Lietuvos įmonė savo darbuotojoms pasiūlė „menstruacijų atostogas“

Natūralios kosmetikos prekės ženklo „Manilla“ gamintoja, bendrovė „Dermofaktorius“, suteikė galimybę įmonėje dirbančioms moterims turėti laisvadienius menstruacijų metu, rašoma „Manilla“ pranešime spaudai.
Pilvo skausmas
Pilvo skausmas / 123RF.com nuotr.

„Manilla“ darbuotojos nuo šiol pačios galės rinktis, kaip joms patogu dirbti atsiradus diskomfortui dėl menstruacijų: pasinaudoti apmokama laisva diena, dirbti iš namų ar mažiau valandų nei įprastai. Įmonės generalinė direktorė Eglė Vaitiekūnaitė-Šiuškienė sako, jog šis sprendimas leis išvengti moterų perdegimo darbe bei prisidės prie stiprios ir sveikos visuomenės kūrimo.

Kviečia atsižvelgti į prigimtinį moters hormonų ciklą

„Moderniame pasaulyje nuolat didėjanti moterų perdegimo problema yra tampriai susijusi su idėja, jog mes, moterys, galime dirbti pastoviai ir vienodu krūviu. Darbas nuo 9 iki 17 valandos, nuo pirmadienio iki penktadienio, yra sukurtas pagal vyrų hormonų ritmą, veikiantį 24 valandų ciklu.

„Manilla“ nuotr./Eglė Vaitiekūnaitė-Šiuškienė
„Manilla“ nuotr./Eglė Vaitiekūnaitė-Šiuškienė

Tuo tarpu moters hormonai kinta padieniui ištisą mėnesį. Mes nustojome paisyti šio prigimtinio energijos ritmo ir dėl to esame priverstos iš naujo ieškoti atsakymų į svarbius klausimus: kaip subalansuoti savo hormoninę sistemą, kaip tinkamai maitintis, kaip pasirūpinti savo vaisingumu, nepaisant to, ar planuojame susilaukti vaikų, ar ne“, – sako UAB „Dermofaktorius“ generalinė direktorė Eglė Vaitiekūnaitė-Šiuškienė.

Ji atkreipia dėmesį, jog apie moterų ir vyrų teises bei jų lygybę kalbama daug, tačiau būti lygiems nereiškia būti vienodiems. „Moterys gali daryti tą patį, ką daro vyrai, tačiau tai nereiškia, jog turime to besąlygiškai norėti. Mes neprivalome konkuruoti ir lygintis tarpusavyje. Priešingai, savo unikaliomis savybėmis galime prisidėti prie visų bendro gražaus gyvenimo kūrimo“, – sako E.Vaitiekūnaitė-Šiuškienė.

Pasak jos, tai, kad moterys patiria menstruacijas, laukiasi, gimdo, žindo, yra natūralu ir tai neturėtų būti jas nugãlinantis faktorius: „Mūsų siekis – skatinti kiekvieną gyventi autentišką gyvenimą, padėti moterims suvokiant ar iš naujo atrandant, kad jų kūnai gražūs, o jų prigimtinis moteriškumas – magiškas, ir kad šios dovanos nepaverčia jų silpnomis.“

Primena apie rūpinimosi savimi svarbą

„Lietuvoje esame apdovanoti galimybe rinktis pakankamai ilgas vaiko priežiūros atostogas – šiuo atžvilgiu net esame išskirtiniai pasaulio kontekste. Vis tik, svarbūs ir kiti aspektai. Kol menstruacijos ir žindymas bus matomi kaip nepatogumai, o motinos ir tėvai daugelyje pasaulio šalių verčiami savo 3 mėnesių kūdikius palikti svetimų žmonių ar institucijų priežiūrai tam, kad grįžtų į darbo rinką ir šeima galėtų gyventi, tai nėra laisvė, kokios siekiame, tai nėra feminizmas, kokio norime. Tai gražios ir stiprios prigimties nugãlinimas“, – sako natūralią kosmetiką gaminančios kompanijos direktorė.

Jos vadovaujamoje įmonėje „Dermofaktorius“ šiuo metu dirba 40 darbuotojų, iš kurių – 36 moterys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis