Planuojama, kad per beveik du metus partneriai atliks statybos rangos bei akvatorijos gilinimo darbus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Šią savaitę pasirašytos trišalės statybos rangos sutarties pagrindu laivų krovai planuojama pritaikyti krantinės Nr. 1 šiuo metu nenaudojamą 235 metrų ilgio ruožą laivų krovai bei šalia esantį laivybos kanalą išgilinti iki 17 metrų gylio. Baigus planuojamus tris rekonstrukcijos etapus KN vienu metu Klaipėdos naftos terminale galės priimti ir krauti 3 tanklaivius – iki šiol būdavo galimybė priimti tik du tanklaivius.
„Rinka jau kurį laiką diktavo šių pokyčių būtinybę – auga krovinių kiekis, atsiranda naujos jų rūšis, keičiasi klientų lūkesčiai. Šiuo metu bandomuoju režimu veikiantis naujasis KN šviesiųjų naftos produktų talpyklų parkas šį poreikį įrodo – jau dabar krauname didesnę įvairovę produktų, išbandome įvairesnes krovos schemas. Tai diktuoja esamos infrastruktūros plėtros bei pritaikymo poreikį, į kurį atsižvelgus ne tik įgysime konkurencinį pranašumą prieš kitus regiono terminalus, tačiau ir gebėsime išlaikyti esamus ir pritraukti naujus klientus.
Krantinių rekonstrukcijos projektas pridėtinę naudą kurs ne tik KN, tačiau ir visai logistikos grandinei, kurią sudaro Klaipėdos uostas, geležinkelis, laivybos bendrovės ir Lietuvos bei tarptautiniai verslo partneriai“, – sakė Darius Šilenskis, KN Naftos verslo direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas.
Pagal pasirašyta trišalę sutartį KN įsipareigoja investuoti į planuojamų atlikti darbų suprastruktūros įrengimą, o Uosto direkcija – į krantinės infrastruktūrą.
„Tai itin reikšmingi darbai, kurie dar labiau padidins Klaipėdos uosto konkurencingumą. Rekonstravus krantines, užtikrinus maksimalų 17 metrų gylį prie jų, KN galės priimti daugiau ir didesnių laivų. Krantinių rekonstrukciją planuojama atlikti keliais etapais, darbus vykdant taip, kad nebūtų trikdoma krova. Pirmajame etape Uosto direkcija investuos 22,52 mln. eurų. Tolygiai su šiuo projektu, Uosto direkcija įgyvendina ir kitus viešosios infrastruktūros pagerinimo projektus, tokius kaip molų rekonstrukcija, kanalo gilinimas. Visa tai sudarys dar geresnes sąlygas KN priimti pačius didžiausius tanklaivius, galinčius įplaukti į Baltijos jūrą“, – sakė Vidmantas Paukštė, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Infrastruktūros direktorius, laikinai einantis generalinio direktoriaus pareigas.
Pabaigus pirmąjį etapą planuojami dar du krantinių rekonstrukcijos etapai, kurių kiekvieno numatoma trukmė – apie 2 metus. II ir III etapų metu numatoma rekonstruoti šiuo metu naudojamą krantinių infrastruktūrą įrengiant Bolverko (inkaruotas fasadines spraustasienes) tipo krantinių konstrukcijas. Lygiagrečiai numatomi bangolaužių (uosto vartų) rekonstrukcijos ir laivybos kanalo iki 17 metrų išgilinimo darbai. Įgyvendinus projektą KN galės priimti pakrauti iki 17 m grimzlę turinčius laivus bei padidinti krovos apimtį.
Naujam infrastruktūros projektui bus taikomi aukščiausi saugumo ir aplinkosaugos reikalavimai bei pritaikomos progresyvios technologijos, kurių dėka procesai bus atliekami dar efektyviau ir operatyviau, o rekonstrukcijos darbų metu netrikdomas laivų krovos procesas.
„KN valdomų krantinių rekonstrukcijos darbai planuojami atidžiai koordinuojant visą procesą su KVJUD ir kitomis šalimis – siekiame, kad dėl atliekamų darbų nebūtų jokio poveikio mūsų teikiamoms paslaugoms klientams ir viso projekto metu užtikrintume galimybes priimti tanklaivius dvejose krantinėse“, – pabrėžia D. Šilenskis.
KN priskirta I-ojo etapo darbų dalies kaina siekia kiek daugiau nei 1,7 mln. eurų. Planuojama, kad I-ojo etapo rekonstrukcijos darbai prasidės per mėnesį.