Per Klaipėdą konteineriais gabenamų krovinių tranzitą LTG nori branginti 46 proc.

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) nuo kitų metų siūlo didinti tranzitu iš trečiųjų šalių per Klaipėdos uostą konteineriais gabenamų krovinių vežimo tarifus 46 proc. „LTG Cargo“ teigia, jog siūlomi tarifai nėra galutiniai, tuo metu verslas stebisi, kad tokia kainų politika vykdoma tuo metu, kai tranzitinių krovinių uoste mažėja, be to, dar labiau apsunkinama pagalba Ukrainai, iš kurios grūdai atvežami konteineriuose.
Klaipėdos konteinerių terminalas
Klaipėdos konteinerių terminalas / Bendrovės nuotr.

LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ tokius planus verslui pristatė šią savaitę, BNS teigė Klaipėdos uosto įmonės „Vakarų krova“ vadovas Gediminas Rimkus.

„Jie („LTG Cargo“ – BNS) nori nuo Naujųjų metų padidinti tarifus būtent konteineriams, kurie ateina tranzitu būtent iš trečiųjų šalių“, – BNS sakė G.Rimkus.

Šiuo metu tranzitinio konteinerio pervežimas geležinkeliu Lietuvoje kainuoja 323 eurus. Jeigu įsigalios naujas tarifas, jis sieks 476 eurus.

Anot G.Rimkaus, verslui neaišku, kodėl tarifas taip smarkiai didinamas.

„LTG Cargo“ tikina, kad nauji tarifai siūlomi įvertinus pokyčius rinkoje, sąnaudas, infliaciją ir kitus rodiklius.

„LTG Cargo“ nuolat stebi verslo aplinką ir tarifų pokyčius planuoja atsižvelgdama į situaciją rinkoje. Krovinių vežimo tarifų peržiūra įprastai pradedama rugsėjį, jos metu vertinami tokie aspektai, kaip energetinių resursų kainos, darbo užmokesčio augimas, infliacija, infrastruktūros valdytojo tarifų pokyčiai ir kita“, – BNS nurodė įmonė.

Bendrovės teigimu, siūlomi tarifai nėra galutiniai: „Šiuo metu konkrečius tarifų pokyčius įvardinti dar anksti, nes kainodaros vertinimo procesas yra tik prasidėjęs“.

„Vakarų krovos“ vadovas G. Rimkus taip pat stebisi, kad norima labiausiai didinti krovinių konteineriuose įkainius, kai valstybė deklaruoja siekį padėti Ukrainai išvežti kuo daugiau grūdų, iki Klaipėdos geležinkeliu gabenamų būtent konteineriuose.

„Buvome didžiai nustebę – ar čia politika valstybės formuojasi tam, kad apgintų lietuviškus ūkininkus, kad kaina nekristų, ar kas kita. Atvirai kalbant, nepasakė. Nustebino. Vietoj to, kad skatintų trečių šalių tranzitinius krovinius konteineriuose, būtent iš Ukrainos ateina dauguma“, – kalbėjo G. Rimkus.

„LTG Cargo“ tikina, jog nustatant naujas paslaugų kainas į verslo poziciją atsižvelgiama.

„Į šį procesą įtraukiamos ir konsultacijos su rinka – tai svarbu, siekiant geriau suprasti klientų lūkesčius bei tendencijas skirtinguose klientų veiklos sektoriuose“, – BNS teigė bendrovė.

Remiantis „LTG Cargo“ planais, tranzitinių krovinių gabenimas vagonuose į Klaipėdos uostą ir iš jo nuo kitų metų brangtų 26 proc. iki 11,23 euro už toną, tuščio vagono vežimas – 10 proc. iki 190 eurų.

Pervežimus Lietuvos viduje – tarp stočių ir uosto – tiek konteineriuose, tiek vagonuose ketinama branginti taip pat 10 proc. – atitinkamai iki 413 eurų ir 9,83 euro už toną, tuščių vagonų pervežimas irgi brangtų dešimtadaliu iki 100 eurų.

Susisiekimo ministerija BNS nurodė, kad dar nėra gavusi informacijos apie planuojamus tarifų pokyčius, todėl jų nekomentuoja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis