„Stabdymo darbai vyksta, kaip ir buvo suplanuoti“, – BNS pirmadienį sakė „Orlen Lietuvos“ atstovė Kristina Gendvilė.
Pasak jos, vienas svarbiausių šių metų remonto darbų – katalizinio krekingo gamybos linijos modernizavimas, tačiau, be šio projekto, bus keičiamas prieš 23 metus pastatytas Būtingės terminalo plūduras.
„Kompanija iš Nyderlandų, pasitelkusi į pagalbą specialiai apmokytus narus, atliks sudėtingus plūduro keitimo darbus jūroje. Naujame plūdure sumontuota moderni sisteminė, vaizdo stebėjimo ir kita įranga, užtikrinsianti saugų plūduro eksploatavimą“, – sakė gamyklos atstovė.
Dėl nacionalinio saugumo „Orlen Lietuvos“ atstovė sakė kol kas negalinti atskleisti plūduro gamintojo ir rangovo.
Kapitalinis gamyklos remontas paprastai atliekamas kas ketverius metus. Paskutinį kartą jis vyko 2018 metais. Šiųmetinio remonto vertė siekia apie 80 mln. eurų.
„Orlen Lietuvos“ teigimu, didžioji dalis – apie 80 proc. darbų atliksiančių kompanijų yra Lietuvos įmonės, likusi rangovų dalis į Mažeikius atvyksta iš Lenkijos, Slovakijos, Vokietijos, Prancūzijos ir kitų ES šalių.
K.Gendvilė nenorėjo įvardyti, kokie konkretūs rangovai samdomi gamyklos remontui, tačiau teigė, jog sudaryta per 100 sutarčių su Lietuvos ir užsienio įmonėmis, o piko metu gamykloje turėtų dirbti apie 2–2,5 tūkst. remontininkų.
2022–2024 metais „Orlen Lietuva“ įgyvendins ir didžiausią investicijų projektą nuo 2006 metų, kai gamyklą įsigijo „Orlen“. 641 mln. eurų vertės giluminio naftos perdirbimo įrenginio modernizavimo projektą įgyvendins Jungtinės Karalystės bendrovė „Petrofac“.