„Pieno žvaigždės“ negali naudoti „Liliputo“ ženklo, nusprendė teismas

Teismas uždraudė vienai didžiausių pieno perdirbimo įmonių „Pieno žvaigždės“ naudoti Lukšių pieninės sūrio prekės ženklą „Liliputas“. Ginčas kilo dėl „Pieno žvaigždžių“ sūrio „Liliput“, pardavinėto Rusijoje iki jos paskelbto embargo 2014 metų vasarą. 
Sūris „Liliputas“
Sūris „Liliputas“

Vilniaus apygardos teismas gegužės 10 dieną nusprendė, jog „Pieno žvaigždės“ neturi teisės naudoti „Liliput“ ar į jį panašaus prekės ženklo be jos savininkės leidimo nei Lietuvoje, nei užsienyje, nes jis yra Lukšių pieninės nuosavybė. Teismas Lukšių pieninei priteisė 14,7 tūkst. eurų už patirtą turtinę žalą.

„Marijampolės pieno konservų“ Lukšių pieninė teismui skundėsi, jog „Pieno žvaigždės“ Rusijoje neteisėtai naudojo sūrio „Liliput“ ženklą, parašytą kirilica, o Lukšių pieninė Lietuvoje ir užsienyje ji parduoda sūrį „Liliputas“.

Pasak Lukšių pieninės, abu pavadinimai yra labai panašūs fonetiškai, todėl „Pieno žvaigždės“ neturi teisės naudotis bendrovės registruotu prekės ženklu.

Savo ruožtu „Pieno žvaigždės“ nemano, kad abu žodžiais yra fonetiškai panašūs. Įmonė tvirtino, jog Lukšių pieninė negalėjo kreiptis į teismą, nes „Liliput“ pavadinimas buvo naudojamas 2013 metais, o ne tuo metu, kai bendrovė kreipėsi į teismą. Be to, „Pieno žvaigždės“ negavo jokių skundų iš Lukšių pieninės dėl pavadinimo naudojimo.

2015 metais Lukšių pieninės sūrį „Liliputas“ Europos Komisija (EK) įtraukė į saugomų produktų sąrašą.

„Pieno žvaigždės“ teismo sprendimą per 30 dienų gali apskųsti aukštesnės instancijos teismui.

Jurbarko rajono Lukšių pieninė EK nuo 2011 metų stengėsi įrodyti, kad sūris „Liliputas“ yra vienintelis ir išskirtinis, nes jam būdingas savybes suteikia Belvederio sūrinės rūsyje, kur jis nokinamas, natūraliai augantis unikalus mikroskopinis grybas. Nedideli, 0,5 kilogramo sūriai čia gaminami nuo 1958 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis