Elektriniai dviračiai yra dviejų rūšių – išvystantys iki 25 kilometrų per valandą greitį ir važiuojantys kone dvigubai greičiau. Šį sezoną pradedami gaminti namų ūkio dviračiai ir krovininiai.
„Planuojame augti: jei pernai mūsų krepšelyje elektriniai dviračiai užėmė 2,6 proc. pagal pagaminamų dviračių kiekį, tai šiemet planuojame dvigubinti iki 5,6 proc. Įmonė planuoja augti ne mažiau 30 proc. – šiais metais tai būtų 170 tūkst. dviračių ir apie 40 mln. eurų apyvarta“, – teigia UAB „Baltik vairas“ generalinis direktorius Žilvinas Dubosas.
Dviračių gamintojai sako, kad elektrinius dviračius didmiesčiuose gyvenantys europiečiai renkasi dėl ekologiškumo. Jie netriukšmingi, turi navigacijos sistemas, tačiau kol kas brangoki – kainuoja nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Pasak iš Olandijos į Lietuvą atvykusio įmonės pardavimų vadovo, jo šalyje jau kas penktas dviratis – elektrinis.
„Daugiausiai mūsų dviračių eksportuojami į Olandiją, Vokietiją ir Daniją – tai trys didžiausios dviračių šalys Europoje. Dar norime augti, todėl pažiūrėsime potencialą Anglijoje“, – apie ateitį optimistiškai kalba UAB „Baltik vairas“ pardavimų vadovas Iainas Mackay`us.
„Baltik vairas“ užsakovams gamina apie 1 500 dviračių modelių, besiskiriančių spalva, rėmo dydžiu ir kai kuriomis detalėmis. Tarp jų – ir medikams skirtas dviratis, kuriuo važiuojama teikti pagalbą velomaratonuose dalyvaujantiems sportininkams.
Didžioji dalis įmonėje pagamintų dviračių eksportuojama, Lietuvoje lieka kiek daugiau nei vienas procentas