Į 15min redakciją kreipęsis Diego (vardas pakeistas) pasakojo Kūčių dieną Vilniuje, Linkmenų g. 22, esančioje „Rimi“ parduotuvėje patyręs nemalonų incidentą.
Vyras į šią parduotuvę užėjo gruodžio 24 d. apie 10 valandą ryto, kadangi norėjo nusipirkti keletą butelių vandens. Jo žmona ir mažametis vaikas tuo metu laukė automobilyje.
„Ėmiau keturis 2 litrų butelius, kai atėjo vienas labai nemandagus darbuotojas ir skundėsi, kodėl atidariau šešių butelių pakuotę. Aš ignoravau jį ir stengiausi pasišalinti, bet darbuotojas toliau mane įžeidinėjo ir pradėjo grasinti“, – pasakojo Diego.
Pasak skaitytojo, vykstant konfliktui priėjo kita „Rimi“ darbuotoja, kuri bandė nuraminti savo kolegą, tačiau jos pastangos buvo bevaisės. Įsiaudrinęs darbuotojas keikėsi, išvadino Diego „čigonu“.
„Aš esu iš Pietų Amerikos, todėl neatrodau kaip lietuvis, bet darbuotojas panaudojo šį žodį mane puldamas. Tai yra rasizmas ir diskriminacija, tai baudžiama įstatymu“, – skundėsi vyras.
Diego susirado parduotuvės vadovę, tačiau ši jam esą atsakiusi, kad darbuotojas yra priimtas pagal specialią programą, pagal kurią „Rimi“ įdarbina žmones su tam tikromis negaliomis.
„Žinau apie šią programą, bet toks agresyvus, nemandagus be jokios priežasties žmones puolantis rasistas neturėtų būti prileidžiamas prie klientų“, – aiškino vyras.
Kol Diego kalbėjosi su parduotuvės vadove, darbuotojas vėl prisiartino ir pradėjo „kviestis jį į lauką“.
„Aš išsigandau ir nusprendžiau kviesti policiją. Kai darbuotojas tai suprato, jis pradingo. Atvykus policijai, jie palydėjo mane iki mano automobilio, surinko informaciją ir paprašė užpildyti incidento ataskaitą policijos nuovadoje“, – pasakojo vyras.
Skaitytojas teigė, kad tarpušvenčiu iki policijos nuovados taip ir nebuvo nuvykęs parašyti oficialaus pareiškimo, tačiau žadėjo tai padaryti pirmąją savaitę po Naujųjų metų.
„Tai blogiausia mano patirtis Lietuvoje ir aš padarysiu viską, kad tokie veiksmai neliktų nenubausti. Vadovė netgi nepaklausė mano vardo, nepaprašė vaizdo įrašo, jiems nerūpėjo. Manęs vos nesumušė ir šalia nebuvo nieko, kas galėtų man padėti ar suvaldyti situaciją“, – skundėsi užsienietis.
Vėliau 15min jis patvirtino, kad su juo susisiekė ir bendrovės atstovai, kurie apie incidento tyrimo eigą žadėjo informuoti jį asmeniškai.
„Rimi“: dėl darbuotojo iki šiol gauti tik teigiami atsiliepimai
Prekybos tinklas „Rimi“ apie šią situaciją taip pat sužinojo iš skaitytojo.
„Rimi Baltic“ atstovė Gabrielė Šerėnienė 15min teigė, kad bendrovė atsiprašė pirkėjo už šią situaciją, su darbuotoju buvo pakalbėta apie jo elgesį. Jis buvo įspėtas, kad toje situacijoje elgėsi netinkamai.
„Kaip darbdavys prisiimdami atsakomybę už šią situaciją, norėtume paminėti, kad dėl šio darbuotojo veiklos iki šiol buvo gauti tik teigiami atsiliepimai, jis bendrovėje dirba ilgai ir neturi jokių nuobaudų, tad ši situacija jam taip pat yra išskirtinė ir nelengva“,– rašoma bendrovės atsakyme.
„Pirkėjo atsiprašėme įmonės vardu ir palaikome tolimesnį dalykiškai draugišką kontaktą, jis dėkoja, kad sureagavome į pranešimą labai rimtai. Dar kartą atsiprašome mūsų kliento už šią situaciją ir stengsimės, kad ji nepasikartotų“, – pridūrė G.Šerėnienė.
Tiesa, įmonės atstovė 15min paneigė informaciją, kurią iš pradžių gavo Diego – minėtas darbuotojas nebuvo įdarbintas pagal neįgaliųjų integracijos programą.
„Norėtume pabrėžti, kad „Rimi“ labai gerbia žmonių įvairovę ir skiria šiai temai daug dėmesio, tarp mūsų kolegų – daugiau nei 200 darbuotojų, atvykusių į Lietuvą iš kitų šalių. Esame Įvairovės Chartijos ambasadoriai, ženkliai prisidedama prie užsieniečių ir neįgaliųjų integracijos skatinimo, todėl ši situacija mums yra labai netikėta ir pamokanti, ji be jokios abejonės paskatins imtis dar stipresnių veiksmų, gerinant klientų aptarnavimą“, – teigė G.Šerėnienė.