Pernai „Vilniaus prekybos“ pajamos augo, pelnas buvo 21 mln. eurų mažesnis nei 2020 m.

Didžiausios lietuviško kapitalo verslo grupės ir vienos didžiausių mažmeninės prekybos grupių Baltijos šalyse ir Vidurio Europoje UAB „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos pajamos pernai augo 6 proc. ir perkopė 5,5 mlrd. eurų. Grupės grynasis pelnas buvo 21 mln. eurų mažesnis nei 2020 m. ir sudarė 232 mln. eurų. Grupės Lietuvoje mokami mokesčiai už 2021 m. buvo 11 mln. eurų didesni – 288 mln. eurų (už 2020 m. – 277 mln. eurų), rašoma pranešime žiniasklaidai.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

2021 m. pabaigoje „Vilniaus prekybos“ įmonėse dirbo 43 568 darbuotojai.

Pajamas augino išlaikyta kryptis į plėtrą Lenkijoje ir el. prekybą

„Vilniaus prekybos“ dukterinių įmonių veikla 2021 m. pirmąjį pusmetį vis dar patyrė veiklos ribojimų, susijusių su COVID-19. Vis dėlto, greitai reaguodama į besikeičiančias aplinkybes, grupė išlaikė stabilią kryptį bei augino pajamas ir Lietuvoje, ir užsienio rinkose, o didžiausias pokytis įvyko Lenkijoje bei Bulgarijoje, kur pajamos augo atitinkamai 11 proc. ir 8 proc.

2021 metais „Maxima Grupė“ nuosekliai augo ir plėtėsi, didindama pajamas 6 procentais iki 4 485 mln. eurų. Didžiausią plėtrą 2021 metais „Maxima Grupė“ tęsė Lenkijoje. Mažmeninės maisto prekybos tinklas „Stokrotka“ praplėtė savo tinklą 81 nauja parduotuve, o pajamos augo 15 proc. (skaičiuojant pastoviu valiutos kursu) ir peržėngė vieno milijardo eurų ribą. „Maxima Grupei“ priklausanti elektroninė parduotuvė „Barbora“ pernai pajamas augino 49 proc.

„Akropolis Group“ 2021 m. savo valdomų prekybos centrų portfelį papildė antruoju prekybos centru Rygoje – „Alfa“, o 2021 m. grupės pajamos augo 5 proc. ir viršijo 81 mln. eurų.

„Ermi Group“, valdančio „Ermitažo“ ir „Bauhof“ prekybos tinklus Lietuvoje ir Estijoje, pajamos 2021 m. augo 7 proc. iki beveik 216 mln. eurų, o grupės elektroninės prekybos pajamos augo 69 proc. 2021 m. pabaigoje buvo atidaryta antroji Vilniuje ir dešimtoji Lietuvoje parduotuvė „Ermitažas“.

„Euroapotheca“, valdanti vaistinių tinklus ir didmenines farmacijos produktų platinimo įmones Baltijos šalyse ir Švedijoje bei el. prekybos įmonę „Azeta“, savo pajamas 2021 m. augino 4 proc. ir viršijo 812 mln. eurų. Pardavus vaistinių tinklą Lenkijoje, dėmesys sutelktas į pajamų augimą ir rinkos dalį Baltijos šalyse bei Švedijoje. Elektroninės prekybos pajamos „Euroapotheca“ grupėje 2021 m. išaugo 35 proc.

Visos „Vilniaus prekybos“ įmonių grupės pajamos iš elektroninės prekybos 2021 m. augo 48 proc. iki 209 mln. eurų. Pirmuosius metus Lenkijoje veikusi el. parduotuvė „Barbora“ jau pasiekiama penkiuose miestuose bei gavo „Polish Business Award 2021“ statulėlę, kuria apdovanojamos įmonės, labiausiai prisidėjusios prie Lenkijos-Lietuvos verslo santykių stiprinimo.

„Greta svarbių ir skubių klausimų, didžiąja dalimi susijusių su pandemijos keliamais iššūkiais, grupės įmonės koncentravosi ir į ilgalaikius, verslams svarbius klausimus. Išskirčiau Formatų – prekybos vietų vienodinimo – projektą, verslo procesų peržiūrą, siekiant efektyviau veikti, bei vidinės kultūros pokyčius mūsų įmonėse. Taip pat „Vilniaus prekybos“ įmonės tęsė plėtrą visose savo veiklos rinkose, o ypač Lenkijoje, kur ne tik atidaryta 81 nauja „Stokrotka“ parduotuvė, bet ir veiklą jau penkiuose miestuose vykdo maistą ir kitas prekes į namus pristatanti „Barbora“. Elektroninė prekyba išlieka viena pagrindinių grupės krypčių visose šalyse“, – teigia Jolanta Bivainytė, „Vilniaus prekybos“ valdybos pirmininkė ir direktorė.

„Vilniaus prekybos“ konsoliduotos pajamos Lietuvoje 2021 m., kaip ir metais anksčiau, sudarė 40 proc., užsienio rinkose – 60 proc. visų pajamų.

Pelną mažino didinami darbuotojų atlyginimai ir plėtros kaštai

2021 m. „Vilniaus prekybos“ audituotas konsoliduotas grynasis pelnas sudarė 232 mln. eurų (8 proc. mažesnis nei 2020 m). Didžiausią įtaką pelno sumažėjimui darė didinami atlyginimai ir socialinių naudų paketai darbuotojams, įėjimo į Lenkijos el. prekybos rinką kaštai ir valstybės mokestiniai pokyčiai Lenkijoje.

Per praėjusius metus Lietuvoje priskaičiuoti „Vilniaus prekybos“ mokesčiai sudarė 288 mln. eurų (2020 m. – 277 mln. eurų).

„Vilniaus prekyba“ dividendų savo akcininkams šiemet nemokės. Pernai dividendai taip pat nebuvo mokami.

„Vilniaus prekyba“ per antrines įmones – „Maxima grupė“, „Euroapotheca“, „Ermi group“ ir „Akropolis Group“ – valdo parduotuvių ir vaistinių tinklus bei prekybos centrus ir savo veiklą vykdo Baltijos šalyse, Lenkijoje, Bulgarijoje ir Švedijoje. 2021 m. „Vilniaus prekyba“ netiesiogiai valdė 2039 prekybos vietas (Lietuvoje – 539).

„Vilniaus prekybos“ grupės skirta parama 2021 m. – už 3,8 mln. eurų

Pagalba ir parama bendruomenėms, organizacijoms, įvairioms iniciatyvoms bei projektams yra svarbi „Vilniaus prekybos“ grupės įmonių veiklos dalis. Esame ilgamečiai „Maisto banko“, „Raudonojo kryžiaus“, „Maltos ordino“, „Carito“, „Mokyklų tobulinimo centro“ bei kitų organizacijų partneriai. 2021 m. grupės įmonės paramai skyrė 3,8 mln. eurų.

„Vilniaus prekybos“ paramos fondo „Dabar“ pagrindinė paramos kryptis – remti iniciatyvas, padedančias užtikrinti kokybišką švietimą, turintį ilgalaikį teigiamą poveikį. 2021 m. „Vilniaus prekybos“ paramos fondas „Dabar“ paramai skyrė 226 tūkst. eurų.

Jau nuo 2016 m. fondas „Dabar“ yra generalinis mokytojus ruošiančio projekto „Renkuosi mokyti“ rėmėjas. Planuojama, jog nuo 2016 m. iki 2022 m. šiam projektui skirtos paramos suma bus 1,25 mln. eurų. Per paskutinius šešerius metus programa paruošė 87 mokytojus, į pokyčių projektų programą įtraukta 60 mokyklų, į pokyčius įtraukta apie 37 000 mokinių ir 360 jau dirbančių pedagogų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis