„Philip Morris Baltic“ nepavyko atnaujinti ginčo dėl baudos už reklamą

Tabako prekybos bendrovei „Philip Morris Baltic“ nepavyko atnaujinti teismo proceso dėl 2,2 tūkst. eurų baudos už paslėptą tabako gaminių reklamą.
Cigaretė
Cigaretė / 123rf.com nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) praėjusį trečiadienį atmetė „Philip Morris Baltic“ skundą ir atsisakė atnaujinti procesą dėl 2022 metų lapkričio LVAT sprendimo, jog Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAK) baudą įmonei skyrė pagrįstai.

„Pareiškėjas nepateikė akivaizdžių įrodymų, patvirtinančių, jog apeliacinės instancijos teismas padarė esminį materialiosios teisės normų pažeidimą jas taikydamas, galėjusį turėti įtakos priimti neteisėtą nutartį, todėl nėra pagrindo atnaujinti procesą“, – nusprendė LVAT.

Ginčas kilo dėl bendrovės organizuoto „Iqos vasaros žaidimo“, kuriame dalyviai galėjo laimėti prietaiso „Iqos“, skirto kaitinamajam tabakui, prizus, – bendrovė siuntė SMS su informacija apie dovanas ir žaidimus, įvairiuose Lietuvos festivaliuose dalino korteles su informacija apie prietaisus ir kitaip pažeidė paslėptos tabako gaminių reklamos draudimą.

„Philip Morris Baltic“ teigė, kad byloje nebuvo pateikta pakankamai įrodymų, kad tikroji informacijos apie „Iqos“ paskirtis nėra tiesiog informacija apie patį prietaisą – ji gali būti laikoma paslėpta tabako gaminių reklama tik tada, jei joje yra tiesioginės nuorodos į tabako gaminius.

„Nusistovėjusi taisyklė yra tai, kad reklamuojamos prekės pardavimas yra reklamos tikslas, dėl to, teisėjų kolegijos vertinimu, jei yra priešingai – šį faktą reikėtų įrodyti. (...) Su tokia išvada sutiko ir Vilniaus universiteto Teisės fakulteto mokslininkai 2023 metų vasario 28 dienos teisinėje išvadoje“, – teismui teigė bendrovė.

NTAK teigė, kad bendrovė nepateikė naujų aplinkybių ir įrodymų, kurie nebuvo žinomi anksčiau, todėl teismas neturėtų jų vertinti, be to, LVAT panašų argumentą jau įvertino.

„Šie prašymo priedai nėra oficialus teisės aiškinimo dokumentas, juos užsakė pats pareiškėjas. (...) Prietaiso ir prekės ženklo eksponavimas, naudojant papildomas dėmesio atkreipimo priemones prekybos vietose, kuriose prekiaujama tabako gaminiais, yra paslėpta tabako gaminių reklama, skatinanti prietaisą naudoti pagal jo tiesioginę paskirtį“, – teismui teigė NTAK.

Tai jau ne pirmas kartas, kai Lietuvos teismai atmeta „Philip Morris Baltic“ skundus dėl NTAK skirtų sankcijų už paslėptą kaitinamojo tabako gaminių reklamą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis