Netikėta „Enefit“ dovana įžiebė pasipiktinimą: vieni sutaupė triženklę sumą, kiti kaltina „dvigubais standartais“

Unikalus „Enefit“ planas „Superžalias“ kelia aistras tarp vartotojų. Su redakcija susisiekęs Tautvydas piktinosi, kad nors jis ir jo kolega buvo pasirašę identiškas elektros tiekimo sutartis, pastarajam daugiau nei šimtą eurų siekęs rezervacijos mokestis po nutraukimo buvo nurašytas, o Tautvydui – ne. „Enefit“ teigia, kad tai lėmė laikinas sutrikimas ir likę klientai mokestį sumokėti turės.
„Enefit“
„Enefit“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Su 15min kalbėjęs Tautvydas teigė elektros tiekimo sutartį su „Enefit“ pasirašęs praėjusią vasarą – jis rinkosi patį ilgiausią rinkoje planą „Superžalias".

„Kai elektros kainos šoko į viršų, visi puolė pasirašinėti sutartis. Kai „Enefit“ siūlė, kaina buvo gal 33 ct/kWh, bet buvo rezervacijos mokesčiai. Aš ir kai kurie mano kolegos pasirašėme sutartis ir tas rezervacijos mokestis buvo gal 105 eurai. Po to jau [2022 m.] spalį, jie tą rezervacijos mokestį padidino mokestį iki 300 eurų. Visi dabar pakabinti – tu negali pasilikti su tokia kilovatvalandės kaina, nes ji nėra normali“, – kalbėjo Tautvydas.

Galiausiai atsižvelgęs į dabar siūlomus tarifus, ir paskaičiavęs, kad net sumokėjus rezervacijos mokestį, po kelių mėnesių vis viena pradės sutaupyti, pašnekovas teigė padavęs prašymą sutartį nutraukti.

Plano „Superžalias“ klientai, norėdami nutraukti sutartį turi sumokėti jau minėtą gana nemažą rezervacijos mokestį.

Tačiau vienas Tautvydo kolegų, taip pat panašiu metu nutraukęs identišką sutartį, jam pasigyrė – mokėti nereikės, nes „Enefit“ nesugebėjo suformuoti sąskaitos.

Tautvydo kolega, taip pat kai kurie kiti klientai, gavo tokį laišką:

„Enefit“/„Enefit“
„Enefit“/„Enefit“

Tuo tarpu Tautvydas tokio laiško nesulaukė. Vietoje to, jis birželio 11 d. gavo rezervacijos mokesčio sąskaitą.

Vyras kreipėsi į „Enefit“ su užklausa dėl situacijos, kodėl identiškos sutartys traktuojamos skirtingai.

„Nors sutartys mūsų buvo identiškos, bet „Enefit“ panašu taiko dvigubus standartus. Kai „Enefit“ parašiau, kad noriu kad su manimi elgtųsi taip pat kaip ir su kitais klientais, kuriems mokestį anuliuoja, jie sako, kad, deja, man sąskaitą išrašyti gali, todėl turėsiu ją apmokėti“, – piktinosi Tautvydas.

Pašnekovas teigė, kad situacija iki šiol neišspręsta – vyras nenori mokėti ir bendrauja su „Enefit“ dėl rezervacijos mokesčio panaikinimo.

Planas „Superžalias“ tarp kitų nepriklausomų tiekėjų siūlomų planų išsiskyrė ne tik trukme – iš pradžių siūlytą 72 mėnesių planą pakeitė ilgesnis, 84 mėnesių planas – tačiau ir rezervacijos mokesčio taikymu. Kiti rinkoje siūlyti planai buvo perpus ar dar trumpesni – vartotojai galėjo rinktis iš 12, 24 ar 36 mėnesių planų, vėliau atsirado ir dar trumpesnių 5 arba 6 mėnesių planų.

Planas „Superžalias“ turėjo ypatingą sąlygą – pasirašius sutartį iš anksto nuperkamas ir rezervuojame reikiamas elektros energijos kiekis, o sutarčiai taikomas sutarties rezervavimo mokestis. Sutarties galiojimo laikotarpiu jam suteikiama 100 proc. nuolaida, tad atsisakius paslaugų sutarties terminui nepraėjus, taikomas rezervavimo paslaugos mokestis už likusį neišnaudotą pardavimo laikotarpį.

Skirtingai nei bet kokius papildomus mokesčius, tiekėjo suteiktas nuolaidas klientai privalo grąžinti.

„Enefit“ – įvyko techninė sistemos klaida, kitiems mokėti reikės

Kaip 15min aiškino „Enefit“ privačių klientų komunikacijos ir rinkodaros vadovė Ieva Krikštopaitytė tokią situaciją nulėmė techninė klaida.

„Šis techninis nesklandumas susijęs su smulkia sistemos klaida, kuri neleido mažai daliai klientų ilgą laiką į sąskaitą įtraukti rezervavimo mokesčio. Todėl maždaug dešimtadaliui klientų, šiemet keitusių arba nutraukusių elektros tiekimo sutartis, mokestį nusprendėme anuliuoti“, – komentavo įmonės atstovė.

Ji teigė, kad šiuo metu minėta techninė sistemos klaida yra panaikinta, tad keičiant ar nutraukiant ilgalaikes (72 ir 84 mėn.) sutartis rezervacijos mokestis ir toliau skaičiuojamas, kaip numatyta sutartyse, bei įtraukiamas į sąskaitas už elektrą.

„Rezervacijos mokestis buvo numatytas dalyje anksčiau siūlytų ilgalaikių (72 ir 84 mėn.) sutarčių – jis susijęs su išlaidomis fiksuotos kainos garantavimui ir draudimui bei mūsų įsipareigojimais partneriams, kadangi šie planai yra tiesiogiai susieti su investicijomis į naujų vėjo parkų statybas“, – aiškino I.Krikštopaitytė.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Enefit“
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Enefit“

Pasikeitus reguliavimui, „Enefit“ tokių ilgalaikių sutarčių nebesiūlo.

Visi kiti fiksuotos kainos planai nei iki šiol, nei dabar neturi apribojimų ar numatytų mokesčių, kurie būtų taikomi nutraukiant ar keičiant sutartis anksčiau nei sutarties galiojimo pabaiga.

„Enefit“ nurodo, jog turi virš 90 tūkst. klientų, kurie pasirašė ilgalaikes (72 ir 84 mėn.) fiksuotos kainos tiekimo sutartis.

„Didžioji mūsų klientų dalis atėjo kartu su antrąja rinkos liberalizacijos banga ir tuo metu beveik visi jie fiksavo kainas, kurios tada siekė apie 18 ct/kWh“, – komentavo I.Krikštopaitytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų