Iždo ministras Joshas Frydenbergas ir „Facebook“ nurodė, kad buvo pasiektas kompromisas dėl naujojo įstatymo esminių nuostatų.
„Dėl šių pakeitimų dabar galėsime dirbti, kad toliau investuotume į visuomenės interesui atstovaujančią žurnalistiką ir ateinančiomis dienomis atkurtume australams naujienas per „Facebook“, – sakė „Facebook“ padalinio Australijoje direktorius Willas Eastonas.
Socialinių tinklų milžinė praeitą savaitę išprovokavo pasipiktinimą visame pasaulyje, užblokavusi naujienų pranešimus vartotojams Australijoje ir tuo pačiu neplanuotai atėmusi prieigą prie virtinės su naujienų sklaida nesusijusių „Facebook“ puslapių. Tarp blokuotų puslapių buvo priklausančių įvairioms organizacijoms, pradedant kovos su vėžiu labdaringomis grupėmis, baigiant avarinėmis tarnybomis.
Pagal naująjį kompromisą „Facebook“ ir „Google“ – pagrindinėms bendrovės, į kurias buvo orientuotas naujasis įstatymas – veikiausiai nebus taikomos jokios nuobaudos, jeigu jos sudarys susitarimų su žiniasklaidos priemonėmis dėl apmokėjimo už naujienų skelbimą.
Abi bendrovės užginčijo įstatymą, numatantį privalomas derybas su žiniasklaidos įmonėmis ir suteikusį nepriklausomam Australijos arbitrui teisę nustatyti sprendinius.
„Mums malonu, kad sugebėjome pasiekti susitarimą su Australijos vyriausybe, ir vertiname įvykusias konstruktyvias diskusijas“, – sakė W.Eastonas.
Nors „Google“ anksčiau grasino dėl naujojo įstatymo nebeteikti savo paslaugų Australijoje, vėliau bendrovė savo poziciją sušvelnino ir sudarė milijonų dolerių vertės susitarimų su virtine šalies žiniasklaidos įmonių, įskaitant dvi pačias didžiausias – Ruperto Murdocho „News Corp.“ ir „Nine Entertainment“.
Anksčiau „Facebook“ gynė savo veiksmus, tvirtindama, kad siūlomas įstatymas neįgyvendinamas, ir sakė, jog buvo priversta pradėti blokuoti naujienas.
Anot ekspertų, nuo praeito ketvirtadienio, kai socialinis tinklas pradėjo blokuoti naujienas, tiek šalyje, tiek užsienyje sumažėjo apsilankymų Australijos naujienų svetainėse. Užsienyje vienos dienos apsilankymų skaičius krito kiek daugiau nei 20 proc., nurodo duomenų analizės bendrovė „Chartbeat“.
Duomenys taip pat rodo, kad vartotojai kol kas nepalieka feisbuko, reaguodami į blokavimą. Akivaizdaus „Google“ paieškos vartotojų srauto padidėjimo neužfiksuota.
„Facebook“ sulaukė griežtos kritikos, kad netyčia blokavo prieigą prie kai kurių kritiškai svarbių vyriausybės puslapių, kuriuose pranešama visuomenei apie COVID-19 protrūkius, krūmynų gaisrus ir ciklonus, taip pat pagalbos smurto artimoje aplinkoje aukoms linijų ir labdaros organizacijų puslapius. Visgi praėjus kelioms valandoms nuo blokavimo pradžios dauguma šių puslapių vėl veikė.