Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Park Town“ diskusijų ciklas „Speak Out“: Lietuva turi ieškoti būdų pasakoti savo sėkmės istorijas

Šį trečiadienį modernaus verslo komplekso „Park Town“ terasoje startavo diskusijų ciklas „Speak Out“. Pirmoji ciklo dalis buvo skirta aptarti lietuviškų verslų sėkmės istorijas pasaulyje ir Lietuvos galimybes sukurti sąlygas, kurios skatintų šalyje kurtis kompanijas, galinčias tapti globaliomis sėkmės istorijomis.
Diskusija: „Ar nepervertiname savo sėkmės? Jaunųjų Lietuvos verslų mitas“
Diskusija: „Ar nepervertiname savo sėkmės? Jaunųjų Lietuvos verslų mitas“ / Partnerio nuotr.

V.Lašas: turime dalintis sėkmės istorijomis

„Park Town“ diskusijoje dalyvavęs verslininkas ir investuotojas Vladas Lašas sako, kad Lietuva pasauliniame kontekste yra tikrai matoma savo verslų sėkmės istorijų dėka, tačiau reikia nenustoti ieškoti būdų, kuriais tas sėkmės istorijas galėtume papasakoti.

„Manau, kad tikrai reikia džiaugtis tuo, ką pasiekėme. Dar prieš dešimtmetį net pasaulyje ne tiek daug buvo kalbama apie startuolius, tačiau situacija pasikeitė, o mes Lietuvoje lygiai taip pat pajutome tą pokytį. Šiuo metu turime eilę dalykų, kuriais galime didžiuotis. Vis dėlto mūsų sėkmės istorijas turime vertinti ne mes patys, o būtent pasaulis, mūsų pareiga – kuo daugiau dirbti ir nuoširdžiai pasakoti tai, ką mes patyrėme“ ,- teigė V.Lašas.

R.Ribačiauskaitė: pavyzdys mums– Estija?

Startuolių ekosistemos ekspertė Rimantė Ribačiauskaitė pritarė minčiai, kad Lietuva globaliame kontekste yra pakankamai gerai vertinama dėl savo pastangų tapti veržlių verslų šalimi, tačiau priminė kaimyninės Estijos pavyzdį.

„Estija turbūt yra ta šalis, kuri maksimaliai išnaudoja visus komunikacijos kanalus pranešti apie mažesnius ar didesnius pasiekimus ir labai sėkmingai kalba apie save globalioms rinkoms. Prisiminkime būtent estų „e-Residency“ projektą, kuris padėjo šiai šaliai tapti žinomai dėl savo pažangumo, palankumo startuolių veiklai, progresyvumo“, - sako. R.Ribačiauskaitė.

Anot R.Ribačiauskaitės, Lietuva iki pat šiol į startuolių industriją ir jos galimybes žvelgia pakankamai fragmentiškai, o savo sėkmės istorijas pasauliui pasakojame, tačiau trūksta mokėjimo jas pateikti garsiau ir išmaniau už kaimynines šalis.

V.Sinkevičius: lietuviai – pakankamai santūrūs

„Speak Out“ diskusijoje dalyvavęs ūkio ministras Virginijus Sinkevičius teigia, kad lietuviai iš esmės yra pakankamai santūrūs, o tai kai kuriais atvejais apsunkina siekius tapti matomais tarptautiniu lygiu. Vis dėlto, anot ministro, Lietuva turi visus duomenis tam, kad būtų įvertinta užsienio verslo atstovų ar investuotojų.

„Politiniame lygmenyje mes labai stengiamės atverti kelius verslo dialogui, galimybėms pristatyti savo kaip šalies pasiekimus. Nereikėtų pamiršti, kad gyvename informacijos srauto pasaulyje, o tai reiškia, kad kartais atsirinkti žinią, kuri gali būti svarbi ir naudinga potencialiam investuotojui – gali būti labai sudėtinga. Visada sakau, kad geriausias šalies marketingas yra tiesioginis bendravimas, tačiau pradžia tam bendravimui turi būti kažkaip inicijuojama, pasaulio verslo bendruomenė turi sužinoti apie Lietuvos pasiekimus“,- teigia V.Sinkevičius.

D.Malinauskas: nesėkmės irgi vertingos

Vieno iš geriausiai pasaulyje žinomų lietuviškų startuolių „Deeper“ technologijų vadovas Donatas Malinauskas teigia, kad iki pat šiol nepakankamai įvertiname kitos medalio pusės – nesėkmių analizės.

„Mes tikrai turime daug sėkmės istorijų, tačiau vis dar mažai suprantame, kas slypi už jų ir kaip jos atsiranda. Mes viešumoje dažnai nematome ir nekalbame apie tai, kad iki sėkmingai veikiančio verslo atsiradimo galbūt buvo keletas, o gal ir daugiau, visiškai nesėkmingų ir žlugusių idėjų, kad dažniausiai darbui aukojamos net naktys. Manau, kad komunikacija vidaus rinkoje apie tai, koks kelias yra nueinamas iki sėkmingos idėjos – labai svarbu. Iš esmės tai yra svarbi dedamoji pasiekti sėkmei versle vėliau“ ,- įsitikinęs D.Malinauskas.

Kviečiame stebėti visą diskusiją:

VIDEO: Diskusijų ciklas „Speak Out“ (I): „Ar nepervertiname savo sėkmės? Jaunųjų Lietuvos verslų mitas“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?