Su 15min susisiekusi Asta (vardas pakeistas) liepos 7 dieną apsipirkinėjo Kaune, „Megoje“ esančioje „Senukų“ parduotuvėje. Šiuo metu tinklas taiko lojalumo programą, kai fizinėje parduotuvėje už 50 eurų apsipirkęs klientas gauna 30 proc. nuolaidos kuponą kitam apsipirkimui. Tokį kuponą vieno pirkimo metu Asta ir gavo.
„Paminėta, kad nuolaida taikoma baltai pažymėtoms prekėms. Tai įprasta praktika, kad nuolaidos nesumuojamos. Su draugu kaip tik darome smulkų remontą, tad nusprendėme pasinaudoti kuponu kitame apsipirkime, tačiau kasoje patikrinę čekį pamatėme, kad nuolaida nebuvo pritaikyta“, – 15min sakė Asta.
Ji pasakojo tuo metu įsigijusi kelias prekes – įvairių varžtų, lentų, plastikinių plokščių, tad tikėjosi, kad turint nuolaidų kuponą už jas teks mokėti mažiau.
Visgi iš konsultanto ji išgirdo, kad šioms prekėms nuolaida nebus pritaikyta.
„Paklausėme, ar tikrai buvo nuskaitytas kuponas, nes niekam nuolaidos nepritaikė. Konsultantas tik pašiepė, kad terasinėms lentoms tikrai nebus nuolaidos, o dėl kitų prekių – nežino“, – pasakojo ji.
Išvydo be galo ilgą išimčių sąrašą
Grįžusi namo, ji internetinėje „Senukų“ svetainėje ėmė ieškoti daugiau informacijos apie taikomas nuolaidas. Pasak moters, tai, ką pamatė, ją tiesiog pribloškė. Paaiškėjo, kad prekių sąraše, kurioms šis pasiūlymas negalioja, galima rasti be galo daug gaminių – smulkios ir stambios buitinės technikos, vaizdo ir garso technikos, kompiuterių, ryšio technikos, metalų, apdailos plytų, statybinių blokelių, grindų lentų ir pan.
Iš viso sąraše yra apie 144 prekės.
Skaitytoja stebėjosi, kad nuolaidos negalioja „niekam, dėl ko žmogus išties gali atvykti į „Senukus“ apsipirkti“.
„Būtų paprasčiau pateikti kelių prekių sąrašą, kam gi galioja nuolaida. Ir apskritai – tai yra pirkėjų klaidinimas, kai gauni kuponą kitam apsipirkimui, nors iš tiesų jame turėtų būti sakoma, kad kuponas galioja kelioms atrinktoms prekėms, – piktinosi moteris.
Štai kokį akcijos išimčių sąrašą internete rado Asta:
Skaitytoja pyko, kad šis pasiūlymas yra „žmonių kvailinimas.“
„Padaryk mažesnę nuolaidą, bet ją pritaikyk ir žmonės sugrįš. Kam tas klaidinimas? Aš asmeniškai vengsiu „Senukų“ – tikiuosi, kad ir kiti, pakibę ant šio triuko, ten negrįš“, – kritikos negailėjo skaitytoja.
Savo ruožtu „Kesko Senukai Lithuania“ situaciją komentavo trumpai. Pasak prekybos tinklo, akcija, suteikianti 30 proc. nuolaidą antrajam apsipirkimui, galioja daugumai asortimento prekių.
„Apgailestaujame, kad klientės pirkinių krepšelyje dominavo būtent tos prekės, kurioms papildoma nuolaida nepriklausė“, – komentare 15min sakė „Kesko Senukai Lithuania“.
„Norime patikslinti, kad akcija taikoma nuo mažmeninės prekių kainos, nuolaidos yra nesumuojamos, taip pat nuolaida netaikoma kituose pasiūlymuose dalyvaujančioms prekėms ir akcijos išimtims. Visa tai yra įprasta prekybos sektoriaus praktika, kurią taiko dauguma įmonių“, – pridūrė prekybos tinklas.
Įmonė pakomentavo ir tai, kodėl išimčių sąrašas nėra nurodomas ant pirkėjams duodamo nuolaidos kupono.
„Nuolaidos kuponas yra riboto dydžio, tad jame negalime pateikti viso išimčių sąrašo. Su taikomomis išimtimis klientai gali susipažinti įmonės elektroninėje svetainėje ir parduotuvėse“, – sakė „Kesko Senukai Lithuania“.
Rinkodaros ekspertas: dėl tokių akcijų nukenčia ir pirkėjas, ir prekybininkas
Komentuodamas šią situaciją, rinkodaros ekspertas Linas Šimonis sakė, kad šiuo atveju tinklo sumanymas yra prastai įgyvendintas. Taigi net galima kelti klausimą, ar tai nėra pirkėjų apgaudinėjimas.
„Tai net nėra tikroji rinkodara. Tai yra akcijos ir nuolaidos, kurios yra ne itin gerai įgyvendintos. Problema ta, kad dauguma mūsų gamintojų ir prekybininkų neturi tinkamos strategijos, o net jei ir turi, pas juos dirba tikrai netalentingi rinkodaros vadovai“, – 15min sakė L.Šimonis.
Jis priminė, kad pionierė akcijų ir nuolaidų srityje buvo „Maxima“, prie jų lietuvius ir pripratinusi. Pasak L.Šimonio, kiti tinklai vis dar bando važiuoti tuo pačiu traukiniu.
„Tinklai padaro tokius pasiūlymus, kad kitam apsipirkimui gausi kažkokią nuolaidą, bet tame tinkle yra krūvos prekių, kurių negali parduoti su 30 proc. nuolaida, nes tai yra nuostolinga. Tada surašo viską, kas negalioja, o tai, matyt, yra pusė arba trečdalis visos produkcijos. Mano nuomone, visi tie pasiūlymai, kai 3 sekundėms televizoriaus ekrane smulkiu šriftu pasirodo krūva taisyklių ir išimčių, yra ant apgaudinėjimo ribos. Taip nukenčia ir pirkėjas, kuris jaučiasi apgautas, ir prekybininkų reputacija“, – kalbėjo L.Šimonis.
Pasak eksperto, šiuo atveju „Kesko Senukai Lithuania“, būdamas didžiausias statybinių prekių pardavėjas Lietuvoje, turėtų tai ir akcentuoti pritraukdamas pirkėjus.
Problema ta, kad dauguma mūsų gamintojų ir prekybininkų neturi tinkamos strategijos, o net jei ir turi, pas juos dirba tikrai netalentingi marketingo vadovai.
„Ko mes einame į „Senukus“? Dėl to, kad ten yra pats didžiausias buitinių prekių pasirinkimas. „Senukai“ turėtų toliau šitą dalyką akcentuoti. Labai gerai atsimenu jų reklamą veiklos pradžioje, ji iškėlė „Senukus“ į padanges. Buvo pasakyta, kad „Senukuose“ telpa 20 tūkst. prekių po vienu stogu. Šiais laikais 20 tūkst. jokio įspūdžio nedaro, bet tada buvo kažkoks kosmosas. Reikia stengtis ir toliau taip daryti“, – komentavo rinkodaros ekspertas.
Šiuo atveju, anot jo, tinklas galėjo pasakyti, kokias konkrečias prekes klientas galės įsigyti su 30 proc. nuolaida. Visgi apskritai tokį pirkėjų pritraukimo būdą jis vertino neigiamai.
O ar tai gali dalį pirkėjų atbaidyti nuo apsipirkinėjimo „Senukuose“?
„Tos priežastys pamažu kaupiasi, vadinasi, po kurio laiko žmogus gali nustoti ten eiti. Šitas atvejis paveiks labai mažai žmonių, bet tai yra dar vienas lašas. Jei ir toliau yra daromos klaidos, žmogaus viduje kažkuriuo momentu įvyksta lūžis“, – apibendrino L.Šimonis.