„Priežiūros tarnyba jau buvo šią įmonę baudusi už panašaus pobūdžio nusižengimus, tačiau ji nesiėmė tinkamų priemonių, kad ištaisytų padėtį, ir toliau nepaisė teisės aktų reikalavimų. Atsižvelgdami į pažeidimų pobūdį ir įvertinę faktą, kad jie pasikartojo, skyrėme griežčiausią poveikio priemonę“, – pranešime sako sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.
Pranešama, kad draudimo brokerių įmonė Lietuvos bankui pateikė klaidingą informaciją – neatskleidė visų įsiskolinimų draudikams, taip ataskaitose iškreipdama tikrąją įmonės finansinę padėtį. Lietuvos bankas atliko tyrimą, kuris atskleidė, kad draudimo brokerių įmonė turėjo daug didesnius įsipareigojimus draudimo įmonėms, nei buvo nurodžiusi Priežiūros tarnybai.
Be to, kaip teigiama, UADBB „RDD“ nesilaikė vieno esminių draudimo tarpininko veiklai keliamų reikalavimų: tik mažiau nei 40 proc. draudimo įmokų laikė atskiroje sąskaitoje, nors joje turėjo laikyti visus iš draudėjų gautus pinigus. Be to, pastarųjų sumokėtos lėšos buvo naudojamos ne tik atsiskaitymams su draudimo įmonėmis, bet ir kitiems įmonės poreikiams. Abiem atvejais taip elgtis teisės aktai draudžia, kad būtų užtikrinta tinkama vartotojų apsauga.
Priimant sprendimą atsižvelgta ir į tai, kad šiai draudimo brokerių įmonei Lietuvos bankas jau buvo taikęs poveikio priemonę už iš esmės analogiškus teisės aktų pažeidimus (draudimo brokerių įmonei 2016 m. buvo skirta 10 000 Eur bauda).