Pagarba ar naudos siekimas? Į Elžbietos II mirtį reaguojantys prekės ženklai susilaukė kritikos

70 metų valdžiusios Jungtinės Karalystės karalienės Elžbietos II mirtis sukrėtė visą pasaulį, o socialinius tinklus užplūdo duoklė visų mylėtai monarchei. Tačiau kai kurie garsūs prekės ženklai sulaukė griežtos kritikos, kad peržengė ribas ar siekė naudos, o dalis buvo išjuokti. „Žinojome, kad užuojautos pasipils iš visų pusių, tačiau tikėjomės, kad jas pareikš įžymūs asmenys, pavyzdžiui, Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentas, o ne Britų kebabų apdovanojimai“, – pastebi „Independent“ leidinyje publikuotame komentare žurnalistė Emma Flint.
"Twitter" ekrano vaizdas
Vienas iš daugelio prekės ženklų, pareiškęs pagarbą dėl karalienės mirties. "Twitter" ekrano vaizdas

Jungtinės Karalystės karalienės Elžbietos II mirtis nepaliko abejingų, tačiau kai kurie savo užuojautą paskubėję išreikšti prekės ženklai sulaukė prieštaringų vertinimų ar net kaltinimų siekiu pasireklamuoti.

Pavyzdžiui, Dale'as Vince'as, žaliosios energetikos bendrovės „Ecotricity“ įkūrėjas ir savininkas, tviteryje paskelbė sumontuotą karalienės nuotrauką, kurioje ji dėvi žalią skrybėlę ir vilki žalius marškinėlius su „Ecotricity“ logotipu. Prierašas skelbia – „Ačiū Liz“.

Kaip rašo „The Guardian“, šis įrašas sulaukė šimtų neigiamų komentarų, o D.Vince'as atsakė, kad su karaliene susitiko atsiimdamas apdovanojimą. „Ji vilkėjo žalią suknelę ir mes kalbėjomės apie žaliąją energiją ir kitus dalykus. Tai buvo juokinga patirtis, ir ji turėjo gerą humoro jausmą – kitaip nei kai kurie čia esantys“, – į kritiką atsakė energetikos bendrovės įkūrėjas.

Tokiais atvejais, kaip karalienės mirtis, įmonės savo komunikacijoje gali balansuoti ant plonytės ribos tarp deramos reakcijos ir įžūlumo. Pavyzdžiui, nereagavimas gali atrodyti nepagarbu. Kita vertus, net ir gerai apgalvotos žinutės gali pasirodyti kaip savireklama.

Pasak „The Guardian“, penktadienio laikraščiuose beveik nebuvo reklamos, nes įmonės ją atšaukė po žinios apie karalienės mirtį.

Tad nenuostabu, kad bet kokia užuomina į savireklamą įmonėms reiškiant savo pagarbą karalienei, galėjo papiktinti visuomenę.

Pavyzdžiui, kritikos, kad reikšdama užuojautą dėl karalienės mirties naudoja savo produktus, sulaukė žaislų gamintojas „Playmobil“. Įmonė tviteryje pasidalijo nespalvota nuotrauka, kurioje – šios kompanijos prieš kelerius metus sukurta žaislinė figūrėlė „Anglijos karalienė“, dėvinti skrybėlę ir laikanti rankinę. Įrašas prieš nuotrauką skelbė – „Ilsėkis ramybėje, karaliene Elžbieta II 1926-2022“.

Penktadienį nuotykių parkas „Legoland Windsor“, paskelbęs kad dienai uždaro savo parką, tviteryje taip pat pasidalijo karalienę primenančio „Lego“ modelio nuotrauka.

Dar vienu nederamu pavyzdžiu didelė dalis socialinės žiniasklaidos vartotojų palaikė „Crossfit UK“ penktadienio ryto įrašą instagrame, kuriame paskelbta birželį, platininio karalienės valdymo jubiliejaus progai, sukurta dienos treniruotė „Karalienė Elžbieta II“. Įrašas šalia skelbė, kad „labai tinkama, jog ši treniruotė dabar būtų paversta pagerbimo treniruote, skirta jos gyvenimui paminėti“, rašo „The Guardian“.

Apatinių drabužių ir erotinių žaislų prekybininkas „Ann Summers“ savo tinklalapyje pasidalijo karalienės nuotrauka ir žodžiais „Ačiū, Jūsų Didenybe“, o po nuotrauka mirgėjo nuotraukos į paveikslėlius su seksualiais apatiniais ir kitus produktus.

O britų kepyklų tinklas „Greggs“ paskelbė karalienės nuotrauką, kurioje ji vilki šviesiai mėlynu kostiumėliu – panašios spalvos, kaip ir šio prekės ženklo logotipas.

Socialinių tinklų vartotojai išjuokė ir tokių prekės ženklų, kaip „Pizza Express“, „Domino pica“, „Crazy Frog“, „Shrek's Adventure“ ar 2022 gegužę vykusių „Britų kebabų apdovanojimų“ įrašus, kur jie išreiškia liūdesį dėl karalienės mirties. Kai kurie tviterio vartotojai rašė, kad šiems prekių ženklams geriau reikėjo iš viso patylėti.

Ryšių su visuomene konsultantas ir autorius Markas Borkowskis „The Guardian“ komentavo, kad prieš reaguodami į karalienės mirtį, prekių ženklai turėtų palaukti, kokia bus visuomenės reakcija.

O komentarą „Independent“ paskelbusi žurnalistė Emma Flint pastebėjo, kad nors daugybė prekės ženklų rašė socialiniuose tinkluose įrašus ir siuntė maldas bei mintis visiems, kam tik galėjo, bandymai pasirodyti nuoširdžiais nebuvo sėkmingi.

„Atsižvelgdami į situacijos rimtumą, žinojome, kad užuojautos pasipils iš toli ir iš visų pusių, tačiau tikėjomės, kad jas pareikš įžymūs asmenys, pavyzdžiui, Jungtinių Amerikos Valstijų prezidentas, o ne Britų kebabų apdovanojimai“, – rašė E.Flint.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis