„Perlas Energija“ skelbia: kompensaciją galės gauti visi klientai, bet ne daugiau nei 6,31 ct/kWh

„Perlas Energija“ praėjusią savaitę pranešusi apie veiklos stabdymą, penktradienį paskelbė, kaip ir kokiems klientams skirs kompensacijas. Pagal šią tvarką, kompensacijas galės gauti visi bendrovės klientai. Įmonė buitiniams vartotojams kompensuos fiksuotos kainos skirtumą tarp tos, už kurią buvo įsipareigoję tiekti elektrą, ir naujo tiekėjo kainos. Vis dėlto skirtingai nei skelbta iš pradžių, kompensacija turės ribas – bus skiriama ne daugiau nei 0,0631 euro/kWh.
„Perlas Energija“
„Perlas Energija“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Rugpjūčio 18 d., paskelbus apie nutraukiamą bendrovės veiklą, „Perlas energija“ vadovas Vilius Juraitis teigė, kad bendrovė kompensuos skirtumą klientams tarp fiksuotos sutartyje numatytos kainos ir naujo tiekėjo kainos. Apie konkrečią paramos ribą tuo metu užsiminta nebuvo, tačiau V.Juraitis teigė, kad dėl kompensavimo tvarkos įmonė tarsis su Energetikos ministerija ir Valstybine energetikos reguliavimo taryba (VERT).

„Tokį kompensavimą taikysime klientams, kurių sutartyse vis dar galioja fiksuota kaina, ir tais atvejais, jei jie iki rugpjūčio 28 dienos pereis pas kitą nepriklausomą tiekėją ar grįš į visuomeninį tiekimą. Išsamiai apie kompensavimo schemą klientus informuosime netrukus“, – tuo metu kalbėjo V. Juraitis.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilius Juraitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilius Juraitis

Penktadienį įmonės direktorius 15min kalbėjo, kad vartotojams tarifus buvo žadėta kompensuoti atsižvelgiant į kitų tiekėjų planus rinkoje.

„Labai aiškiai matome, kad dominuojantis planas, kurį renkasi prie vienos laiko zonos, yra būtent 24 ct. Dominuojantis turiu minty, kurį renkasi daugiau kaip 80 proc. vartotojų. Suradome didžiausią skirtumą ir tarp dominuojančio plano ir tas didžiausias skirtumas ir yra 6 ct“, – teigė V.Juraitis.

Pasak jo, jei vartotojas renkasi imti nedominuojantį planą, ekonomiškai naudingiausią planą, bet brangesnį, tai jau yra jo pasirinkimas. Už jį vartotojas ir turėtų susimokėti iš savo kišenės.

„Jei vartotojas pas mus turėjo 22 ct ir išėjo į 24 ct, tai kompensacija bus 2 ct, jei vartotojas pas mus turėjo 22 ct, išėjo į 32 ct, tai iš 10 ct skirtumo kompensuosime 6 ct“. – 15min aiškino V.Juraitis.

Jis lygino, kad panašiai veikia valstybės kompensacija, kai buvo skirti 9 ct, o vartotojui pasirinkus brangesnį planą, kur kompensacijos nepakakdavo, būdavo vartotojo pasirinkimas, už kurį jis susimokėdavo.

Kompensuos iki keturių mėnesių

Kompensacijos bus mokamos už rugsėjo-gruodžio mėn. sunaudotą elektrą tiems vartotojams, kurių fiksuota kaina būtų galiojusi iki šių metų pabaigos.

Vartotojams, kurių kainos galiojimas pasibaigęs ir tiems, kurie buvo pasirinkę su birža susietą planą, bus kompensuojama už vieną, rugsėjo mėnesį.

Maksimali kompensacija sieks 0,0631 euro/kWh. Tokią kompensaciją gaus visi, kurių kaina būtų galiojusi iki šių metų gruodžio 31 d.

Pasak V.Juraičio, kompensavimo mechanizmas pristatytas atsakingoms institucijomis.

Vadovo teigimu, kompensavimo mechanizmas sukurtas taip, kad sumažintų galimus praradimus tiems vartotojams, kurie, jei ne bendrovės veiklos stabdymas, būtų turėję tam tikrą kainą sutartą laikotarpį: „Šiuo kompensavimo mechanizmu mes siekiame, kad klientai sutartyje apibrėžtu laikotarpiu gautų elektrą už tą kainą, kurią pasirinko rinkdamiesi „Perlas Energija“. Kompensavimo riba, 0,0631 Eur/kWh, yra apskaičiuota remiantis skirtumu tarp mažiausios kainos, kurią mokėjo mūsų klientai, ir šalyje dominuojančio standartinio vienos laiko zonos plano, pagal kurį vartotojai moka 0,24 Eur/kWh“.

Tiems, kurių kainos galiojimas pasibaigęs, ir tiems, kurie buvo pasirinkę su biržos kaina susietus planus, bendrovė kompensuos kainos skirtumą už vieną mėnesį – rugsėjį, bet taip pat ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh.

Kas gali kreiptis dėl kompensacijos?

Dėl kompensacijos kreiptis į bendrovę gali tie klientai, kurie:

  • sutartyje su „Perlas Energija“ nurodytas kainos galiojimas iki š. m. gruodžio 31 d. arba tie, kurių sutarčių įsigaliojimo pradžia buvo nukelta į 2022 m. liepos 1 d. Šie klientai gali kreiptis dėl kompensacijos už rugsėjo-gruodžio mėn. faktines elektros išlaidas.
  • Sutartyje su bendrove kainos galiojimas yra pasibaigęs arba buvo pasirinktas biržos planas: tokie klientai gali kreiptis dėl kompensacijos už rugsėjo mėn.
  • Pasirinko kitą nepriklausomą tiekėją, grįžo į visuomeninį tiekimą ar buvo perkeltas į garantinį tiekimą ne anksčiau nei rugpjūčio 5 d.

Kaip kompensacijos bus išmokamos?

Klientai, kurie atitinka kompensavimo kriterijus, kompensacijas gaus pagal faktines naujo nepriklausomo tiekėjo išrašytas sąskaitas. Nuo š. m. spalio 10 d., kai klientai gaus pirmąsias elektros sąskaitas už rugsėjį, jas turės pateikti „Perlas“ terminale arba įkelti internetiniame puslapyje, tuomet bus suskaičiuotas ir išmokėtas susidaręs kainos skirtumas pagal galiojančias kompensavimo taisykles, bet ne daugiau 0,0631 Eur/kWh.

Išmokos bus mokamos tik tam pačiam savininkui, kuris buvo sudaręs sutartį su „Perlas Energija“.

Svarbu, kad sąskaitas nuo spalio 10 d. galima kelti kiekvieną mėnesį arba visas įkelti vėliausiai iki 2023 m. sausio 20 d. Išmokos bus mokamos tik tam pačiam savininkui, kuris buvo sudaręs sutartį su „Perlas Energija“. Kompensacijas gaus tik tie klientai, kurie kreipsis ir pateiks naujojo tiekėjo sąskaitas, jei kreiptasi iki sausio 20 d. nebus, kompensacijų bendrovė neišmokės.

Dalis „Perlas Energija“ klientų buvo pasirašę 18 mėn. fiksuotos kainos sutartis. Tokiems klientams bus skiriama papildoma kompensacija po 2023 m. sausio 20 d. Apie tai, kaip tokia kompensacija bus apskaičiuota ir išmokėta, klientus, kuriems ši informacija aktuali, bendrovė informuos individualiai.

Prieš savaitę pranešusi apie veiklos stabdymą, bendrovė „Perlas Energija“ veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais. Bendrovės akcininkai negaus jokio „Perlas Energija“ turto ir uždarbio įmonę uždarius. Jei atsiskaičius su kreditoriais ir išmokėjus kompensacijas klientams lėšų liks, jos bus skirtos paramai Ukrainai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis