Nuolaidų ieškantiems pirkėjams reikėtų būti atidesniems

Visiems lietuviams geltona kainos etiketė asocijuojasi su sumažinta kaina, teigia rinkodaros specialistas Linas Šimonis. Dėl šios priežasties „Maxima“ prekybos tinkle reikėtų būti atidesniems: geltona etiketė čia reiškia reguliarią kainą, kaip ir įprasta balta. Prekybos tinklo atstovai teigia, kad etikečių spalva ir šriftai keičiami siekiant, kad kainos būtų aiškesnės.
Mažesnes kainas žymintis „Atpigo“ ženklas
Mažesnes kainas žymintis „Atpigo“ ženklas / „Maximos“ nuotr.

„Kainų trispalvės ekvilibristika. Geltonos ir baltos etiketės – reguliari kaina. Kam geltonos? Nes anksčiau taip buvo žymima nuolaida? Bet po lapkričio 1-osios vėl bus kitaip. Sužinosite po apsipirkimo fakto gavę kvitą“, – savo „Facebook“ paskyroje rašo viena žinoma ekonomistė. Sprendimu netruko pasipiktinti ir komentatoriai.

Prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė aiškina, kad prekybos centruose buvo ne tik pereita prie kainos žymėjimo viena valiuta bei etikečių spalvos keitimo. Taip pat buvo pakeisti ir užrašų šriftai.

„Visus pastaruosius metus prekybos tinklo „Maxima“ darbuotojai atliko ir analizavo įvairius tyrimus, konsultavosi su Lietuvos silpnaregių sąjunga, siekdama, kad kainos tinklo parduotuvėse klientams būtų kuo aiškesnės ir gerai įskaitomos, jiems tai nesukeltų papildomų rūpesčių ar nepatogumų“, – sako R. Saulytė.

Nepatogumų buvo, nusiskundimų – ne

„Vis dėlto supratome, kad mūsų pirkėjams tai nemenkas pokytis, todėl apie keičiamas etiketes savo klientus informavome visur, kur tik įmanoma. Informacija apie tai buvo išplatinta visais mūsų valdomais kanalais – per vietinį radiją, kaininiuose leidiniuose, parduotuvių skyriuose iškabinti plakatai, informacija pateikiama ir ant pirkinių čekių, tinklo svetainėje ir kt. Išties galvojame, kad informacijos apie kainų etikečių keitimą yra pakankamai“, – LRT.lt teigia R. Saulytė.

Pašnekovės teigimu, prekybos tinklas neturi jokių duomenų, kurie leistų manyti, kad klientams trūksta informacijos ir kad geltonos etiketės žmones klaidina.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Prekybos centro „Maxima“ kasininkės pasiruošusios priimti eurus
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./

„Su pasikeitusiomis etiketėmis gyvename jau daugiau nei savaitę. Šiuo periodu fiksuojame netgi mažesnį vartojimą nei iki pokyčio. Taip pat nei parduotuvių administracijos duomenimis, nei mūsų klientų linijos duomenimis, skundų dėl kainų keitimo nėra užfiksuota. Parduotuvių personalas patikino, kad žmonės kartais pasitikslina etikečių spalvas, tačiau tai pavieniai atvejai“, – tikina R. Saulytė.

Nuo šiol iki lapkričio 1-osios geltonos ir baltos etiketės reikš reguliarią prekės kainą, nuo lapkričio 1-osios baltųjų nebeliks. Sumažinta kaina bus nurodoma raudonose etiketėse.  

Pašnekovė paaiškina, kad trispalvis žymėjimas išliks iki lapkričio 1-osios, nes iš viso teks pakeisti apie 15 mln. etikečių, o padaryti tai per vieną dieną ar net savaitę fiziškai neįmanoma.

Rinkodaros specialistas: tai – keistas sprendimas

Rinkodaros specialistas L. Šimonis pažymi, kad akciją reiškianti geltona etiketė Lietuvos prekybos centruose atsirado prekybos tinklo „Maxima“ iniciatyva, kiti tinklai pasekė jos pavyzdžiu.

Visiems lietuviams ta geltona etiketė asocijuojasi su akcija, sumažinta kaina. Žmonės tikrai gali apsigauti.

„Visiems lietuviams ta geltona etiketė asocijuojasi su akcija, sumažinta kaina. Žmonės tikrai gali apsigauti.

Aš nežinau priežasties, kodėl „Maxima“ keičia kainų etiketes. Man sprendimas atrodo gana keistas, motyvų, išskyrus pasiaiškinimus, kurie labiau panašūs į atsikalbinėjimą, negirdėti. Galbūt yra rimti vidiniai argumentai, bet aš jų negirdėjau“, – kalba L. Šimonis.

Tačiau rinkodaros specialistas pabrėžia nemanantis, kad tai prekybos tinklo triukas, siekiant trumpalaikio pelno.

„Maxima“ nerizikuotų apsigavusių pirkėjų nepasitenkinimu. Ypač turint mintyje tai, kad Lietuvoje visi laukia „Lidl“ parduotuvių atidarymo“, – sako jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis