Valstybės kontroliuojamas „Orlen“ pernai vasarį dėl šio neišvengiamu laikomo sandorio pasirašė ketinimų susitarimą su Lenkijos finansų ministerija, kuri valdo 53,19 proc. „Lotos“ akcijų. Kitos „Lotos“ akcijos cirkuliuoja laisvojoje apyvartoje.
„Orlen“ skelbia, jog per pirmąjį sandorio įgyvendinimo etapą iš Finansų ministerijos įsigys 32,99 proc. „Lotos“ akcijų, o vėliau teiks viešąjį likusių akcijų supirkimo siūlymą.
„Šiuo sandoriu Lenkija įsitrauktų į pagrindines kuro ir energijos rinkos dalyvių plėtros tendencijas. Tai – Lenkijos įmonių atsakas į pasaulines naftos perdirbimo pramonės tendencijas, kurios sumažins nacionalinių perdirbimo įmonių likvidumo netekčių rizikas. Konsolidacijos procesai šiame sektoriuje tęsiasi ilgai, tai susiję su būtinybe užsitikrinti nacionalinį energetinį saugumą“, – pažymima „Orlen“ pranešime.
Planuojama, jog „Orlen“ ir „Lotos“ grupė per metus gamins 12 mln. tonų, 20 mln. tonų dyzelino ir aviacinio kuro.
„Svarbu pažymėti, kad apie du trečdalius šios produkcijos gamins gamyklos Lenkijoje. Šios apimtys turėtų padidėti, ateityje užbaigus įgyvendinamus bei realizavus planuojamus investicinius projektus“, – teigiama „Orlen“ pranešime.
Už plėtrą atsakingas „Orlen“ valdybos narys Zbigniewas Leszczynskis gegužę Katovicuose įvykusiame Europos ekonomikos forume pareiškė, jog „Orlen“ ir „Lotos“ susijungimas sustiprins Lenkijos ekonomiką, jis svarbus abiem bendrovėms.
„Mūsų nuomone, šis sandoris padidins „Orlen“ potencialą – visų pirma Lenkijos rinkoje. Mes taip pat tapsime svarbesniu Europos rinkos dalyviu ir, didėjant konkurencijai, užimsime kur kas geresnes pozicijas“, – sakė jis.