„Rezultatai yra geri, jais didžiuojamės. (...) Antrasis ketvirtis yra geras, pajamų augimas buvo didžiulis. Didžiausias veiksnys buvo telefonų pardavimai. Kadangi vyksta nuožmi kova su „Telia Lietuva“, kuriai sumažinus telefonų kainas mes staigiai sumažinome kainas dar labiau ir žmonės į tai sureagavo. Antroje vietoje buvo mobilusis internetas namams, tai yra tie modemai, kur žmones namuose pasistato kaip pakaitalą fiksuotam internetui“, – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė P.Masiulis.
Anot jo, nuo birželio vidurio įsigaliojęs naujas tarptinklinio ryšio reguliavimas įmonės veiklai kol kas neturėjo didelės įtakos, tačiau neigiamas jo poveikis gali būti vėliau.
„Šį ketvirtį didesnio efekto nepajautėme, nes buvo tik pusės mėnesio laikotarpis. Tas efektas nebuvo lemiantis, bet turėjo mažytę neigiamą įtaką. (...) Manau, kad visiems operatoriams kitą ketvirtį tas efektas pasijaus daug labiau“, – kalbėjo „Tele2“ vadovas.
„Tele2“ pirmąjį šių metų pusmetį gavo 97,09 mln. eurų pajamų - 16,3 proc. daugiau nei 2016 metų sausį-birželį, kai gauta 83,46 mln. eurų, bendrovės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) per metus išaugo 11,6 proc. iki 34,6 mln. eurų.
Vien antrąjį ketvirtį, palyginti su praėjusių metų balandžio-birželio mėnesiais, „Tele2“ pajamos išaugo 19 proc. iki 50,03 mln. eurų, o EBITDA - 15 proc. iki 18,1 mln. eurų.
Bendrovės investicijos (Capex) Lietuvoje pirmąjį pusmetį siekė 5,4 mln. eurų ir buvo 3,5 karto mažesnės nei pernai (18,8 mln. eurų).
„Pernai pilnai pastatėm visą tinklą, šiemet irgi kažkiek statėm, bet pagrindinė investicija buvo į 4G tinklo pralaidumo užtikrinimą, dėl to tos investicijos yra mažesnės nei buvo praeitais metais. Pagal planus tos investicijos turi kilti antrąjį šių metų pusmetį“, - sakė P.Masiulis.
Birželio pabaigoje „Tele2“ mobiliojo ryšio abonentų skaičius Lietuvoje siekė 1,775 mln. - 24 tūkst. daugiau nei prieš metus.
Pajamas augino įranga ir namų internetas
„Ketvirtis buvo geras dėl kelių priežasčių. Pajamų augimui daugiausiai įtakos padarė telefonų pardavimas. „Samsung Galaxy S8“ labai gerai perka, populiarūs „iPhone“, labai smarkiai kyla „Huawei“ pardavimai. Antroje vietoje pagal įtaką – mobilusis internetas namams“, - pagrindinius rezultatų gerėjimą lėmusius veiksnius nurodė vadovas.
Mobiliojo interneto suvartojimas taip pat auga kaip ant mielių – augimo kreivė primena eksponentinę.
Bet labiausiai „Tele2“ vadovus nustebino tai, kaip į viršų šovė vartojimas užsienyje nuo birželio 15 dienos: jis išaugo net tris kartus. „Tokio efekto nesitikėjome iki maždaug rugpjūčio mėnesio bet akivaizdu, kad naujienos sklinda labai greitai ir žmonės reaguoja į žinias“.
Tiesa, ES valstybėse sunaudotas internetas pelno įmonei tikrai neatneš – didmeninės kainos, kuriomis operatoriai atsiskaito tarpusavyje, yra kelis kartus didesnės už mažmenines mobiliojo interneto kainas Lietuvoje, tad „Tele2“, už kiekvieną kelionėse jų klientų sunaudotą gigabaitą partneriams kitose šalyse sumoka 7,7 euro, o patys iš savo klientų, apytiksliais 15min skaičiavimais net ir padidinus paslaugų kainas, gauna apie eurą.
Kainų padidinimo faktą pripažino ir P.Masiulis. „Taip kainų augimas yra – infliacija – bet ji nėra tokia didelė, kaip kitose rinkose. Realybė tokia, bet ji tikrai nėra dramatiška“, - aiškino vadovas.
Kainomis kariauti „Tele2“ galės ilgai
Tai, kad „Tele2“ parakinė dar tikrai netuščia, patvirtina ir finansiniai rezultatai: įmonės EBITDA marža praėjusį metų ketvirtį buvo 36,6 proc. Ir nors ji šiek tiek sumažėjo, lyginant su tuo pačiu periodu pernai (37,9 proc.), P.Masiulis tvirtino, kad tai yra „nuostabus pelningumas bet kokiam Europos operatoriui“.
Paklausus, ar dar ilgai įmonė galės tęsti kartu su naujų tarptinklinio ryšio taisyklių įsigaliojimu prasidėjusį kainų karą, „Tele2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas užtikrintai atsakė: „Erdvės kariauti turime daug. Kainos yra mūsų teritorija“.
Tai, kad „Tele2“ parakinė dar tikrai netuščia, patvirtina ir finansiniai rezultatai: įmonės EBITDA marža praėjusį metų ketvirtį buvo 36,6 proc. Ir nors ji šiek tiek sumažėjo, lyginant su tuo pačiu periodu pernai (37,9 proc.), P.Masiulis tvirtino, kad tai yra „nuostabus pelningumas bet kokiam Europos operatoriui“.
Tiesa, šiame kainų kare labai daug lems mūšio lauko „reljefas“, kurį formuoja politinė Europos Komisijos valia ir vartotojai – daug kas priklausys nuo to, kaip ateityje bus koreguojamos didmeninės tarptinklinio ryšio kainos, be to, ryšio operatorių kainodarai neabejotinos įtakos turės ir vartotojų įpročiai – jeigu operatoriams nuostolingas duomenų vartojimas užsienio šalyse ir toliau sparčiai augs, pasiliekami atviri keliai šiuos nuostolius mažinantiems sprendimams.