Sanderlande šiaurės-rytų Anglijoje veikiančioje gamykloje gaminami tokie modeliai kaip „Juke“, „Leaf“ ir „Qashqai“. Joje dirba 7 tūkst. žmonių ir gaminama po daugiau kaip 440 tūkst. automobilių per metus.
„Nissan“ jau ne kartą buvo įspėjusi, jog, JK ir ES nepasiekus prekybos susitarimo, jos automobiliams, kurie gaminami Didžiojoje Britanijoje ir eksportuojami į užsienį, bus pradėti taikyti pagal Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) taisykles nustatomi muitai, o tai sukels grėsmę jos gamybos Europoje ir konkrečiai Sanderlande ateičiai.
„Tarp didžiausių Jungtinės Karalystės automobilių gamintojų užimame pirmą vietą ir norime, kad taip būtų ir toliau“, – televizijai BBC trečiadienį pareiškė „Nissan“ pasaulinės veiklos direktorius Ashwani Gupta.
„Tačiau, jeigu dabartiniai muitai neišliks, mūsų verslas nebus tvarus, nors mes to ir nenorime. Štai ką visi turi suprasti.“
Jungtinės Karalystės ir ES derybininkai antradienį pradėjo ketvirtą prekybos po „Brexito“ derybų ratą, bet niekas Londone ir Briuselyje nesitiki proveržio šią savaitę.
Jungtinė Karalystė iš ES oficialiai išstojo sausio 31 dieną, tačiau pereinamuoju laikotarpiu – iki metų pabaigos – šaliai dar taikomos ES taisyklės. Kartu ES ir Jungtinė Karalystė mėgina suderinti savo naujų santykių taisykles.
Šiuo metu manoma, jog Didžioji Britanija vargu ar prašys pereinamojo periodo po „Brexito“ pratęsimo, tad gruodžio 31-ąją Jungtinė Karalystė turi pasitraukti iš bendrosios rinkos ir ES muitų sąjungos.
Jeigu iki to laiko nebus sudarytas prekybos susitarimas, ekspertai prognozuoja didelius sutrikimus verslui, jau ir taip nukentėjusiam nuo koronaviruso pandemijos, kurios niekas nesitikėjo, kai Britanija 2016 metų birželį nubalsavo už išstojimą iš Bendrijos.