„Labai džiaugiuosi šia iniciatyva, nes už šių, atrodytų, neįžeidžiančių, nežeminančių žodžių iš tiesų slypi giliai įsišakniję stereotipai, niekinantis požiūris į moteris, įsitikinimas, kad jos kažko negali. Kai nustosime taip kalbėti, rašyti, natūraliai ateis ir suvokimas, kad ir vyrai, ir moterys yra lygūs visur“, – sakė 15min vyriausiasis redaktorius Raimundas Celencevičius.
Didžiausios Lietuvoje žiniasklaidos stebėsenos ir analizės bendrovės „Mediaskopas” direktorė Jūratė Stankuvienė pastebi, kad žiniasklaidoje vis dar aktyviai naudojamos lyčių etiketės. 15min užsakymu atliktas tyrimas – periodas 2019 01 19 – 2020 01 20 – parodė, kad praėjusiais metais tokie terminai, kaip „silpnoji lytis“ ir „stiprioji lytis“ buvo skelbti net pustrečio tūkstančio kartų, o tai reiškia – vidutiniškai 7 kartus per dieną. Pikas, kuomet dažniausiai naudojami tokie apibūdinimai, kaip „dailioji“, „silpnoji“ ar „gražioji“ lytis – kovo mėnuo, kai švenčiama Moters diena.
Pasak 15min rinkodaros vadovės Rimos Olberkytės-Stankus, šis sprendimas – 15min portalo ilgalaikės socialinės atsakomybės strategijos dalis.
„Pokyčiai, susiję su lyčių etiketėmis, galios ir 15min partnerių siunčiamam turiniui, pranešimams žiniasklaidai. Taip pat nulems ir partnerysčių pasirinkimą – tiek vieno įvykio, renginio ar festivalio, tiek ir ilgalaikių bendradarbiavimų, – sako R.Olberkytė-Stankus. – Šiai žiniai ir šiam įsipareigojimui paskelbti pasirinkome simbolinę dieną – Moters dieną, tačiau tai jokiu būdu nėra mūsų portalo dovana moterims. Tai atsakingas žingsnis, kuriuo siekiame mažinti atskirtį visuomenėje, naikinti stereotipus ir užtikrinti kuo daugiau lygių galimybių visiems.“
15min pirmieji ėmėsi interneto higienos ir taip kardinaliai sumažino įžeidžiančio ir net smurtinio turinio komentarų savo portale. Taip pat jau kelerius metus aktyviai veikia diskriminacijos dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės ar religijos klausimais – tam sukūrė iniciatyvą „Diskriminacijos radaras“. 15min yra pirmoji žiniasklaidos priemonė, tapusi Įvairovės chartijos nare ir prisijungusi prie Europos Komisijos iniciatyvos, kuri vienija organizacijas, įsipareigojančias užtikrinti lygias galimybes darbo vietoje, sustiprinti įvairovės valdymą bei kurti draugišką ir įtraukią darbo aplinką.