Birželį – 90 proc. didesnė paklausa
„Bolt“ pavežėjimo paslaugų operacijų vadovas Lietuvoje Nerijus Ravinis sako, kad išaugusią pavežėjimo paklausą įmonė pajuto vos atlaisvinus karantiną – gyventojai ėmė kur kas intensyviau lankytis viešose vietose, o veiklą dėl koronaviruso rizikos laikinai sustabdę vairuotojai dar nebuvo atnaujinę veiklos.
„Vasarai įpusėjant gyventojų mobilumas toliau auga. Pavežėjimo paklausa birželį buvo net 90 proc. didesnė lyginant su kovu, o įvykusių kelionių skaičius priartėjo prie rekordinio per visą „Bolt“ veiklos laikotarpį Lietuvoje“, – 15min sakė N.Ravinis.
Tuo metu „eTAKSI“ platformos rinkodaros vadovė Eglė Norkaitienė taip pat antrino, kad nuo gegužės mėnesio sušvelninus karantino sąlygas, žymiai išaugo kelionių paklausa, o kartu ir vairuotojų poreikis.
„Šiuo metu vyksta intensyvus darbas su vairuotojais, kadangi užsakymų skaičius šoktelėjo daugiau kaip 50 proc. Tai yra puiki proga vairuotojams gerai užsidirbti. Tam, kad užtikrintume iki karantino nusistovėjusį paslaugos prieinamumą, kai keleivis automobilio sulaukia vidutiniškai per 5 minutes, rinkoje vairuotojų vis dar trūksta“, – informavo E.Norkaitienė.
„eTAKSI“ atstovė pastebėjo, kad vairuotojų uždarbis priklauso nuo to, kuriuo metu ir kiek valandų jie dirba. Lyginti su karantino laikotarpiu, kai kurių vairuotojų pajamos didėjo kelis kartus.
„Aktyviai kviečiame prisijungti ne tik naujus, bet ir šią veiklą pristabdžiusius vairuotojus“, – teigė E.Norkaitienė.
Tai, kad vairuotojai gali solidžiai užsidirbti, pastebėjo ir „Bolt“ atstovas.
„Įvairiais būdais siekiame pritraukti pavežėjus, todėl jų pastebimai daugėja ir pastarąją savaitę šalyje prie „Bolt“ prisijungė daugiausia vairuotojų per pastaruosius mėnesius. Nepaisant to, keleivių srautas vis dar auga, tad ir toliau intensyviai kviečiame vairuotojus išbandyti šią savarankišką veiklą“, – tikino N.Ravinis.
Jo teigimu, įvairiomis premijomis bei dovanomis skatinami ne vien nauji, bet ir esami „Bolt“ pavežėjai.
Kainos turėtų kristi
Kalbintų įmonių atstovai pastebėjo, kad pavežėjimo paslaugų kaina yra dinamiška bei kinta realiu laiku. Tiesa, pavežėjų skaičiui augant, tikimasi, kad įkainiai kris.
„Kelionės įkainis priklauso nuo to, koks vietovėje esančių pavežėjų ir juos kviečiančiųjų santykis – kuo daugiau žmonių automobilį kviečia į tą pačią vietą, tuo įkainis didesnis, nes vairuotojų skaičius yra ribotas. Nors birželį kelionių kainos buvo apie 37 proc. didesnės nei kovą, pavežėjų skaičiui augant, praėjusią savaitę jau fiksavome mažėjančią vidutinę kelionių kainą, tad tikėtina, kad įkainiai ir toliau kris“, – kalbėjo N.Ravinis.
Jo teigimu, išaugęs vairuotojų skaičius lėmė ir tai, jog klientai vairuotojo sulaukia greičiau – praėjusią savaitę šalyje „Bolt“ pavežėjų laukimo laikas sutrumpėjo 20 proc.
„eTaksi“ atstovė E.Norkaitienė sakė, kad kainos kinta priklausomai nuo pasiūlos.
„Pastaruosius kelis mėnesius paklausa išaugo itin smarkiai, todėl keleiviai jaučia kainų pokyčius. Vairuotojų trūkumas šiems pokyčiams taip pat daro įtaką“, – nurodė E.Norkaitienė.
Pavežėjimo paklausa padidėjo pajūrio regione
Pasak N.Ravinio, keleivių mobilumas augo visuose šalies miestuose.
„Žinoma, didžiuosiuose miestuose labiau jaučiama išaugusi paklausa, kadangi čia didelė dalis gyventojų panašiu metu grįžo dirbti į biurus, o vakarais bei savaitgaliais mėgaujasi plačiu pramogų pasirinkimu“, – akcentavo N.Ravinis.
Jo teigimu, taip pat pastebima, kad įpusėjus vasaros sezonui, pavežėjimo paklausa padidėjo ir visame pajūrio regione: Klaipėdoje, Palangoje ir Kuršių nerijoje.
„Čia taip pat aktyviai kviečiame prisijungti vairuotojus, kurie savarankiškai veždami keleivius gali gauti nuo 15 eurų pajamų per valandą“, – tikino „Bolt“ atstovas.
Apsunkintas darbuotojų iš trečiųjų šalių atvykimas
Ekonomistas Aleksandras Izgorodinas sutiko, kad vasarą ypač jaučiamas darbuotojų trūkumas, nes karantinas švelnėja ir gyventojų mobilumas labai sparčiai auga. Jis pastebėjo, kad darbuotojų trūkumą lemia ir apsunkintas potencialių darbuotojų atvykimas iš Baltarusijos, Ukrainos.
„Tarkime, Ukrainoje, Baltarusijoje vakcinavimo tempai juda lėtai. Didžiausia problema, kalbant apie darbuotojų importą, bus ne tai, kad nėra darbo vietų. Darbo vietų yra daug, bet problema, kad techniškai ir teisiškai tuos darbuotojus bus sunku įsivežti, o kuo mažesnis darbuotojų skaičius, tuo didesnis yra ir kainų augimas“, – aiškino ekonomistas.
Tiesa, rudenį, anot jo, pavežėjimo paklausa turėtų vėl kristi, nes situacija dėl koronaviruso gali vėl pablogėti.
„Kas bus rudenį, labai priklausys nuo dviejų aspektų: nuo to, kokio masto bus COVID-19 protrūkis Lietuvoje, ir nuo to, kokių sprendimų imsis Vyriausybė. Ar bus einama švelnesnio karantino scenarijaus link, bus leista gyventojams, kurie yra vakcinuoti, gyventi normalų gyvenimą, ar vėl viskas bus uždaryta“, – svarstė pašnekovas.
Kitas aspektas, pasak A.Izgorodino – ne visi darbuotojai iš trečiųjų šalių nori vakcinuotis, o be vakcinos į Lietuvą jie tikriausiai negalės atvykti.
„Ne visi potencialūs darbuotojai yra vakcinuoti. Galbūt jie dėl to gali nutarti pasilikti savo valstybėse“, – tikino A.Izgorodinas.
Kalbėdamas apie logistikos sektorių, jis sutiko, kad ten vairuotojų trūkumo problema dar ryškesnė.
„Transportas yra tas sektorius, kuriame darbuotojų skaičius jau viršija 2019 metų lygį. Ten ta problema tikrai labai aštri, darbuotojų labai trūksta“, – sakė ekonomistas.
Jis sutiko, kad tokiu atveju įmonės turi kelti atlyginimus darbuotojams, tačiau kainų kėlimui erdvės bus mažai.
„Transporto sektorius Lietuvoje yra labai priklausomas nuo eksporto, t. y. nuo europinės rinkos, nes dauguma logistikos paslaugų yra eksportuojamos būtent į ES rinką. Konkurencija dėl transporto užsakymų yra gana didelė. Aš sakyčiau, kad mūsų įmonės tikriausiai nelabai turės galimybių dabar kelti kainas. Tikriausiai atlyginimai kils, nes kuo mažesnė darbuotojų pasiūla, tuo labiau įmonės orientuojasi į tai, kad darbuotojus perviliotų iš kitų kompanijų“, – tikino ekonomistas.
VMI: kasmet daugėja su keleivių vežimu susijusią veiklą vykdančių asmenų
Savo ruožtu Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) komunikacijos vadovė Rūta Asadauskaitė sakė, kad gyventojų, vykdančių su keleivių vežimu susijusią veiklą, skaičius kasmet auga.
VMI pateiktais duomenimis, gyventojų, vykdžiusių pavežėjų veiklą bent vieną dieną, 2017 metais buvo 7133, 2018-aisiais – 12 945, 2019 metais – 17 294, 2020 metais – 18 000. Šių metų liepos 9 dieną tokių gyventojų skaičius jau siekė 15 548.
Tuo metu gyventojų, vykdančių taksi veiklą, 2017 metais buvo 5213, 2018 metais – 4659, 2019 metais – 4671, praėjusiais metais – 4992. Šių metų liepos 9 dieną tokių žmonių skaičius siekė 4390.
Lengvojo automobilio vairuotojo darbo ieško 6,2 tūkst. klientų
Užimtumo tarnybos atstovė Milda Jankauskienė informavo, kad šiuo metu registruotos 443 darbo vietos lengvųjų automobilių vairuotojams. Tarp jų – „Bolt“ Kaune yra įregistravęs 300 darbo pasiūlymų.
„Šiuo metu lengvojo automobilio vairuotojo darbo ieško 6,2 tūkst. Užimtumo tarnybos klientų. Darbo ieškančių skaičius – 0,5 tūkst. (8,3 proc.) didesnis nei prieš metus“, – nurodė M.Jankauskienė.
Kaip rodo Užimtumo tarnybos duomenys, birželio mėnesį daugiausia laisvų darbo vietų registruota sunkiasvorių sunkvežimių ir krovininių transporto priemonių vairuotojams, krovikams, biurų, viešbučių valytojams ir kambarinėms, pardavėjams, pakuotojams.