LRT.lt laišką parašė vilnietė Viltė, pasipiktinusi dėl to, kad, nors Lietuvos pašto informacinė sistema rodė, jog jos gautas siuntinys jau yra paliktas pašto skyriuje, ji neturėjo galimybės jo atsiimti.
„Post.lt (lietuvospaštas.lt) sistemoje, kur galima sekti siuntinio būseną, buvo rašoma: „Atsižvelgiant į siuntos rūšį, siunta perduota kurjeriui /laiškininkui arba palikta pašte, kad būtų įteikta“. Kadangi mano siunta buvo didelė, buvo aišku, kad joks paštininkas neapsiims jos nešti į namus, atneš tik informacinį lapelį apie siuntą.
Taigi tos dienos vakarą nuėjau į paštą, kuriame turėjo būti siunta. Pasakiau darbuotojai, kad šiandieną post.lt buvo nurodytas toks siuntos statusas, todėl norėčiau padiktuoti kodą ir atsiimti siuntą“, – savo nesusipratimo Lietuvos pašte istoriją pradeda moteris.
Tačiau, pasak Viltės, darbuotoja nė nesiteikė išklausyti kodo ir patikrinti, kur yra siunta, tiesiog pasakė, kad jos nėra, o siuntos šiuo metu rūšiuojamos.
„Darbuotoja nesileido į kalbas, tad apsisukau ir išėjau iš pašto skyriaus. Vėliau patikrinau siuntinio būseną. Tą dieną buvo parašyta, kad „siuntos įteikti nepavyko“.
Kaip nepatikrinusi siuntos registracijos kodo pašto darbuotoja gali nesileisti į kalbas ir teigti, kad tos siuntos atsiimti negaliu? O gal tai reiškia, kad sistema post.lt dirba sau, o darbuotojai – sau, ir pagal siuntos statuso pokyčius nespėja atlikti realių pokyčių tvarkantis su siuntomis? Dėl tokio atmestino darbo tiesiog ima pyktis“, – laiške rašo vilnietė.
Paaiškino galimas situacijos priežastis
Pasak Lietuvos pašto atstovo spaudai T.Bašarovo, esama pašto skyrių, kur dėl darbo apimčių apkrovos siuntos yra apdorojamos ir į pašto siuntų informacinę sistemą įvedamos kitame pašte, o darbo dienos pabaigoje pristatomos į siuntos gavėjo paštą.
„Tikėtina, kad dėl šios priežasties skaitytojos siunta nebuvo dar pasiekusi pašto, tačiau jau buvo įvesta į informacinę sistemą ir atvaizduota siuntų paieškos sistemoje. Noriu pažymėti, kad tai – vienetiniai atvejai, kuriuos artimiausiu stengsimės išspręsti, siekdami užtikrinti klientams kokybiškas pašto paslaugas.
Tačiau tik žinodami registruotosios pašto siuntos numerį galime išsamiai pakomentuoti ir paaiškinti situaciją, dėl kurios į LRT.lt redakciją kreipėsi skaitytoja“, – kalba pašnekovas.
T.Bašarovas pažymi, kad siuntos statusas „[...] siunta perduota kurjeriui / laiškininkui arba palikta pašte, kad būtų įteikta“ yra suformuojamas, kai ruošiami gavėjų sąrašai.
„Esama siuntų rūšių, pavyzdžiui, apmokestintos siuntos arba siuntiniai ir kt., kurios yra atsiimtinos tik pašte. Apie tai gavėjas yra informuojamas informaciniu lapeliu, kuris paliekamas jo gaunamų laiškų dėžutėje, arba SMS žinute, jei ant pašto siuntos yra nurodytas gavėjo telefono numeris.
Registruotųjų pašto siuntų paieškos informacinėje Lietuvos pašto sistemoje pagrindinis principas – atvaizduoti „siuntos judėjimo kelią“. Siuntų paieška atliekama internetiniame Lietuvos pašto tinklalapyje – www.lietuvospaštas.lt arba naudojantis mobiliąja Lietuvos pašto programėle. Išmaniajame įrenginyje apie registruotosios pašto siuntos buvimo vietą jos gavėjas yra informuojamas aktyviaisiais pranešimais (angl. push notifications)“, –aiškina T.Bašarovas.