Pagal pasirašytą sutartį Klaipėdos uosto akvatorija iki 15,5 metro bus išgilinta nuo šiaurinės dalies iki Malkų įlankos.
„Pastaruosius metus pasaulį krečiančios krizės vieną dieną baigsis, o tada pirmieji atsigaus tie, kurie bus geriau pasirengę. Norėdami, kad Klaipėdos uostas neprarastų konkurencinių pozicijų, privalome investuoti į infrastruktūros gerinimą ir būti žingsniu priekyje. O uostų gylis yra ypač svarbus faktorius, laivybos kompanijoms didinant laivų parametrus. Įgyvendinus suplanuotus gilinimo projektus, Klaipėdos uostas pereis į kitą kategoriją“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Padidinus laivybos kanalo gylį iki 15,5 metro bei leistiną laivų grimzlę, į uostą atvykstantys laivai galės būti pilniau pakrauti, o tai sumažins laivybos intensyvumą – trumpės krovinių gabenimo laikas, bus užtikrinamas dar didesnis laivybos saugumas.
Tai yra vienas iš Klaipėdos uosto gilinimo etapų. Šių gilinimo darbų kaina – 45,8 mln. eurų. Uosto gilinimo projektams tikimasi iki 85 proc. intensyvumo ES struktūrinių fondų finansavimo.
Bendrovė „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“ Klaipėdos uoste yra įgyvendinusi ne vieną projektą, tarp kurių – uosto kanalo platinimas ir gilinimas iki 14,5 m, Malkų įlankos gilinimo projektas.
Šiuo metu Belgijos kompanija „Jan de Nul N.V.“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su „Baggerwerken Decloedt en Zoon N.V.“, gilina naujos krypties išorinį laivybos kanalą iki 16 m bei dalį vidinio kanalo šiaurinėje uosto dalyje iki 15,5 m.