Rinkos tyrimų bendrovės „NielsenIQ Baltics“ vadovė Ilona Lepp sako, kad nestandartinė situacija, gerokai supurčiusi visas gyvenimo sritis, pagrįstai leido kelti klausimą, ar susiklosčius tokioms aplinkybėms gamintojai skirs dėmesio ir rizikuos siūlydami naujus gaminius.
„Pernai greito vartojimo prekių apyvarta Lietuvoje ir Latvijoje paaugo 3,7 proc., Estijoje 2,8 proc., o bendrasis vidaus produktas (BVP) traukėsi kiekvienoje iš šių šalių. Didelė dalis vartotojų nusiteikė ne leisti, o kaip tik skirti taupymui po būtinųjų išlaidų atliekančius pinigus. Be to, didžiausiu jų rūpesčiu tapo sveikata ir sustiprėjo nerimas dėl ekonomikos. Susiklosčius tokiomis aplinkybėmis natūralus klausimas, kiek dėmesio bus skirta naujovėms, tačiau jo tikrai netrūko“, – mažmeninės prekybos sektoriaus naujovėms skirtame virtualiame bendrovės renginyje sakė I.Lepp.
Produktų inovacijos tapo greičio pavara
„NielsenIQ Baltics komercijos vadovas Aurimas Saulytis teigė, jog naujų produktų kūrimas ir tiekimas į rinką pandemijos laikotarpiu susidūrė su įvairiausiais iššūkiais.
„Atsižvelgiant į aplinkybes gali atrodyti priešingai, tačiau dabar kaip tik yra idealus metas skirti dėmesį inovacijoms ir jų kampanijoms. Pernai rugsėjį įmonių vadovų Baltijos šalyse klausėme, kas padėtų pagerinti rezultatus 2020 metais, ir be kitų galimų veiksmų, kas trečias jų (32 proc.) paminėjo produktų inovavimą“, – teigė jis.
„Matome aiškią sąsają tarp kategorijų augimo ir naujų produktų dalies jose. Didžiausią dalį naujienos sudarė būtent augusioje namų priežiūros priemonių kategorijoje, kurioje padidėjo naujų gaminių dalis. Tuo tarpu įprastai lyderės pozicijas naujienomis užimanti asmens priežiūros priemonių kategorija pernai pasižymėjo ir mažesniu naujovių kiekiu, ir mažesne kategorijos apyvarta“, – sako A.Saulytis.
Pasak jo, kategorijų apyvartos augimą lemia jose atsirandančių naujovių dalis, o nuolat besikeičiant situacijai rinkoje, tam kad prekės ją pasiektų sklandžiai, pernai ypač svarbus tapo glaudus gamintojų ir prekybininkų bendradarbiavimas.
Renginyje dalyvavę gamintojai bei mažmeninės prekybos atstovai pažymėjo, kad nors pandemijos kontekste prekybos sektorius atrodė tarsi išgyvenantis nuolatines Kalėdas, tačiau glaudžia tarpusavio komunikacija sprendė gausybę iššūkių, kad užtikrintų reikalingą esamų ir naujų prekių kiekį bei jų pristatymą laiku.
Lietuvos pirkėjų dėmesį patraukė „komforto“ prekės
Išanalizavusi pernai rinką pasiekusių naujų gaminių pardavimo duomenis bei vartotojų nuomonę, bendrovė „NielsenIQ“ sėkmingiausia 2020 metų naujiena Lietuvoje išrinko „Unilever“ vanilinius ledus „Baltija“. Antrą vietą užėmė „Paulig“ malta kava „Classic Cremoso“, trečiąją – „Švyturio-Utenos alaus“ nealkoholinio alaus kokteilis su mangais „Radler“.
Ledų prekės ženklą „Baltija“ valdančios bendrovės „Unilever“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Rita Ylakavičiūtė-Ostrauskienė sako, kad Lietuvoje veikianti „Unilever“ valgomųjų ledų gamykla yra viena moderniausių Baltijos šalyse.
„Šie ledai yra vietinis brangakmenis, gaminamas naudojant kokybišką vietos žaliavą. Vien pernai Lietuvoje jų buvo parduota daugiau kaip 1 milijonas porcijų. Džiaugiamės tuo, kad pirkėjai mėgsta „Baltijos“ ledus ir esame dėkingi prekybininkams už bendradarbiavimą“, – sakė ji.
„Švyturio-Utenos alaus“ vadovas Rolandas Viršilas pastebėjo, jog Lietuvos pirkėjai vertina naujoves.
„Esame maloniai nustebinti, kad Lietuvos pirkėjai taip entuziastingai vertina naujoves ir yra joms tokie atviri. Tai mus, alaus gamybos žinovus, drąsina kurti naujus produktus“, – patikino alaus gamybos bedrovės vadovas.
Kaimyninėje Latvijoje 2020 metais populiariausia naujove tapo „Oluksne“ rudi vištų kiaušiniai, Estijoje – „Alexander“ nefiltruotas šviesusis alus.