Prasčiausi pirkiniai istorijoje: kaip buvo prarasti milijardai

Pastaruoju metu pasaulyje padaugėjo stambių įsigijimo sandorių, tačiau, kaip rodo patirtis, ne visų šių sandorių vertė gali būti pagrįsta.
„Time Warner“ pastatas Niujorke
„Time Warner“ pastatas Niujorke / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tokiais atvejais, jeigu už perkamą įmonę permokama, nukenčia investuotojai.

Įmonės yra priverstos „nurašyti“ prestižą ir praranda dalį pelno arba net patiria nuostolius.

Štai keletas stambių įsigijimų, kurie neišdegė ir buvo prarasti milijardai JAV dolerių.

AOL perka „Time Warner“

Kaina: 106 mlrd. JAV dolerių, 2000 m.

Nurašymai: 45,5 mlrd. JAV dolerių, 2002 m.

Dėl prestižo nurašymų įmonė patyrė tuomet didžiausius JAV verslo istorijoje metinius nuostolius.

„Sprint“ perka „Nextel“

Kaina – 36 mlrd. JAV dolerių, 2005 m.

Nurašymai – 30 mlrd. JAV dolerių, 2008 m.

Nurašymų tenka imtis „Sprint“ patiriant sunkumų dėl mobiliojo ryšio verslo. Prestižo nurašymai – vieni didžiausių pasaulio verslo istorijoje.

„Microsoft“ perka „aQuantive“

Kaina – 6,3 mlrd. JAV dolerių, 2007 m.

Nurašymai – 6,2 mlrd. JAV dolerių, 2012 m.

Nurašyta beveik visa pirkimo kaina. Tokiu būdu pripažinta, kad „Microsoft“ smarkiai pervertino interneto reklamos įmonę.

„Hewlett-Packard“ perka „Autonomy“

Kaina: 10 mlrd. JAV dolerių, 2011 m.

Nurašymai: 8,8 mlrd. JAV dolerių, 2012 m.

Kilus įtarimams, kad „Autonomy“ suklaidino HP dėl savo pardavimų, nurašyta didžioji dalis pirkimo kainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis