Lietuvoje planuojama per šiuos metus įrengti apie 40 naujų paštomatų, 50 paštomatų praplėsti ir 20 – atnaujinti. Į tinklo plėtrą ir paštomatų atnaujinimą bendrovė vien Lietuvoje šiemet investuos apie 2 mln. eurų.
Sparčiai augantys siuntų kiekiai skatina atsinaujinti
Kaip skelbiama RRT ataskaitoje, 2023 metais išsiųstų pašto siuntų skaičius Lietuvoje siekė 86 mln. vnt., kurių didžiąją dalį – 67,6 proc. – sudarė pašto siuntiniai. Kaip sako „Omniva“ valdybos narys ir vykdomasis direktorius Kastytis Valantinas, didelė tokių paslaugų paklausa skatina nuolat ieškoti būdų, kaip pagerinti vartotojų patirtį.
„Pastaruosius metus stebime spartų pristatomų siuntų skaičiaus augimą. Vien „Omniva“ Lietuvoje per visus 2023 m. pristatė 14,8 mln. siuntų, o tai yra 14 proc. daugiau nei 2022 metais. Didelis siuntų kiekis bei žmonių noras siuntų gavimui ir išsiuntimui rinktis paštomatus neabejotinai skatina nuolat ieškoti geriausių, klientų lūkesčius atliepiančių sprendimų.
Todėl vienas iš mūsų didžiausių prioritetų dabar ir ateityje bus klientų patirties gerinimas, kurį ateinančiais metais įgyvendinsime atnaujindami senus paštomatus“, – išskiria Kastytis Valantinas.
Kur atsinaujinimų sulauksime daugiausiai?
Šiuo metu bendrovė „Omniva“ valdo didesnį nei 1237 paštomatų tinklą Baltijos šalyse. Kaip teigia K.Valantinas, paštomatų atnaujinimo darbai palies visas Baltijos šalis.
„Šiuo metu „Omniva“ tinklą sudaro dviejų kartų paštomatai. Senesnės kartos paštomatai buvo pastatyti dar iki 2017 m., o naujosios kartos – nuo 2018 metų. Šiuo metu Baltijos šalyse galima rasti 182 senosios kartos paštomatus, kuriuos dviem etapais iki 2025 metų pakeisime naujais. Lietuvoje ir Estijoje atnaujinsime po 20, o Latvijoje daugiausiai – apie 40 paštomatų. Taigi, iki 2025 metų „Omniva“ tinkle nebeliks paštomatų, kurie būtų senesni nei 7 metų“, – sako Kastytis Valantinas, „Omniva“ valdybos narys ir „Omniva“ vykdomasis direktorius.
Tvaresnė veikla ir geresnė klientų patirtis
K.Valantino teigimu, senų paštomatų pakeitimas naujais leis ne tik supaprastinti naudojimąsi paštomatais, bet ir maksimaliai pagerins klientų patirtį.
„Atnaujinti paštomatai bus technologiškai pažangesni ir greitesni, tai leis suvienodinti klientų patirtį prie kiekvieno tinkle esančio paštomato. Integruoti naujos kartos liečiami ekranai į kliento prisilietimą reaguos efektyviau, tad ir klientui ir mūsų kurjeriui bus patogiau – pokyčiai leis sutrumpinti laiką tarp ekrane esančio mygtuko paspaudimo iki durelių atsidarymo“, – pasakoja Kastytis Valantinas.
Paštomatų atnaujinimas užtikrins ne tik geresnę kliento patirtį ir efektyvesnį darbą, tačiau ir bus žymus žingsnis link tvaresnės veiklos.
„Senieji paštomatai turi daugiau energijos vartojančių senos kartos komponentų. Tokių paštomatų atnaujinimas padės prisidėti prie gamtos puoselėjimo – pakeitus senus paštomatus per metus planuojama penktadaliu sumažinti suvartojamos elektros energijos kiekį, taip mažinti ir CO2 emisijas“, – paštomatų atnaujinimo naudas aptaria „Omniva“ vykdomasis direktorius Kastytis Valantinas.