Toks susitarimas reikštų nuolaidą iš „Google“ pusės, nes iki šiol bendrovė vengė laikytis naujų ES taisyklių, suteikiančių žiniasklaidos įmonėms didesnę autorių teisių apsaugą už paieškos sistemose ir socialiniuose tinkluose rodomas naujienas.
Prancūzija buvo pirmoji Europos valstybė, ratifikavusi įstatymą, kuris gali būti itin naudingas laikraščių leidėjams, susidūrusiems su mažėjančiais pardavimais.
Balandžio mėnesį Prancūzijos konkurencijos priežiūros tarnyba nurodė „Google“ sąžiningai derėtis su žiniasklaidos grupėmis, o interneto milžinė savo ruožtu apskundė šį sprendimą, apkaltinama reguliuotoją peržengus jurisdikcijos ribas.
Visgi apeliacinis teismas stojo į konkurencijos priežiūros tarnybos pusę.
„Google“ tvirtina, kad neturėtų mokėti už naujienų bendrovių sukurto turinio rodymą, nes pastarosioms yra naudingi milijoniniai apsilankymai jų svetainėse.
Visgi, regis, Kalifornijos įmonė yra pasirengusi susitarti, nes trečiadienį pranešė pateikusi Prancūzijos žiniasklaidos grupėms pasiūlymą dėl apmokėjimo už autorių teises.
„Norime palaikyti žurnalistiką ir užtikrinti nuolatinę prieigą prie kokybiško turinio kuo didesniam skaičiui žmonių“, – sakoma bendrame „Google France“ direktoriaus Sebastieno Missoffe'o ir Prancūzijos laikraščių leidėjų pranešime.
Visuotinis spaudimas
Naujienų agentūros jau seniai prieštarauja dėl to, kad „Google“ nesidalina milijoniniu pelnu, kurį ji uždirba iš skelbimų, rodomų kartu su naujienų paieškų rezultatais.
Praėjusių metų lapkritį AFP ir kitos grupės pateikė konkurencijos reguliavimo institucijai skundą dėl „Google“, teigdamos, kad įmonė nesąžiningai derėjosi dėl problemos sprendimo.
Pagrindinis klausimas, kurį turi išspręsti konkurencijos priežiūros tarnyba yra tai, ar „Google“ piktnaudžiauja dominuojančia rinkos padėtimi. Sprendimo tikimasi kitų metų pradžioje.
Prancūzija nėra vienintelė šalis, kur „Google“ patiria vyriausybės spaudimą dėl pajamų dalijimosi su vietos žiniasklaida.
Australijos vyriausybė parengė įstatymą, pagal kurį „Facebook“ ir „Google“ turėtų mokėti už naudojamą naujienų turinį.
Siekdama sušvelninti konfliktą, „Google“ praėjusią savaitę paskelbė investuosianti 1 mlrd. JAV dolerių į partnerystę su naujienų leidėjais visame pasaulyje, kad sukurtų programą „Showcase“, skirtą pasirinkti pageidaujamus naujienų pranešimų paketų formatus.
„Google“ vadovas Sundaras Pichai teigė, kad bendrovė jau sudarė susitarimus su beveik 200 leidinių keliose šalyse, įskaitant „Der Spiegel“ Vokietijoje ir „Folha de S. Paulo“ Brazilijoje.
Sąraše nėra JAV ar Prancūzijos leidinių, tačiau trečiadienį „Google“ pareiškė, kad naujoji paslauga yra su prancūzų spauda pasiekto susitarimo projekto dalis.