„Pigu.lt“ platformoje, kuri vadinama prekybos centru internete, prekiauja tūkstančiai skirtingų pardavėjų, dirbančių Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos rinkose.
15min rašė apie tai, kad užsisakęs prekę iš estų įmonės, lietuvis jos sulaukė iš Rusijos. Kiek anksčiau aprašėme istoriją ir apie tai, kad platformoje prekiauta kamuoliais su rusišku užrašu.
TAIP PAT SKAITYKITE: Pirkęs iš estų, bet prekės sulaukęs iš Rusijos vyras pratrūko: „Pigu.lt“ privertė mane mokėti Putinui“
TAIP PAT SKAITYKITE: Pigu.lt – kamuoliai su rusišku užrašu: sulaukė ironijos ir pasipiktinimo socialiniuose tinkluose
Neseniai socialiniame tinkle „Facebook“ vilnietė Gabrielė pastebėjo reklamą, kurioje buvo „Pigu.lt“ parduodamas skrybėlės ženkliukas-sovietinė-žvaigždė.
Pasitelkė dirbtinį intelektą
15min „Pigu.lt“ komunikacijos vadovo Nerijaus Mikalajūno pasiteiravus, ar po tiek atvejų, sulaukusių klientų pasipiktinimo, pagaliau bus imtasi veiksmų, šis pripažino, kad akivaizdu, jog platformos algoritmų ir asmeninio patvirtinimo sistema nebuvo pakankama.
„Dabar jau iš prekybos pašalintos neleistinos vieno iš pardavėjų prekės – „skrybėlės ženkliuko“ – sovietinės žvaigždės atveju taip pat nebuvo pakankama. Dar iki šio incidento pradėjome reikšmingai tobulinti tūkstančių pardavėjų pateikiamų prekių patvirtinimo procesą. Tam, kad klaidos tvirtinant prekes, kurių mūsų prekybos sistemoje šiuo metu yra jau daugiau nei 3,5 milijono, nesikartotų, 2024 pasitelksime dirbtinį intelektą“, – patikino N.Mikalajūnas.
Pasak jo, tai aukščiausias įmonės prioritetas, padėsiantis užtikrinti tinkamą prekybos platformos prekių asortimentą.
„Kol sistemos diegiamos, nuodugnesniam tikrinimui skyrėme papildomus pajėgumus“, – tvirtino jis.
„Tik laiko klausimas, kada tokios parduotuvės bus atidžiau reguliuojamos“
Pasikartojančias situacijas įvertino ir laisvai samdomas prekių ženklų strategas Vaidotas Valantiejus.
Jo teigimu, skaitmeninių platformų moderavimas yra aktuali problema visame pasaulyje.
„Socialiniai tinklai nespėja moderuoti turinio, el.prekybos platformos nesugeba tinkamai moderuoti prekių pasiūlos. Su panašiomis problemos susiduria, ko gero, daugelis panašių el.prekybos platformų. Nors tokie nutikimai kenkia prekės ženklo įvaizdžiui, tačiau el.prekybos platformos dažnai veikia kiek kitokiu principu – pasitelkiant socialinius tinklus bei duomenis apie vartotojus, stengiasi patenkinti jau esamą paklausą ir pateikti patrauklesnį kainos pasiūlymą“, – aiškino V.Valantiejus.
Anot specialisto, dėl to, tikėtina, vidinės motyvacijos atidžiau moderuoti pasiūlą gali ir pritrūkti.
„Natūralu, jog artimoje ateityje el.prekybos platformos taps atidžiau reguliuojamos įvairių institucijų. Jau šiandien kalbame apie Europos Komisijos spaudimą socialiniams tinklams. Laiko klausimas, kada panašios diskusijos iškils ir apie el.prekybos platformų atsakomybę už pasiūlą“, – perspėjo jis.