Skolinga dešimtis milijonų
Gariūnų gatvę atnaujinusios bendrovės „Fegda“ ir „Panevėžio keliai“ BNS patvirtino, kad už gatvės rekonstrukciją savivaldybė dar nėra atsiskaičiusi.
„Už gatvės rekonstrukciją mums dar nėra apmokėta“, – BNS sakė „Fegdos“ direktorius Žydrius Baublys. Anot jo, savivaldybė sumokėjo tik maždaug 15 proc. visos sumos.
„Iš tiesų, Vilniaus savivaldybė nei už Gariūnų gatvės, nei už Gariūnų tilto, kurių darbai yra baigti 2012 metais, rekonstrukciją nėra atsiskaičiusi. (...) Gariūnų gatvės rekonstrukcijoje „Fegda“ yra atsakingoji partnerė ir ji mums už darbus turi sumokėti 10,272 mln. litų“, – BNS sakė „Panevėžio kelių“ atstovė Rasa Čepienė.
Pasak jos, savivaldybės įsiskolinimas kelia nerimą, o apmokėjimas už darbus konsorciumui vėluoja daugiau nei pusmetį.
„Paskutinė sąskaita už darbus buvo išrašyta pernai lapkritį. Ją reikia apmokėti per 90 dienų, tad vėluojama apmokėti nuo šių metų kovo – daugiau nei pusmetį“, – aiškino R.Čepienė.
Tuo tarpu savivaldybė teigia, kad tokiu būdu bando taupyti lėšas.
Savivaldybė – taupo
„Yra tokia galimybė gauti lėšas projektui ir po jo įgyvendinimo. Taupydami savivaldybės lėšas, to ir siekiame“, – agentūrai BNS atsiųstame komentare teigė savivaldybės Investicijų poskyrio vedėja Ilona Lankininkienė.
Tuo tarpu savivaldybė teigia, kad tokiu būdu bando taupyti lėšas.
Transporto investicijų direkcijos vadovas Gintautas Predkelis BNS teigė, kad teisiškai, net ir baigus projektą, galima jam prašyti ES paramos, jei tik nėra atsiskaityta su rangovais. Tačiau direkcijos vadovas pripažino, kad tai – išskirtinis atvejis.
„Principinis dalykas – tas projektas gali būti finansuojamas struktūrinės paramos lėšomis. Objektas baigtas fiziškai, bet reikalinga, kad nebūtų atsiskaityta. Čia turime tokį išskirtinį atvejį, kadangi Vilniaus miesto savivaldybė yra užbaigusi projektą, bet nėra su rangovu atsiskaičiusi“, – teigė G.Predkelis.
Jis tikino nežinantis priežasčių, kodėl savivaldybė pradėjo ieškoti finansavimo šaltinių jau po projekto įgyvendinimo. Anot G.Predkelio, vis dar išlieka tikimybė, kad parama savivaldybei nebus skirta ir ši turės ieškoti kitų finansavimo šaltinių.
„Priežasčių nevertiname, projektas įtrauktas į sąrašą, paraišką esame gavę, dabar pradėjome vertinti projekto paraišką. Įvertinę pasakysime, ar tas projektas tinkamas finansuoti, ar jis atitinka gaires, ar numatytos išlaidos yra tinkamos. (...) Nebus skirtas finansavimas, jeigu nepraeis tinkamumo vertinimo. Turės tada, be abejo, ieškoti kitų finansavimo šaltinių“, – aiškino direkcijos vadovas.
Pasak R.Čepienės, Vilniaus savivaldybė dar 2,099 mln. litų skolinga „Panevėžio kelių“ ir „Kauno tiltų“ konsorciumui už pernai baigtą Gariūnų tilto rekonstrukciją.
„Panevėžio kelių“ ir „Fegdos“ konsorciumas 2011 metų lapkritį su savivaldybe pasirašė 34,033 mln. litų vertės sostinės Gariūnų gatvės rekonstrukcijos sutartį. Įmonės per 15 mėnesių rekonstravo 2,5 kilometro ilgio gatvės atkarpą nuo Gariūnų tilto iki turgavietės.