Palmių aliejaus milžinė sukritikavo Britanijos parduotuvių tinklo reklamą

Internete išplitusi Didžiosios Britanijos parduotuvių tinklo reklama apie jauniklį orangutaną, netekusį savo namų dėl spartaus alyvpalmių plantacijų plotų didinimo, sulaukė palmių aliejaus pramonės stambios organizacijos kritikos ir buvo pavadinta pigiu reklaminiu triuku.
Reklama
Reklama / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

Internete išplitusi Didžiosios Britanijos parduotuvių tinklo reklama apie jauniklį orangutaną, netekusį savo namų dėl spartaus alyvpalmių plantacijų plotų didinimo, sulaukė palmių aliejaus pramonės stambios organizacijos kritikos ir buvo pavadinta pigiu reklaminiu triuku.

Ši animacinė reklama, kurioje orangutanas mažos mergaitės kambaryje skundžiasi dėl žmonių sunaikintų jo namų, socialiniuose tinkluose sulaukė milijonų peržiūrų, o tinkle „Twitter“ išplito grotažymė #NoPalmOilChristmas.

Tačiau parduotuvių tinklo „Iceland“ reklama, raginanti vartotojus atkreipti dėmesį į populiariausio pasaulyje aliejaus poveikį gamtai, nepadarė didelio įspūdžio daugybę milijardų dolerių iš jo uždirbantiems pramonininkams.

„Palmių aliejaus draudimas nėra sprendinys. Boikotas nėra sprendinys“, – naujienų agentūrai AFP penktadienį sakė Malaizijoje įsikūrusio Apskritojo stalo susitikimo dėl tvaraus palmių aliejaus (RSPO) vadovas Darrelas Webberis.

„Mažmeninės prekybos pelnas šiomis dienomis yra labai mažas. Pigiausias būdas pasidaryti reklamą jiems yra geriausias“, – pridūrė jis.

Šaldytais produktais prekiaujantis tinklas „Iceland“ anksčiau paskelbė, kad siekdamas sumažinti aplinkai daromą žalą atsisakys palmių aliejaus, naudojamo gaminant įvairiausius produktus, pradedant margarinu, baigiant muilu ar šampūnu.

„Palmių aliejaus išėmimas iš mūsų prekės ženklo maisto produktų nėra „rinkodaros gudrybė“. Taip siekiame atkreipti visuomenės dėmesį į nesiliaujantį atogrąžų miškų naikinimą“, – sakoma „Iceland“ rinkodaros vadovo Richardo Walkerio elektroniniame laiške agentūrai „Bloomberg News“.

„Tokiu būdu tikimės daryti spaudimą palmių aliejaus pramonei, kad ji pagaliau pateiktų ilgai žadėtą išties tvarų produktą“, – nurodoma jame.

Beveik milijono parašų sulaukusios peticijos autoriai reikalauja šią reklamą pradėti rodyti per britų televiziją, kur ji buvo uždrausta kaip pernelyg politizuota.

Dabar parduotuvių tinklas planuoja į Didžiosios Britanijos gatves išleisti natūralaus dydžio animatroninį orangutaną ir taip atkreipti visuomenės dėmesį į šią problemą.

Malaizijoje ir Indonezijoje įsikūrusios pasaulio palmių aliejaus pramonėje dominuojančios bendrovės paprastai yra kaltinamos dėl intensyvaus miškų kirtimo ir spartaus alyvpalmių plantacijų plotų didinimo, išstumiant nykstančius gyvūnus, įskaitant orangutanus, iš jų natūralių buveinių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis