Niujorko miestas patraukė į teismą „Exxon“, „Shell“ ir BP dėl vartotojų klaidinimo

Niujorko miestas ketvirtadienį pateikė ieškinį naftos korporacijoms „Exxon“, „Shell“ ir BP dėl vartotojų klaidinimo, susijusio su jų produktų vaidmeniu klimato kaitoje.
„Shell“
„Shell“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Ieškinyje teigiama, kad bendrovės „sistemingai ir sąmoningai apgaudinėjo niujorkiečius“ dėl iškastinio kuro „žalingo poveikio“.

Miestas siekia sustabdyti bendroves ir Amerikos naftos institutą nuo klaidinančios informacijos platinimo ir pareikalauti finansinių baudų.

„Mūsų vaikai nusipelno gyventi pasaulyje be klimato pokyčių, o mes turime padaryti viską, kas įmanoma, kad suteiktume jiems vilties“, – sakoma Niujorko miesto mero Billo de Blasio pranešime.

„Tai reiškia, kad labiausiai teršiančios korporacijos turi atsakyti už melagingą reklamą ir „žaliąjį melą“, tiesiogiai pažeidžiantį mūsų vartotojų apsaugos įstatymus. Mano „Žemės dienos“ pranešimas yra toks: didžiosios naftos bendrovės, iki pasimatymo teisme“, – pareiškė meras.

Teismo ieškinys valstijos Aukščiausiajame Teisme pateiktas tuo metu, kai JAV prezidentas Joe Bidenas surengė virtualų viršūnių klimato susitikimą, kuriame dalyvavo 40 pasaulinių lyderių, kad paskatintų pastangas sumažinti teršalų išmetimą visame pasaulyje.

Niujorko Teisės departamento vadovas Jamesas E.Johnsonas teigė, kad vartotojai turi teisę gauti tikslią informaciją apie iškastinį kurą.

Visgi naftos įmonės „skyrė milijonus, norėdamos įtikinti vartotojus, kad jiems siūlomas švarus, ekologiškas pasirinkimas. Tačiau taip nėra. Įmonės teigia, kad investuoja prasmingai, kad apsaugotų aplinką. Bet taip nėra“, – kalbėjo jis.

Niujorko miestas pateikė ieškinį nepaisydamas to, kad balandžio pradžioje JAV federalinis teismas pradžioje atmetė vieną savivaldybės ieškinį, sakydamas, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo klausimas turėtų būti sprendžiamas federaliniais įstatymais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų