„Pandemija tapo pokyčių, kuriuos Lietuvoje stebėjome pastaruosius metus, katalizatoriumi – kortelė ar telefonas nemažai daliai žmonių, ypač jaunosios kartos, jau tapo pagrindine atsiskaitymo priemone. Prie besikeičiančių vartotojų pokyčių prisitaiko ir prekybininkai bei paslaugų teikėjai. Galimybė atsiskaityti e. būdu nebestebina tokiose vietose kaip kioskai, turgūs ar taksi. Vietų, kur bus galima atsiskaityti ir bekontakčiu būdu, toliau sparčiai daugės, nes toks yra vartotojų lūkestis – jie tikisi, kad prekybininkai ir paslaugų teikėjai sudarys galimybę pasirinkti, kokiu būdu atsiskaityti“, – komentuoja „Citadele“ banko Verslo ir mažmeninės bankininkystės vadovas Darius Burdaitis.
Paklausti, kam dažniausiai naudoja grynuosius pinigus, didžioji dalis apklausoje dalyvavusių gyventojų, 73 proc., nurodė, kad jais atsiskaito tose vietose, kuriose vis dar nepriimami elektroniniai mokėjimai. Kita dažnai minėta priežastis, kurią įvardijo 28 proc. apklaustųjų – grynieji naudojami tarpusavio atsiskaitymams su fiziniais asmenimis. Grynuosius kaip atsiskaitymo priemonę už kasdienius pirkinius tebenaudoja 18 proc. apklausoje dalyvavusių gyventojų.
Banko atstovas pastebi, kad elektroniniai mokėjimai Lietuvoje populiarėja ir todėl, kad daugėja išmanių atsiskaitymo būdų – jau galima atsiskaityti ne tik kortele, bet ir telefonu, mobiliąja programėle, specialiais žiedais, apyrankėmis ar lipdukais, klijuojamais prie telefono nugarėlės.
„Vartotojai pageidauja patogesnių ir paprastesnių sprendimų – grynieji pinigai nėra toks sprendimas, kaip ir kelios banko kortelės piniginėje. Į tai atsižvelgdami Baltijos šalyse pristatėme naują paslaugos modelį, kuris ilgainiui leis klientams naudotis tik viena kortele ir nebereikės rinktis, kurią – kredito ar debeto – užsisakyti. Visas kortelės ypatybes klientas galės pasirinkti pagal savo poreikius“, – pabrėžia D.Burdaitis.
Vyresnių nei 18 metų Lietuvos gyventojų apklausą „Citadele“ banko užsakymu tyrimų bendrovė „Norstat“ atliko pernai gruodį.