Moteris pasakojo, kad bankas nurodė, jog kortelė blokuota dėl pažeistų kortelės duomenų, tačiau daugiau jokios informacijos neatskleidė. Dėl šios priežasties panevėžietė negali įsigyti planuoto lėktuvo bilieto atostogoms.
„Kaip aš suprantu, normalus bankas turėtų man paskambinti, paklausti, informuoti. Aš gavau informaciją, kad kortelės duomenys yra pažeisti. Iš pradžių aš paklausiau, kas nuo mano kortelės gali nuskaityti šituos duomenis. Buvo pasakyta, kad bankas tokios informacijos neteikia. Sakau – tai jūs patys sprendžiate, kada uždaryti kortelę?“ – piktinosi skaitytoja.
Ji pasakojo, kad naują mokėjimo kortelę jai reikėjo gauti iki birželio 22 dienos, nes tądien ji ketino įsigyti lėktuvo bilietus, o birželio 25 dieną ketino skristi atostogauti.
„Man 22 dieną reikia užsisakyti bilietus. Sakau – kaip man dabar daryti, jeigu aš negaliu internetu užsisakyti. Bankas pasiūlė apmokėti bankiniu pavedimu. Palaukit, jeigu aš vesiu per banką, kada pavedimą gaus? Aš nusipirksiu tuos bilietus, bet kada man duos kortelę?“ – kalbėjo Danguolė.
Pasak moters, bankas ją informavo, kad nauja kortelė bus pagaminta per 5–10 darbo dienų.
„Teks ieškoti žmogaus, kuris man nupirktų bilietą“, – apmaudo neslėpė Danguolė.
„Luminor“: galimas trumpesnis kortelės išdavimo terminas
Tuo metu „Luminor“ banko atstovė Agnė Mažeikytė komentare 15min nurodė, kad dėl klientų patogumo naują kortelę galima pagaminti ir skubos tvarka.
„Jeigu klientas sutinka atvykti į banko skyrių, jis naują kortelę gali gauti per 2 darbo dienas”, – komentare teigė A.Mažeikytė.
Savo ruožtu skaitytoja tikino, kad bankas apie galimą trumpesnį kortelės išdavimo terminą jos neinformavo.
Paklausus, kodėl klientės kortelė buvo užblokuota, „Luminor“ konkretaus atvejo dėl duomenų apsaugos nekomentavo, tačiau nurodė, kad pastebėjus įtartinas situacijas, atliekamas internetu, internetinių atsiskaitymų funkciją klientui apribojama iš karto.
„Taip pat iš karto informuojame apie tai klientą. Taip darome tam, kad apsaugotume klientą nuo galimų nemalonumų ir pinigų praradimo, jeigu jo kortelės duomenys tapo prieinami kitiems asmenims“, – sakė A.Mažeikytė.
Pasak jos, automatiškai apribojami tik internetiniai atsiskaitymai – naudotis bankomatais ir atsiskaityti įprastose parduotuvėse galima dar maždaug dvi savaites.
„Apie datą, kada kortelė bus visiškai užblokuota, klientą informuojame SMS žinute drauge su kvietimu kreiptis į banką dėl naujos kortelės išdavimo“, – tikino A.Mažeikytė.
„Apgailestaujame dėl klientės patirtų nemalonumų, tačiau esame įsitikinę, kad tiek konkrečioje situacijoje, tiek ir visais kitais atvejais mūsų klientų finansų saugumas yra labai svarbus“, – tikino „Luminor“ atstovė.
Lietuvos bankas: klientas informuojamas iki mokėjimo priemonės blokavimo
Lietuvos banko Mokėjimų rinkos priežiūros skyriaus vyriausioji teisininkė Lina Chlebauskaitė 15min nurodė, kad komercinis bankas gali blokuoti kliento kortelę dviem atvejais.
Pasak jos, vadovaujantis Mokėjimų įstatymu, mokėjimo priemonė, įskaitant mokėjimo kortelę ir interneto banką, gali būti užblokuota dėl objektyviai pagrįstų priežasčių, susijusių su mokėjimo priemonės saugumu, įtariamu neautorizuotu ar nesąžiningu jos naudojimu. Antras variantas, kai kortelė gali būti blokuota – jeigu naudojama mokėjimo priemonė su kredito linija ir labai padidėja rizika, kad mokėtojas gali neįvykdyti savo mokėjimo įsipareigojimo.
„Kitais atvejais mokėjimo priemonė gali būti blokuojama tik paties kliento prašymu. Taip pat kai tai būtina kituose teisės aktuose arba jų pagrindu išduotuose privalomuose dokumentuose nustatytiems įsipareigojimams vykdyti – pavyzdžiui, vykdant antstolio patvarkymą dėl lėšų arešto, vykdant pareigą užkirsti kelią neteisėtiems sandėriams vykdyti ar panašiai“, – sako L.Chlebauskaitė.
Jos teigimu, apie mokėjimo priemonės blokavimą ir jo priežastis, jeigu įmanoma, informuojama iki mokėjimo priemonės blokavimo, bet ne vėliau kaip tuoj pat ją užblokavus, išskyrus atvejus, kai tokios informacijos atskleidimas susilpnintų saugumo priemones arba būtų draudžiamas pagal teisės aktus.
„Mokėjimo priemonės blokavimas panaikinimas, o jeigu to padaryti neįmanoma, nauja mokėjimo priemonė išduodama, kai nebelieka mokėjimo priemonės blokavimo priežasčių. Konkrečių terminų šiems veiksmams atlikti nei Mokėjimo įstatymas, nei kiti teisės aktai nenustato“, – akcentuoja centrinio banko atstovė.
Jos teigimu, kadangi mokėjimo korteles gamina ne patys bankai, o pagaminta mokėjimo kortelė dar turi būti papildomai techniškai susieta su konkrečia banko sąskaita, naujos mokėjimo kortelės išdavimas gali užtrukti. Kiek įprastai trunka toks procesas, gali pasakyti tik patys bankai.
L.Chlebauskaitė taip pat nurodė, kad tuo atveju, jei vartotoja mano, kad bankas nesilaikė prieš tai paminėtų mokėjimo priemonės blokavimo sąlygų, ji gali kreiptis į Lietuvos banką ir pateikti detalesnę informaciją.