1,5 tūkst. tonų už 12 mln. Lt – tiek sūrio per du mėnesius nuo tada, kai Rusija paskelbė embargą, susikaupė „Vilkyškių pieninės“ sandėliuose, 15min.lt atskleidė bendrovės generalinis direktorius Gintaras Bertašius.
Dar neprisitaikė
Rugsėjį bendrovės konsoliduoti pardavimai buvo 23 mln. Lt arba 34 proc. mažiau nei prieš metus.
„Dar iki galo neprisitaikėme. Dalį produkcijos kaupiame sandėlyje, bet procesas vyksta. Kitų rinkų paieška vyksta ne taip greitai“, – G.Bertašius pasakojo ieškantis rinkų tiek Europoje, tiek Trečiojo pasaulio šalyse.
Jau turime per du mėnesius sukaupę pusantro tūkstančio tonų sūrio už beveik 12 mln. Lt, – sakė G.Bertašius.
Jis tikisi, kad jau netrukus situacija pagerės.
„Tikimės, kad jau galbūt spalį produktų srautus subalansuosime. O taip tai jau per du mėnesius turime sukaupę 1500 tonų sūrio už beveik 12 mln. Lt“, – sakė G.Bertašius.
Nepaisant prastų rugsėjo rezultatų, bendrovės šių metų pardavimai auga.
Bendrovės pardavimai per 12 einamųjų mėnesių (2013 m. spalio mėn. – 2014 m. rugsėjo mėn.) buvo 379 mln. Lt – 10 proc. didesni negu lyginamuoju laikotarpiu prieš metus.
Bendrovė anksčiau pranešė, kad rugsėjį apyvarta mažėjo dėl pasaulinių pieno produktų kainų kritimo ir Rusijos taikomo žemės ūkio produktų importo embargo.
Prekės pigo, bet nedaug
Trečiadienį 15min.lt rašė, kad dalis pieno perdirbėjų, eksportavę daug greitai gendančių pieno produktų į Rusiją, dabar gamina nebe trumpo galiojimo produktus, o, pavyzdžiui, sūrius, juos brandina ir ketina parduoti vėliau.
Tačiau „Vilkyškių pieninėje“ gamybos profilis smarkiai nesikeitė – tik apie 11 proc. eksporto į Rusiją sudarė švieži produktai.
„Tai tikrai labai nedaug ir mus ne tiek daug liečia. Kalbant apie sūrius, mes darėm juos ir darome toliau. Mes realistiškai darome sūrius, tik tiek, kad ne viską parduodame, tenka krauti į sandėlį“, – kalbėjo G.Bertašius.
Jis minėjo, kad per du mėnesius bendrovės produkcija prekybos centruose atpigo maždaug šešiais procentais.
„Aišku, jūs gal to nepastebite, bet yra dvigubai daugiau akcijų. Jeigu žiūrėtume į vartotojo piniginę, jis išleidžia mažiau, pirkdamas daugiau akcininių prekių. Bendras mažėjimas yra“, – sakė jis.
G.Bertašius pabrėžė, kad apie 70 proc. produkcijos yra eksportuojama, todėl „Vilkyškių pieninė“ negali taikytis vien prie Lietuvos rinkos.
Rusija sudarė 29 proc. visų bendrovės įplaukų. Tačiau, nepaisant užsidariusios rinkos, gamyba nesumažėjo, todėl, patikino G.Bertašius, bendrovė darbuotojų neatleidinėjo.