Parodose užmegztus ryšius šiauliečiai paverčia eksporto galimybėmis

Šiaulių įmonė „Televizijos ir ryšio sistemos“ (TVC) gerai pažįstama ne tik Lietuvoje. Įmonės veiklos geografija apima Europą, vidurio Aziją, Persijos įlanką bei Šiaurės Afriką. Ko reikia norint būti pastebėtiems užsienyje? Pasak įmonės rinkodaros skyriaus vadovo Mindaugo Kryžanausko, svarbiausia yra aktyviai megzti pažintis važiuojant pas potencialius klientus į užsienį ir dalyvaujant specializuotose parodose.
TVC
TVC / TVC archyvo nuotr.

Didžiausia televizijos inžinerinių sistemų integracijos įmonė Baltijos šalyse yra vienintelė šios industrijos bendrovė, vykdanti kompleksinius projektus. Per daugiau nei dvidešimt veiklos metų TVC yra įgyvendinusi kelis šimtus įvairaus dydžio ir sudėtingumo projektų, įdiegusi daugiau kaip šimtą stacionarių ir mobilių transliavimo sistemų: naujienų studijų, aparatūrinių studijinių blokų, perdavimo ir išleidimo centrų, archyvų, žiniasklaidos turinio valdymo ir kilnojamų televizijos stočių.

Eksporto kryptis koreguoja geopolitinė situacija

TVC buvo įkurta 1996 m., jos dukterinės įmonės veikia Gruzijoje, Baltarusijoje bei Ukrainoje. M. Kryžanausko teigimu, ieškoti naujų eksporto krypčių įmonę paskatino pasaulyje vykstantys neramumai, koreguojantys santykius tarp kaimyninių šalių ir mažinantys eksporto apimtis, pavyzdžiui, į Rusiją, Kazachstaną ar Ukrainą.

Apie 80–90 proc. produkcijos eksportuojanti įmonė taip pat pažįstama ir Estijos, Islandijos, Kroatijos, Kuveito, Omano, Bahreino, Jungtinių Arabų Emyratų (JAE), Jordanijos, Egipto, Maroko rinkoms.

„Su dauguma šių šalių užmezgėme ryšį važiuodami pas tikslinius, potencialius klientus į užsienį ir dalyvaudami tarptautinėse parodose. Proaktyvūs veiksmai atneša labiausiai pastebimus rezultatus. Nors parodų kaštai sudaro santykinai didelę reklamos išlaidų dalį, parodose potencialių klientų skaičius yra koncentruotas vienoje vietoje. Tai efektyviausias būdas pristatyti naujus produktus rinkoje, ieškoti partnerių, formuoti įmonės įvaizdį, priminti esamiems klientams apie save“, – tikina M. Kryžanauskas.

Svarbiausiomis parodomis, kuriose užmezgė daugiausiai pažinčių, pašnekovas įvardijo skaitmeninės žiniasklaidos ir technologijų pramonės atstovams skirtas Olandijoje vykstančią IBC („International Broadcasting Convention“) ir Dubajuje (JAE) organizuojamą „Cabsat“.

Anot pašnekovo, šiuo metu aktyviai ieškoma naujų eksporto šalių, o daugiausiai potencialo turinčiomis įmonė laiko Afrikos, Artimųjų Rytų ir Vidurio Europos šalis.

„Mūsų vizija – per ateinančius kelerius metus tapti aktyviais šių šalių rinkos dalyviais. Šiuose regionuose dabar daug investuojama į TV sistemas, modernizuojamos televizijos į HD ir UHD raiškos formatą. Pagyvėjimas rinkoje ypač jaučiamas artėjant svarbiems renginiams, pavyzdžiui, Olimpinėms žaidynėms ar politiniams rinkimams. Arabų šalyse, tokiose kaip Bahreinas ar Jungtiniai Arabų Emyratai, ypač vertinama kokybė, o mes ją galime suteikti už racionalią kainą. Be to, dirbame su įvairių gamintojų įranga, gebame ją integruoti, todėl galime prisitaikyti ir prie tokio kliento, kuris prisirišęs prie konkretaus gamintojo sprendimų“, – tikina jis.

Siekį eksportuoti į įvairesnes rinkas, anot pašnekovo, skatina ir rizikos kapitalo bendrovė „Practica Capital“, kuri 2014 m. į TVC investavo 1,8 mln. Eur ir įsigijo 25 proc. bendrovės akcijų.

Rinkas pažįsta aktyviai domėdamiesi

Paklaustas, ką patartų pradėti eksportuoti ketinančioms įmonėms, M. Kryžanauskas atsakė, kad visų pirma svarbiausia gerai ištyrinėti šalies ar regiono, į kurį ketinama eksportuoti, rinką.

„Pirmieji žingsniai žengiant į užsienį, yra labai paprasti, tai – rinkos analizė, strategijos formavimas, aktyvi komunikacija, pažindinamasis su vietiniais partneriais, jų nuolatinis lankymas ir dalyvavimas parodose“, – sako pašnekovas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!

Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse).

Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų