Paaugliai bėga iš „Facebook“: ten negali atvirai išsakyti nuomonės, nes esi stebimas

Net 73 proc. paauglių kasdien naudojasi socialiniais tinklais. Merginos juose per dieną praleidžia apie pusantros valandos – maždaug 40 minučių daugiau nei vaikinai. „Manau, tai rodo, kad merginos technologijomis naudojasi, nes mėgsta bendrauti, o vaikinai – žaisti, jie daug dažniau tampa nuo to ir priklausomi“, – CNN sakė Jamesas Steyeris, vienas iš organizacijos „Common Sense Media“ ekspertų.
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tarp jaunimo populiariausias – „Instagram“

Internete socialinių tinklalapių pasiūla yra labai plati – „Instagram“ yra skirtas norintiems pasigrožėti nuotraukomis. Papramogauti ir pajuokauti žaismingais filtrais mėgstantys žmonės dažniausiai renkasi „Snapchat“, pasidalyti savo trumpomis mintimis puikiai tinka „Twitter“, o „Facebook“ pristatyti greičiausiai net nereikia.

Naujausiais duomenimis, populiariausias socialinis tinklas tarp jaunimo yra „Instagram“. Vaikinai taip pat mielai renkasi „Facebook“, o merginos – „Snapchat“ ir „Instagram“, skelbia „Sprout Social“.

Viską randa „Facebook“

Studento Danieliaus mėgstamiausia socialinė platforma – „Facebook“. „Man patinka naujienų srautas, nes dabar čia galima ne tik bendrauti su draugais, bet ir apsipirkti, užsisakyti įvairias paslaugas ar perskaityti naujausias žinias. Net nežinau, kokie yra kitų tinklų pliusai, nes neturiu poreikio juose registruotis, viskas, ko man reikia, yra „Facebook“.

„Twitter“ nenaudoju, nes Lietuvoje jis nėra populiarus, greičiausiai dėl to, kad nėra labai reklamuojamas. „Instagram“ taip pat neturiu, nes nejaučiu tam poreikio. Mėgstu „Snapchat“, nes galima greitai ir patogiai pasidalyti savo juokingomis akimirkomis. Čia gal labiau pramoga nei nauda, galėčiau gyventi ir be to“, – pasakoja Danielius.

„Instagram“ semiasi įkvėpimo

Devintokės Emilijos mėgstamiausi socialiniai tinklai yra „Instagram“ ir „Snapchat“, o nemėgstamiausias – „Facebook“.

„Instagram“ matau gražiausias savo draugų ir žinomų žmonių nuotraukas, jauki ir pozityvi aplinka, ten ne taip pastebima, ar priimi žmogų, ar ne. „Snapchat“ patinka todėl, kad ten lengva bendrauti su draugais, visai linksmas dalykas yra filtrai, nereikia labai stengtis dėl nuotraukų, nes jos akimirksniu pradingsta“, – sako ji.

123RF.com/„Instagramo“ programėlė telefone
123RF.com/„Instagramo“ programėlė telefone

Panašiai mąsto ir septyniolikmetė Beatričė: „Tikriausiai mėgstamiausiu socialiniu tinklu laikyčiau „Instagram“, o nemėgstamiausiu, nors iš kitos pusės ir naudingiausiu – „Facebook“. „Instagram“ mėgstu, nes gali stebėti ir ieškoti įkvėpimo ne tik draugų, bet ir viso pasaulio instagramerių nuotraukose. Taip pat ten jaučiuosi laisviau, viešinu tas nuotraukas, kurios man patinka, ir nesijaudinu dėl kitų nuomonės.“

Abi merginos kartu sutaria dėl socialinio tinklo „Facebook“ – ten negali visiškai atvirai reikšti savo nuomonės, nes esi stebimas. „Tai tam tikra prasme tapo tavo viešu CV. Ten esi stebimas ne tik draugų, bet ir mokytojų, tėvų, giminių, darbdaviai taip pat dažnai prieš įdarbindami patikrina tavo puslapį“, – sako Beatričė.

Paauglės taip pat mano, kad tai puiki ir patogi galimybė bendrauti su žmonėmis, bet jei kažko nepriimi į draugus – tai iškart suvokiama kaip priešiškumas.

„Man dar nepatinka reklamos, naujienų srautas perpildytas draugams patinkančiais dalykais, o visi mato, kas patinka man. Taip pat feisbuke trūksta tolerancijos, nes nemažai vyresnių žmonių“, – galvoja Emilija.

Scanpix nuotr./Snapchato logotipas
Scanpix nuotr./Snapchato logotipas

Siūlo kurti jaunimo skiltį

Paklaustas, kaip, jo nuomone, būtų galima pritraukti jaunimą domėtis aktualijomis, Danielius atsakė, kad jaunimo ir vyresnių žmonių aktualijos skiriasi: „Jaunimą reikia pritraukti jaunimo aktualijomis, naujienų portalai galėtų sukurti atskirą jaunimo skiltį ar mobiliąją programėlę. Tai sudomintų daug naujų žmonių, plėstųsi skaitytojų gretos.“

Vienuoliktokė Beatričė šiai idėjai taip pat pritaria: „Manau, kad tai būtų naudinga, bet, norint sulaukti daugiau jaunuolių dėmesio šiai skilčiai, reiktų rimtai padirbėti – šių dienų informacijos pertekusiame pasaulyje patraukti jaunimo dėmesį darosi vis sudėtingiau.“

„Visa tai priklauso nuo žmogaus, dažnai straipsniai labai atbaido, nes būna klaidinančiomis antraštėmis, apie nieką – tekstas ilgas, daug reklamų, o informacijos mažai“, – sako Emilija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis