Pandemija pakeitė pasiruošimo šventėms įpročius: apsiperka du kartus, daugiau kepa patys

Velykas jau antrą kartą švęsime tik savo šeimos rate – jokių draugų ar giminių susibūrimų. Tačiau šventinis pirkinių krepšelis dėl to ne mažesnis. Elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“ skaičiuoja, kad šiemet, kaip ir pernai, prieššventinis pirkinių krepšelis bus didesnis, lyginant su Velykomis iki pandemijos. Be to, šiemet nesikeičia ir nauji gyventojų pasiruošimo šventėms įpročiai: ant velykinio stalo – daugiau naminių kepinių.
Prekių pristatymas
Prekių pristatymas / „Barbora“ nuotr.

Anot „Barboros“ komunikacijos vadovės Jurgitos Gižaitės-Tulabienės, pernai priešvelykinis pirkinių krepšelis buvo kone 50 proc. didesnis, nei ruošiantis 2019 m. Velykoms – iki pandemijos. Šių metų tendencija panaši ir e. parduotuvė ruošiasi didesniam užsakymų srautui iki šventės likus 1–2 dienoms.

„Atrodytų paradoksalu, kad dėl karantino ribojimų Velykoms mažame rate besiruošiantys gyventojai maisto produktų vis dėlto perka daugiau. Tačiau darome prielaidą, kad anksčiau prie bendro velykinio stalo su giminėmis susiburdavę gyventojai ir šventiniais valgiais rūpindavosi bendrai: kas gamindavo pagrindinį patiekalą, kas atsiveždavo desertą ar užkandžių. O praėjusių ir šių metų Velykoms kiekviena šeima ruošiasi savarankiškai – nuo pagrindinių patiekalų iki saldumynų“, – įžvalgomis dalijasi J.Gižaitė-Tulabienė.

Pažvelgus, kaip keitėsi priešvelykinis pirkinių krepšelis, anot „Barboros“ atstovės, matyti, kad gyventojai Velykų stalui pandemijos metu ėmė daugiau gaminti patys. Tarp populiariausių velykinio stalo pirkinių krepšelyje dabar kur kas dažniau atsiduria kepiniams reikalingi produktai: kepimo milteliai, vanilinis cukrus, kvietiniai ekstra rūšies miltai, šviesūs speltų miltai. Užpernai šie produktai nepateko tarp populiariausiųjų velykinių pirkinių.

Karantinas išryškino dvi apsipirkimo tendencijas

J.Gižaitė-Tulabienė pastebi, kad šventes planuojantys pirkėjai e. parduotuvėje apsiperka du kartus: likus kiek mažiau nei savaitei iki Velykų, kuomet formuojamas pirkinių krepšelis su ilgesnio vartojimo prekėmis, ir prieš pat Velykas, kuomet perkama šviežia mėsa, majonezas, miltinės bakalėjos produktai.

„Kaip rodo ankstesnių metų patirtis, apsipirkimo pikas yra šeštadienio prieš Velykas rytas. Pirkėjai nori saugiai gauti kuo šviežesnius produktus ir efektyviai paskirstyti savo laiką. Kol surenkamas ir pristatomas jų užsakymą, gyventojai gali pradėti ruoštis šventėms, tvarkytis ar dažyti margučius“, – sako „Barboros“ komunikacijos vadovė.

Kaip karantino ribojimai pakeitė vartotojų įpročius, matosi ir pažvelgus į sumažėjusią velykinių saldumynų paklausą. Įprastai šokoladiniai kiaušiniai, kiškiai ar kiti proginiai saldumynai dažnai perkami dovanoms, norint pradžiuginti vaikus, susirinkusius kartu švęsti Velykų. Pernai ir šiemet vaikų prie vieno velykinio stalo, ko gero mažiau, tad ir tokių saldumynų poreikis sumažėjo.

„Reikia pastebėti, kad pavasario šventei besiruošiantys gyventojai ne tik daugiau gamina namuose, bet ir renkasi sveikatai palankesnius produktus. Populiariausių prekių dvidešimtuke tiek šiemet, tiek pernai dominuoja daržovės, kaip agurkai, morkos, avokadai, saldžiosios paprikos, cukinijos, brokoliai, pomidorai, taip pat vaisiai: bananai, citrinos, obuoliai, apelsinai, vynuogės, kriaušės. Žinoma, į dešimtuką patenka ir balti vištų kiaušiniai. Pernai šviežios mėsos kategorijoje dominavo kiaulienos sprandinė, o šiemet pagrindinio Velykų patiekalo ingredientu pretenduoja tapti vištiena“, – sako „Barboros“ atstovė J.Gižaitė-Tulabienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis