Didžiausiai Rusijos oro kompanijai „Aeroflot“ rugsėjo mėnesį atsisakius įsigyti 250 mlrd. rublių (4 mlrd. dolerių) skolų turinčią užsakomųjų skrydžių bendrovę „Transaero“, pastarosios kreditoriai po įmonės bankroto žūtbūt bando atgauti savo skolas.
Rusijos bendrovė už lainerių techninės priežiūros paslaugas „FL Technics“ neišmokėjusi 2,8 mln. eurų ir 5,6 mln. dolerių.
Visai neseniai Rusijos teisinės ir teisminės informacijos agentūros interneto svetainėje rapsinews.ru buvo paskelbta, kad spalio 19 d. Maskvos arbitražo teismas nagrinės Lietuvos bendrovės „FL Technics“ ieškinį dėl „Transaero“ skolų, kurių dydžiai įspūdingi.
Skelbiama, kad Rusijos bendrovė už lainerių techninės priežiūros paslaugas „FL Technics“ neišmokėjusi 2,8 mln. eurų ir 5,6 mln. dolerių.
Tiesa, patys „FL Technics“ atstovai detalesnės informacijos, už kokias konkrečiai paslaugas ir už kokį laikotarpį yra susikaupusios minėtos skolos, 15min.lt nesuteikė.
Spalio 1 d. Rusijos vyriausybei leidus „Transaero“ bankrutuoti, labai greitai buvo sustabdyti bendrovės skrydžiai iš kelių dešimčių miestų, dėl to nukentėjo apie 650 tūkstančių keleivių. Vis dėlto Lietuvos vartotojai jokių nepatogumų dėl įmonės bankroto nepajuto.
Kaip 15min.lt teigė įmonės „Lietuvos oro uostai“ komunikacijos vadybininkė Agnė Mažeikytė, kompanija „Transaero“ skrydžius iš ir į Vilnių atšaukė dar birželio 15 d.
Iki tol oro linijos į Maskvos Domodedovo oro uostą skraidydavo tris kartus per savaitę – pirmadieniais, penktadieniais ir sekmadieniais. Kitų maršrutų iš Lietuvos oro uostų kompanija nevykdė.
A.Mažeikytė tikino, kad tuomet, kai „Transaero“ vykdė reguliariuosius skrydžius į Vilnių, visi finansiniai įsipareigojimai buvo vykdomi laiku ir sklandžiai.
A.Mažeikytė tikino, kad „Transaero“ vykdžius reguliariuosius skrydžius į Vilnių, visi finansiniai įsipareigojimai buvo vykdomi laiku ir sklandžiai.
Vasaros pradžioje „Transaero“ nustojus siūlyti skrydžius iš Vilniaus į Rusijos sostinę, šį maršrutą keleiviams pradėjo siūlyti dvi kitos Rusijos oro linijų bendrovės.
„Į Šeremetjevo oro uostą „Aeroflot“ skraidina keleivius kasdien du kartus. Kasdien į Maskvos Vnukovo oro uostą skraido ir „UTair Express“, – sakė A.Mažeikytė.
Rusijos žiniasklaidoje informacija apie „UTair“ finansinius sunkumus pasirodė rugpjūčio pabaigoje. Dėl jų šis oro vežėjas taip ir negavo specialiai statytų lėktuvų „Sukhoi Superjet – 100”.
Rugsėjį Rusijos valstybės valdoma oro bendrovė „Aeroflot“ pasiūlė įsigyti 75 proc. „Transaero“ akcijų už simbolinę 1 rublio sumą. Vis dėlto sandoris neįvyko ir šalies valdžia ryžosi „Transaero“ bankrotui.
Keleivius, įsigijusius „Transaero“ bilietus kelionėms iki gruodžio 15 d., pažadėjo perimti „Aeroflot“ ir kitos Rusijos oro bendrovės. Už skrydžius po šios datos keleiviams bus išmokėtos kompensacijos.
„Transaero“ bankrotas ypač skaudžiai smogė didiesiems Rusijos turizmo operatoriams, kurie pardavinėjo keliones su bendrovės skrydžiais.