Nuo balandžio 8 dienos XL, XXL ir „Hyper“ formato „Norfa“ prekybos centrai sekmadieniais dirbs 2–3 valandom trumpiau – iki 21 valandos, o mažesniųjų, S ir L formato parduotuvių darbo laikas sutrumpės dar labiau – jos dirbs iki 16 valandos.
„Norfa“ skelbia, kad darbo laikas trumpinamas dėl kelių priežasčių. „Prekybos alkoholiu apribojimas paveikė parduotuves, ypač rajonuose. Sumažėjo pirkėjų srautas sekmadieniais, todėl į besikeičiančią situaciją reaguojama. Be to, „Norfos“ savininkai įsitikinę, kad prekyba šventinėmis ir poilsio dienomis turėtų būti ribojama“, – skelbiama pranešime.
Siūlo visai nedirbti sekmadienį
Diskusijos apie prekybininkų darbą šventinėmis ar poilsio dienomis kilo ne kartą. Praėjusių metų pabaigoje „Norfos mažmenos“ valdybos pirmininkas ir įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis pasiūlė idėją – neleisti prekybininkams dirbi sekmadieniais, ir apriboti jų darbo laiką įstatymu.
„Turime išleisti įstatymą, kuris uždraustų sekmadienį prekybininkams dirbti, arba sutrumpinti darbo valandas iki kokios 15 val. Išleidžiame įstatymą ir žiūrime, kas toliau. Jei matysime, kad blogai – atsitraukiame, ir nieko čia baisaus“, – sakė jis.
„Norfos mažmenos“ vadovai mano, kad sekmadieniais žmonės turėtų ilsėtis, o ne pirkti ar parduoti. Vienašališkai pilnai nutraukti prekybą sekmadieniais „Norfa“ negali, nes būtų nukonkuruota rinkoje kitų prekybos tinklų. Vargu ar kiti prekybininkai apsiribos laisvanoriškai, todėl specialaus įstatymo, draudžiančio ar ribojančio darbo laiką sekmadieniais priėmimas, būtų geriausia išeitis.
Kiti tinklai dar svarsto
Kiti prekybos tinklai sako kol kas stebintys rinką. Pavyzdžiui, „Iki“ teigia analizuojantis pirkėjų poreikius. „Analizuodami jų poreikius matome, kad jiems svarbu turėti galimybę apsipirkti šalia namų esančioje parduotuvėje, patogiu metu, ypač po darbo valandų bei savaitgaliais. Atsižvelgdami į jų poreikius, šiuo metu keisti mūsų parduotuvių darbo laiko neketiname“, – sakė prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.
Ji pridūrė, kad prekybos tinklas yra pasiruošęs reaguoti į besikeičiančius apsipirkimo įpročius.
„Maxima“ teigia sprendimus priims po pirmojo metų ketvirčio. „Kol kas daryti išvadas yra kiek per anksti, mes stebime klientų srautus. Išanalizavę pirmo ketvirčio rezultatus turėsime tikslesnę informaciją ir galėsime priimti atitinkamus sprendimus“, – teigė „Maximos“ Komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Prekybos tinklo „Rimi“ marketingo ir viešųjų ryšių vadovė Dalia Kybartaitė taip pat neatmetė galimybės, jog įmonė spręs dėl parduotuvių darbo laiko trumpinimo.
„Stebime situaciją, analizuojame parduotuvių lankomumo statistiką ir matydami tendencijas, planuojame priimti atitinkamus sprendimus“, – komentare BNS nurodė D. Kybartaitė