Į redakciją kreipęsis Ričardas teigė turintis negalią – esąs neregys. Vyras teigė „Paysera“ įmonėje susidūręs su situacija, kuri, pasak jo, diskriminuoja neįgalius žmones. Kodėl?
„Viskas buvo tvarkoje, kol nepasibaigė mano asmens dokumentų galiojimas, tuomet išsiėmiau naujus ir buvau paprašytas
„Payseros“ atnaujinti dokumentus. Viską sąžiningai padariau, ir iškart informavau klientų skyrių, kad dokumentai gali būti nelabai geros
kokybės, nes esu neregys – neišeis be kito žmogaus
nusifotografuoti“, – 15min situaciją dėstė Ričardas.
Tuomet vyras „Payseros“, jo pasakojimu, buvo paprašytas atsiųsti neįgalumą patvirtinantį dokumentą. Šis taip ir padarė – nusiuntė kopiją. Tik savo nuostabai tuomet jo paskyra buvo užblokuota.
„Iš skyriaus gavau tokį atsakymą, kad jūsų paskyra
naudosis kiti asmenys, man tiesiai pareiškė – esate neįgalus, todėl
tretieji asmenys naudosis jūsų paskyra. Manau, kad čia yra
neįgalaus žmogaus diskriminavimas“, – įsitikinęs Ričardas.
Tarnyba: diskriminacijos požymių yra
Diskriminacijos požymių įžvelgė ir lygių galimybių gynėjai. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Diskriminacijos prevencijos ir komunikacijos grupės atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė 15min teigė, kad aprašytoje situacijoje yra įžvelgtini galimos diskriminacijos dėl negalios požymiai, tačiau tai konstatuoti galima tik atlikus išsamų aplinkybių tyrimą.
„Asmeniui, susidūrusiam su aprašytomis aplinkybėmis, pirmiausia vertėtų raštu kreiptis į įmonę ir pareikšti pretenziją dėl paslaugų neprieinamumo. Tai pat kviečiame pasikonsultuoti su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba dėl skundo lygių galimybių kontrolierei pateikimo“, – pataria ji.
Pagal Lygių galimybių įstatymą, paslaugų teikėjai (-os) visiems vartotojams bei vartotojoms, nepriklausomai nuo jų lyties, amžiaus, negalios ir kitų asmens tapatybės požymių, privalo sudaryti vienodas paslaugų įsigijimo sąlygas ir garantijas. Šiuo įstatymu taip pat draudžiama dėl šių požymių priekabiauti.
Keblumų kilo nesutampant sąskaitos savininkui ir valdytojui
„Paysera“ 15min tvirtino, kad dėl asmens duomenų apsaugos principų neturi galimybės komentuoti konkrečios situacijos detalių.
Vis dėlto įmonės klientų aptarnavimo departamento vadovas Deimintas Mažuolis 15min aiškino, kad įmonė siekia užtikrinti lygias galimybes visiems klientams, nepaisant jų lyties, socialinės padėties, amžiaus, kilmės, ar negalios.
„Žmogiškai suprantame, kad neregiai tvarkyti finansus dažniausiai pasitelkia savo matančius artimuosius, kurie tampa faktiniais sąskaitos valdytojas. Tačiau sąskaitos savininkas ir faktinis sąskaitos valdytojas šiais atvejais nesutaps, todėl mes prašome sąskaitos savininką teisiniu keliu įteisinti trečiojo asmens naudojimąsi savo sąskaita“, – komentavo D.Mažuolis.
Pagal galiojantį reglamentą sąskaitos savininkas ir sąskaitos valdytojas turi būti tas pats asmuo. Jei nėra tas pats – tai turi būti įteisinta su notaro įgaliojimu.
„Štai kodėl mes visada stengiamės neregių artimiesiems pasiūlyti galimybę nematančio žmogaus sąskaitą valdyti pagal notaro patvirtintą įgaliojimą. Įgaliotam asmeniui tokiais atvejais sukuriame atskirą paskyrą. Tai galime atlikti įgaliotajam patogiu būdu – per nuotolį arba atvykus į klientų aptarnavimo centrą Vilniuje. Įgaliotas asmuo įgaliojimą valdyti kito asmens sąskaitą gali atsiųsti e. paštu pagalba@paysera.lt“, – pridėjo D.Mažuolis.