Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Optimizmo blyksnis Klaipėdos uoste: auginti krovą padės ir puikus javų derlius

Klaipėdos uosto kompanijos pirmąjį šių metų pusmetį perkrovė 16,35 mln. tonų krovinių. Šis rodiklis nežymiai skiriasi nuo praėjusių metų, tačiau dėl puikaus grūdų derliaus ir išaugusio metalo laužo eksporto viliamasi, kad šių metų krova ūgtels 5-10 proc.
Krova Klaipėdos uoste
Krova Klaipėdos uoste / Aurelijos Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Kaip teigė Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika, šie metai pasižymi stabilumu. „Matome tendenciją, kad krova stabilizavosi, pasiekėme pagrindą ir galime kalbėti apie augimą“, – kalbėjo V.Šileika.

Pernai 16,286 mln. t, šiemet 16,350 mln. t

Uostas, anot jo, išlieka svarbus Lietuvos pramonės variklis. V.Šileika atkreipė dėmesį į objektyvias priežastis, neleidusias pirmąjį pusmetį matyti didesnio augimo – tai laivo „Independence“ remontas, bendrovė „Lifosa“ tik visai neseniai atnaujino veiklą.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Vaidotas Šileika
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Vaidotas Šileika

Uoste augo krova beveik visose kategorijose. Išskiriamas medienos eksportas, kuris išaugo. „Auga statybinių medžiagų importas, tai susiję su tiekimo grandinėmis – dabar visa skalda pristatoma jūra, tas kiekis auga kiekvienais metais“, – aiškino V.Šileika.

Augo ir roro sektoriaus krova – krovinių, gabenamų vilkikuose ir plukdomų keltais. Stebimas metalo ir plieno poreikis rinkoje.

„Labai stipriai auga metalo laužo eksportas. Klaipėda tapo tuo tašku. Didžiąja dalimi gabenama į Turkiją ir pergamina į plieno gaminius. Jei išliks tokios pačios tendencijos, šiemet galime fiksuoti metalo laužo krovos rekordą“, – pažymėjo V.Šileika. Tokie rezultatai siejami su palankia kainodara.

Prastesni metai konteinerių gabentojams. Jų eksportas krito apie 8 proc., importas – 10 proc. Stebima, kad sumažėję ukrainiečių konteinerių, kuriuose – naudoti automobiliai iš JAV. Uosto kompanijų vadovai tai sieja su pasikeitusiomis nuotaikomis pačioje Ukrainoje: po aktyvių apšaudymų Charkive pakito vartotojų lūkesčiai. Taip pat smarkiai sumažėjo krovinių su Baltarusijos rinkai skirtais automobiliais.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Konteinerių Terminalas „Klaipėdos Smeltė“
Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Konteinerių Terminalas „Klaipėdos Smeltė“

„Kokia bus krova kitą pusmetį? Norėtųsi optimizmo. Matome, kad ūkininkai džiaugiasi grūdų derliumi. Manome, kad kompanijos, kurios krauna žemės ūkio produktus, pagerins rezultatus“, – kalbėjo V.Šileika. Prognozuojama, kad per Klaipėdos uostą bus išgabenama apie 4 mln. tonų javų.

Jis atkreipė dėmesį į augančias investicijas kompanijose – tai rodo sektoriuje vyraujantį optimizmą.

Prognozuojama, kad šiemet krova augs 5-10 proc. ir sieks apie 35 mln. tonų. Iki šiol geriausias uosto kompanijų rezultatas buvo pasiektas 2021-aisiais, kai buvo perkrauta apie 46,7 mln. t.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais