„Po atlikto darbo žinome, kad padarėme viską, kas įmanoma, kad šios investicijos rentabilumas būtų pagerintas. Dabar įmonės veiklos pagerinimo įrankiai yra Vilniuje, pavyzdžiui, tarp sprendimų priėmėjų, atsakingų už „Lietuvos geležinkelių“ veiklą“, – interviu Interviu dienraščiui „Rzeczpospolita“ sakė koncerno „Orlen“ prezidentas.
„Orlen“ ne kartą kritikavo nepalankią logistiką Lietuvoje.
„Orlen“ ne kartą kritikavo nepalankią logistiką Lietuvoje.
Jo teigimu, šiuo metu naftos perdirbimo maržos yra aukštos.
„Kai jos grįš į normalų, įprastą lygį, su įmonės veiklos rezultatais gali būti problemų, nes Lietuvos bendrovės dislokacija yra blogiausia Baltijos jūros baseine. Mažeikiai neturi tinkamo dydžio produkcijos realizavimo rinkos, nes sovietmečiu gamykla buvo pastatyta ne iš ekonominių, o karinių paskatų. Be to, kai Mažeikių įmonę perėmė „Orlen“, buvo uždarytas vamzdis, kuriuo tiekta žaliava gamyklai. Dabar žaliavos pristatymas, kaip ir produkcijos pardavimas, turi vykti jūros keliu, nors gamykla yra už 100 kilometrų nuo jūros. Tai labai apsunkina ir kartu pabrangina logistiką“, – sakė J.Krawiecas.
Paklaustas, ar šiuo metu pirktų „Orlen Lietuvą“, J.Krawiecas sakė, jog 2006 metais įmonė buvo įsigyta, esant kitoms rinkos sąlygoms, o investicijos vertinamos bėgant metams.
„Dėl atlikto didelio restruktūrizavimo darbo dabar Lietuvos įmonės rezultatai yra gerokai geresni“, – sakė „Orlen“ prezidentas, pripažinęs, kad kurį laiką galvojo ir apie laikiną „Orlen Lietuvos“ sustabdymą.
„Orlen“ atstovai anksčiau teigė, kad Orlen Lietuvos“ efektyvumo riba yra 4 JAV dolerių marža už barelį. Tai gali reikšti, kad jeigu marža nukristų žemiau šios ribos, „Orlen Lietuvos“ uždarymo galimybės būtų vėl svarstomos.
„Orlen“ ne kartą kritikavo nepalankią logistiką Lietuvoje, santykius su „Lietuvos geležinkeliais“ sprendžia teismuose, taip pat paprašė Europos Komisijos dėmesio galimam geležinkelio ruožo į Latvijos Rengę atstatymui.
Lenkijos „Orlen“ valdo 100 proc. „Lietuvos Orlen“ akcijų.