Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Oro navigacijai“ 2022-ieji buvo finansiškai stabilūs: uždirbta pelno, bus mokami dividendai

Oro navigacijos paslaugų teikėja „Oro navigacija“ pernai, audituotais duomenimis, gavo 27,73 mln. eurų pajamų – 3 proc. daugiau negu prieš metus, rašoma pranešime „Oro navigacijos“ spaudai.
„Oro Navigacija“
„Oro Navigacija“ / „Oro Navigacijos“ nuotr.

Bendrovės grynasis pelnas palyginamuoju metu sumažėjo 60 proc. iki 1,95 mln. eurų, tačiau atsižvelgdami į stabilią jos veiklą akcininkai nutarė 1,6 mln. eurų skirti dividendams.

„Už 2020 metus ir 2021 metus „Oro navigacija“ pelno įmokų valstybei nemokėjo, nes buvo smarkiai paveikta globalios koronaviruso pandemijos ir kritusios paslaugų paklausos. Tačiau bendrovė kryptingai siekia, kad jos veikla užtikrintų tinkamą valstybės investuoto kapitalo grąžą. Dividendų skyrimas rodo, kad gebame siekti savo tikslų, net ir atsižvelgiant koronaviruso pandemiją pakeitusį karo Ukrainoje etapą, kuris iš esmės pakeitė orlaivių judėjimo geografiją“, – sako „Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius.

Uždarius Europos Sąjungos oro erdvę agresorės Rusijos oro vežėjams, neliko ir jų tranzitinių skrydžių srautų. Vis dėlto, kaip ir anksčiau tranzitiniai skrydžiai sudaro didžiausią „Oro navigacijos“ aptarnautų skrydžių dalį. Pernai Lietuvos oro skrydžių struktūroje tranzitinių skrydžių dalis siekė 67 proc. (palyginti su 2021-aisiais sumažėjo 13 proc.) , kai užpernai – 78 proc., o iki pandemijos 2019 metais – 76 proc.

Pernai „Oro navigacija“ Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 166 tūkst. skrydžių – 1 proc. daugiau nei prieš metus. Atitinkamai šalies oro erdvėje aktyviausia buvo skrydžių bendrovė „Turkish Airlines“ (21 tūkst. skrydžių), „Ryanair“ (20 tūkst. skrydžių) ir „Finnair“ (16 tūkst. skrydžių).

„Pernai tik keturios šalys Eurokontrolės narės viršijo 2019 metais įvykdytų skrydžių skaičių. Tai Albanija, Armėnija, Bosnija ir Hercegovina bei Graikija. Lietuva vis dar fiksuoja 18 proc. atsilikimą, palyginti su ikipandeminiu laikotarpiu“, – pastebi S.Batavičius.

Bendrovės pelnas prieš mokesčius, palūkanas, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) 2022 metais buvo 6 mln. eurų arba 28 proc. mažesnis, palyginti su 2021-aisiais.

S.Batavičius atkreipia dėmesį, kad sąlyginai aukštus 2021 metų pelningumo rodiklius, o kartu su jais – ir aukštą palyginamąją bazę lėmė netipinis veiksnys. Per vienerius metus buvo apskaitytos sukauptos būsimų laikotarpių pajamos už 2020-2021 metų laikotarpį.

2021 metais bendrovės pajamos sudarė 26,89 mln. eurų, grynasis pelnas siekė 4,9 mln. eurų, EBITDA – 8,3 mln. eurų.

Pasak „Oro navigacijos“ vadovo, iš esmės 2022 metais pelningumo rodikliai grįžo į įprastą bendrovei ilgametį vidutinį lygį, kai faktinis eismas pernelyg nenukrypsta nuo planuoto ir nėra patiriama reikšmingos eismo rizikos elemento įtakos pajamoms.

„Oro navigacijos“ pagrindinė veikla yra reguliuojama specifiniais tiesioginio taikymo Europos Komisijos (EK) reglamentais, kurie užtikrina strategiškai svarbios transporto infrastuktūros srities – oro navigacijos paslaugų finansavimo tvarumą, tad šių dviejų globalių krizių įtaka bendrovės finansams yra laikina, o nuostolių rizika apribota iki minimumo.

100 proc. „Oro navigacijos“ akcijų priklauso valstybei, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija. 2022 metų pabaigoje bendrovėje dirbo 299 darbuotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų