Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Papasakojo, kaip laisvai samdomi darbuotojai susigrąžino klientus ir kaip jų ieško po karantino

Darbas sau prieš kurį laiką skambėjo kaip daugelio, ypač jaunų ir kūrybingų žmonių, svajonė. Pastarojo meto aktualijos privertė iš naujo permąstyti tokio darbo privalumus ir trūkumus. Laisvai samdomi darbuotojai per karantiną ir po jo turėjo atrasti geriausius klientų ieškojimo būdus, kad atstatytų turėtus užsakymus. Skaitmeninės rinkodaros ekspertai neabejoja, kad, norėdami turėti pakankamai darbų, savarankiškai dirbantys specialistai turi ne tik profesionaliai pristatyti save internete, bet ir mokėti išsiskirti, rašoma pranešime spaudai.
Ugnė Gudiškė
Ugnė Gudiškė / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Darbas Karjera

Karantinas darbus pristabdė

Kelerius metus laisvai samdoma 3D dizainere dirbanti Ugnė Gudiškė klientams rengia architektūrines vizualizacijas. Mergina sako, kad geriausias jos darbo įvertinimas yra komplimentai, kad jos kurtos vizualizacijos atrodo kaip realios nuotraukos. Architektūros studijas baigusi U.Gudiškė kurį laiką pagal specialybę dirbo vienoje architektūros studijoje, tačiau kasdienėje rutinoje pasigedo kūrybos.

„Dar studijų metais bandžiau dirbti sau, išmėginau mados verslą. Nors pati idėja tada nepasiteisino, galimybė dirbti savarankiškai, pačiai planuotis dalykus sužavėjo iš karto. Dabar koncentruojuosi būtent į eksterjero ir interjero vizualizacijų kūrybą. Jos ypač svarbios dizaineriams, architektams, nes padeda aiškiau pristatyti idėjas klientams“, – sako prekės ženklo „Gud.Renders“ įkūrėja U.Gudiškė.

Praėjusių metų pradžioje ji pradėjo dirbti su nekilnojamojo turto vystytojais, komerciniais pastatais ir privačiais klientais, tačiau netrukus prasidėjo pirmasis karantinas.

„Iš karto visi darbai sustojo. Tuo metu dar nebuvau spėjusi užmegzti ryšių, kurie laisvai samdomam darbuotojui – labai svarbūs. Turėdama daugiau laiko, nusprendžiau pasidomėti paprastais ir suprantamais įrankiais, kurie padėtų pritraukti naujų klientų ir taip susikūriau savo interneto svetainę. Taip pat laiką skyriau mokymuisi ir savo portfolio kūrimui, nes klientų susidomėjimas sugrįžo tik vasarą“, – pasakoja U.Gudiškė.

Mergina džiaugiasi, kad sustojus darbams nepanikavo, o laiką išnaudojo tinkamai. Tai atsipirko su kaupu, nes vėlesni suvaržymai ir karantinai įtakos veiklai neturėjo: klientai jos patys aktyviai ieškojo ir matydami interneto svetainėje darbų pavyzdžius, pateikdavo naujus užsakymus.

Delsia pradėti dėl klaidingų mitų

Anot U.Gudiškės, dar vienas kriterijus, kuris išryškėjo per karantiną, bet visada yra itin svarbus sau dirbantiems specialistams, yra finansai. „Nepastovios pajamos yra vienas sunkiausių dalykų, būnant laisvai samdomu darbuotoju, todėl patarčiau bent jau pradžioje itin atidžiai planuoti išlaidas, ieškoti mažiausiai kaštų reikalaujančių sprendimų“, – pabrėžia 3D dizainerė.

Dažnai laisvai samdomi specialistai delsia susikurti kokybišką internetinę svetainę, logotipą ar šūkį, kurie yra itin svarbūs prekinio ženklo identitetui. Internetinių svetainių kūrimo platformos „Zyro“ vadovas Giedrius Zakaitis sako, kad vis dar yra paplitęs mitas, jog tai padaryti be dizaino ar programavimo žinių yra sudėtinga ir itin brangu.

„Dirbtinis intelektas ir specialūs įrankiai gali padėti ne tik kuriant pačią svetainę, bet ir, pavyzdžiui, renkantis pavadinimą. Svarbiausia, kad technologiniai sprendimai leidžia neatidėlioti pradinių veiksmų ir realiai imtis veiklos. Kai neturi interneto svetainės, negali profesionaliai pristatyti savo darbų, išsiskirti iš kitų paslaugų teikėjų, plėtoti savo prekės ženklo, o užsakovams yra sunku jus atrasti. Tada natūralu, kad žmonės negauna užsakymų ir ima abejoti savo svajonėmis ar idėjomis.“, – sako G.Zakaitis.

Klientų ieško dalindamasi žiniomis

Savo patirtimi dalinasi ir laisvai samdoma turinio kūrėja dirbanti Marija Gabalienė. Ji užsiima produktų fotografavimu. Vėliau tokias nuotraukas klientai panaudoja savo internetinei svetainei, socialiniams tinklams, reklamai ir t.t.

„Esu marketingo specialistė, todėl matau, kaip keičiasi tendencijos. Vartotojai ieško natūralumo, susidomi tomis prekėmis, kurios yra gražiai, natūraliai pristatomos, o ne pateikiamos apdorotos specialiomis programomis. Jeigu fotografijomis norite pristatyti dantų pastą, ji turi būti vonios kambaryje, jeigu mėsainių bandeles – jos turi būti ne kur nors pakuotėje, o žmogaus lėkštėje“, – pasakoja M.Gabalienė.

Ji sako, kad patikimus ryšius su klientais buvo užmezgusi dar iki karantino, todėl atsiradę ribojimai didelės įtakos jos užsakymams neturėjo. Kūrėja pastebi, kad nors dalis klientų buvo linkę pirkti mažesnius paslaugų paketus, apskritai tokių paslaugų neatsisakė.

M.Gabalienė mano, kad laisvai samdomi kūrėjai šiais laikais be savo darbų pristatymo internete neapsieina. „Nauji klientai pas mane ateina trimis būdais. Vieni išgirsta rekomendacijas iš lūpų į lūpas, kiti atranda socialiniuose tinkluose, o dalis kreipiasi, susidomėję mano siunčiamais specialiais elektroniniais laiškais, kuriuose dalinuosi naujausiomis produktų pristatymo tendencijomis ir pasakoju, kokios nuotraukos šiais laikais labiausiai pasiteisina. Tokiuose laiškuose visada pridedu savo internetinę svetainę su darbų pavyzdžiais, o nuoroda į ją yra ir šalia mano įrašų socialiniuose tinkluose“, – sako M.Gabalienė.

Ragina pasitelkti technologijas

Anot G. Zakaičio, karantinas ir trumpam sustojęs gyvenimas skirti dėmesio savo veiklos pristatymui internete paskatino ne vieną kūrėją. „Zyro“ fiksavo išaugusį susidomėjimą svetainių kūrimu.

„Dabar viskas yra internete, todėl tiek verslai, tiek privatūs klientai, kurie ieško laisvai samdomų darbuotojų, jūsų ieškos internete. Bandydami atsirinkti, į ką kreiptis – jie vertins jūsų darbus, todėl itin svarbu ne tik aiškiai ir estetiškai juos pristatyti tinklalapyje, bet ir nurodyti kontaktus, kurie būtų lengvai pasiekiami“, – sako G.Zakaitis.

Anot jo, laisvai samdomi darbuotojai šiandieninėje rinkoje tampa norma, todėl svarbu atrasti ir išmokti tinkamai panaudoti technologijas naujų klientų paieškai.

„Anksčiau potencialiems klientams siųsdavau savo portfolio elektroniniu paštu. Pati jaučiau, kad to nepakanka, tai per daug statiška. Klientai reiklūs, nori patikimų kūrėjų, ypač mano srityje, todėl be svetainės nesijaučiau pakankamai profesionali. Be to, negalėjau tikėtis užsakymų iš tų užsakovų, kurie manęs nepažįsta“, – sako U.Gudiškė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?