Originalių ekskursijų organizatorė Vaida: „Nuolatinis iššūkis verslui – kūrybiškumas“

Pačias įvairiausias ir netikėčiausias ekskursijas – nuo miestų požemių, labirintų, naktinių žygių iki nuodėmių „taškų“ ar čigono taboro užkulisių – organizuojantys „Vaiduokliai“ gyvuoja jau gerą dešimtmetį. Pramogų agentūros vadovė Vaida Šulniūtė atvirauja, kad į priekį veda labai paprastas, o kartu ir sudėtingas dalykas – noras nustebinti žmones, suteikti jiems nepamirštamų ir nenuobodžių pramogų. Varikliu ir didžiausiu iššūkiu verslininkė įvardija kūrybiškumą. Kasmet pasiūlyti ką nors naujo – nelengva, tačiau tai padeda išlikti rinkoje ir nuveda net tarptautiniais keliais – iki Rygos ar Varšuvos.
Vaida Šulniūtė
Vaida Šulniūtė / Asmeninio arch.

Vaiduokliai – iš Maskvos

Pamatą Lietuvoje dar 2005 m. įkurtai pramogų agentūrai „Vaiduokliai“ paklojo Laimis Jančiūnas, kurį pastūmėjo bičiulis iš Maskvos: „Įkūrimas įvyko, galima sakyti, per prievartą, juokavo pašnekovas. Prieš gerą dešimtmetį į Vilnių atvyko pažįstamas Vladimiras, turėjęs Maskvoje turizmo-pramogų agentūrą. Jis sugalvojo, kad būtų puiku tokią pačią atsidaryti ir Vilniuje. Paprašė manęs padėti, o po pusmečio, kai įmonė vos pradėjo veikti, persigalvojo. Taigi teko įmonę perimti. Man tada buvo 29-eri, jau turėjau keletą kitų įmonių, tik sritis buvo nauja. Tiesa, įmonės pavadinimas taip pat buvo pažįstamo idėja. Tuo metu geriausia jo parduodama ekskursija Maskvoje buvo „Maskvos Vaiduokliai“, todėl panašiai pavadino įmonę ir Vilniuje“, apie „Vaiduoklių“ pradžią pasakojo pirmasis vadovas.

Šiandien „Vaiduokliai“ taip „įsisiautėjo“, kad būtų sunku sugalvoti, kokios pramogos jie negali pasiūlyti. Prisijungusi praėjus kuriam laikui nuo įkūrimo, o vėliau tapusi vadove ir bendrasavininke V. Šulniūtė pasakoja, kad „Vaiduoklių“ auditorija labai plati – tie, kuriems įdomios tradicinės ekskursijos po miestus, o labiausiai tie, kurie nori ko nors kitokio – edukacinės robotų programos, paklaidinimo miške, pasivaikščiojimo po naktinį ar požeminį miestą, ekskursijos apie prostitucijos ar homofobijos istoriją mieste ar net nuvykimo į čigonų taborą. Aišku, taip pat ir įvairiausios romantiškos, gastronominės ar fiziškai itin aktyvios pramogos – dviračių žygiai ar pelkės – bei protmūšiai, o galiausiai – bernvakariai ir mergvakariai.

„Tuomet, kai buvo įkurti „Vaiduokliai“, Lietuvoje tokio tipo pramogų niekas neturėjo. Buvo tik tradicinės ekskursijos. Žinoma, mažoje šalyje greitai galima nukopijuoti paslaugą, bet tai mums tik įrodo, kad esame įdomūs. Stengiamės kiekvieną kartą pasiūlyti naujų, originalių ir drąsių pramogų. Nebijome iššūkių ar kritikos. Priešingai, kartais mėgstame įnešti intrigos, nustebinti“, – teigė verslininkė.

Moksleiviams labai patinka paklaidinimai miške – vos pasibaigus vasarai, sulaukiama labai daug užklausų ir netrukus būna užimtos visos vietos.

Paklausta, kokios pramogos labiausiai traukia žmones, Vaida tikina, kad labai įvairiai – žmonės noriai pasitinka naujoves, mėgsta ir vadinamuosius požemius ir naktinius turus, o moksleiviams labai patinka paklaidinimai miške – vos pasibaigus vasarai, sulaukiama labai daug užklausų ir netrukus būna užimtos visos vietos.

„Man ši veikla iškart pasirodė labai įdomi ir teikė malonumą. Vienas svarbiausių dalykų – šiame darbe tikrai nėra monotonijos. Skiriu tam daug energijos ir laiko, todėl norėjosi ir norisi, kad tai neštų ilgalaikę naudą“, – kalbėjo V. Šulniūtė.

Kasmetiniai tikslai ir naujos kryptys

Kalbėdama apie verslo iššūkius Vaida ko nors išskirtinio įvardyti negali – būna visko, tačiau tai – natūralus darbo procesas. „Esame sau užsibrėžę tikslą kasmet sugalvoti vėl kokią nors naują ir labai originalią ekskursiją. Šis darbas neretai pareikalauja nemažai pastangų, štai prie to dirbame ir dabar. Kūrybiškumas mūsų darbe – ir iššūkis, ir variklis“, – kalbėjo pašnekovė.

„Vaiduokliai“ jau bando savo jėgas ne tik Lietuvoje, bet žengia žingsnius ir į užsienį – Latviją ir Lenkiją. „Mūsų vizija – tapti pramogų lydere Europoje, modernia, kuriančia, diegiančia naujoviškus metodus, turinčia gerą reputaciją. Norime suteikti kokybiškų, originalių pramogų, naujų įspūdžių, žinių ir gerų emocijų“, siekius vardijo vadovė.

Grįžtant prie iššūkių, jų atsiranda, kai pradedi ką nors naujo – pavyzdžiui, plėtrą naujoje rinkoje, ką dabar „Vaiduokliai“ aktyviai ir daro. Suprasti Latvijos ir Lenkijos vartotojų poreikius ir skirtumus, pasak verslininkės, reikėjo daug energijos, laiko ir lėšų: „Įžengti į nežinomą vietą ir įgauti partnerių pasitikėjimą taip pat užima laiko ir reikalauja pastangų. Atrodo, galėtum tuo užsiimti visoje Europoje, tačiau ne taip paprasta rasti patikimų žmonių, kalbančių vietine kalba, gerai atliekančių savo darbą.“

Mūsų vizija – tapti pramogų lydere Europoje, modernia, kuriančia, diegiančia naujoviškus metodus, turinčia gerą reputaciją.

V. Šulniūtė pasakojo, kad, norėdami sėkmingiau įsilieti į naujas rinkas, „Vaiduokliai“ naudojasi konsultacijų eksporto klausimais kompensavimu (priemonė „Expo konsultantas LT“, finansuojama Europos regioninės plėtros fondo lėšomis red.).

„Apskritai, eiti į naujas rinkas sugalvojome natūraliai – norisi plėstis, augti, be to, ta sritis, kurią vystome, paklausi visur. Vis dėlto, norint įgyvendinti paslaugų eksportą sėkmingai, reikia daug žinių. Pažįstama naudojosi UAB „Investicijų ir verslo garantijų“ („Invega“) pasiūlyta konsultacine priemone ir liko patenkinta, galvoju – kodėl gi ne. Labai svarbu žinoti, kaip efektyviai paskirstyti resursus, į ką labiausiai atkreipti dėmesį, sužinoti, kokią rinkodaros strategiją pasirinkti – juk jų yra įvairių ir kiekvienai prekei ar paslaugai gali būti taikoma skirtinga. Juolab kad konsultacijų išlaidos dar ir iš dalies kompensuojamos.

Galiausiai, galima paklausyti ir sėkmės istorijų, iš kurių gali pasisemti patirties. Žinios šiandien nesunkiai pasiekiamos. Gausu seminarų, „online“ mokymų, kitos informacijos. Svarbu ir bendrauti, užmegzti ryšius, nes gali atsiverti puikios galimybės, atsirasti naudingų partnerių“, – kalbėjo „Vaiduoklių“ vadovė.

Pramogų agentūros vadovė atskleidė ir dar vieną ateities planą – ne tik patiems žengti į užsienio rinkas, bet ir užsieniečius turistus traukti į Lietuvą. „Vienas iš naujų mūsų siūlomų dalykų, kuriuos jau pradėjome bandyti – užsieniečių bernvakariai Lietuvoje“, – pasakojo pašnekovė. Pasak jos, tai galėtų būti paklausi sritis, tačiau šia kryptimi taip pat būtina dirbti – analizuoti klientų galimybes, poreikius ir lūkesčius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis