„Praėjus 54 dienoms po vienintelės Baltijos šalyse naftos perdirbimo gamyklos sustabdymo kapitalinio remonto darbai įrenginiuose baigti, žaliavinė nafta perdirbama maksimaliai išnaudojant gamyklos pajėgumus“, – pranešė „Orlen Lietuva“.
Įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojas gamybinės veiklos valdymui Audrius Daugnora sako, jog bendrovė teisingai suplanavo darbų apimtis, todėl pavyko remontą atlikti laiku bei telpant į suplanuotą biudžetą – apie 80 mln. eurų.
Ketvirtadalį biudžeto sudarė vadinamojo katalizinio krekingo įrenginio modernizavimo projektas.
Kapitalinio remonto darbus atliko rangovų kompanijos iš Lietuvos, Lenkijos, Slovakijos, Vokietijos ir kitų Europos Sąjungos šalių. Piko metu gamykloje dirbo daugiau nei 2 tūkst. jų darbuotojų, dirbo keturios dešimtys kranų, pakeista apie 15 km vamzdynų, atlikta daugiau nei 300 įvairių technologinių aparatų apžiūra.
Būtingės terminale sudėtingus plūdurų keitimo darbus jūroje atliko 20 specialiai apmokytų narų iš Pietų Afrikos Respublikos.
Pirminio naftos perdirbimo įrenginio veiklą „Orlen Lietuva“ atnaujino maždaug prieš dvi savaites, o Būtingės terminalas, kur buvo pakeistas plūduras, pirmuosius tanklaivius aptarnavo birželio viduryje, kai nauju plūduru iš dviejų tanklaivių perpumpuota 200 tūkst. tonų Šiaurės jūroje išgautos naftos.
„Orlen Lietuva“ kapitalinį Mažeikių gamyklos remontą pradėjo gegužės pradžioje. Jis paprastai atliekamas kas ketverius-penkerius metus, o paskutinį kartą vyko 2018 metais.
2022–2024 metais „Orlen Lietuva“ įgyvendins ir didžiausią investicijų projektą nuo 2006 metų, kai gamyklą įsigijo „Orlen“ – 641 mln. eurų vertės giluminio naftos perdirbimo įrenginio modernizavimo projektą įgyvendins Jungtinės Karalystės bendrovė „Petrofac“.