„Per 60 proc.apsipirkimų mažmeninės prekybos tinkluose pirkėjai krepšelyje turi bent vieną nefasuotą prekę. Daržovių ar vaisių parinkimas kasos meniu sukuria papildomą barjerą vartotojui sklandžiai naudotis savitarnos kasomis ir sulėtina kliento atsiskaitymo procesą, ypač jei tokių prekių krepšelyje yra ne viena”, – pasakojo „ScanWatch“ startuolio partneris Evaldas Budvilaitis.
„ScanWatch“ sprendimas visų skenuojamų prekių atvaizdus sugretina su jų kodais, šitaip padedant išvengti sukčiavimo atvejų, kai tikslingai pakeičiamos įsigyjamų prekių etiketės.
Tyrimų duomenimis, dėl tikslingo sukčiavimo atsiskaitant kasose ar netyčinių klaidų mažmeninės prekybos tinklai per metus praranda daugiau kaip 1 proc. apyvartos, kas yra beveik 300 milijardų dolerių pasauliniu mastu.
„Mūsų produkto išbandymas didžiuosiuose Baltijos šalių tinkluose patvirtino, jog neteisingas prekės identifikavimas sudaro 0.92-0.95 % nuo visų prekių perkamų savitarnos kasose. Kompiuterinės regos sprendimas gali nesunkiai išspręsti šiuos prekybininkų praradimus“, – teigė E.Budvilaitis.
„ScanWatch“ sprendimas veikia kompiuterinės regos pagrindu, naudodamas kasų zonoje esančias vaizdo kameras ir yra suderinamas su 80 proc. rinkoje siūlomos kasų įrangos.
Prekybos technologijų srityje E.Budvilaitis turi beveik 30 metų patirtį. Jis buvo technologijų bendrovės „New Vision Baltija“ (dabar „StrongPoint“) įkūrėjas ir vadovas. Ši įmonė pirmoji Baltijos ir Šiaurės šalių rinkose pradėjo diegti savitarnos kasų sprendimus. Už „ScanWatch“ verslo vystymą atsakingas kitas ne mažesnę prekybos technologijų patirtį turintis Linas Švaikauskas, anksčiau vadovavęs New Vision Baltija pardavimams, o po to „StrongPoint Technology“ R&D padaliniui Švedijoje ir Lietuvoje.
„Šiandien pasaulyje veikia daugiau nei milijonas savitarnos kasų. Kasų sprendimų rinka vertinama daugiau nei 8 milijardais JAV dolerių. Mažmeninei prekybai judant link autonomijos ir
automatizacijos, parduotuvėms visiškai atsisakant kasų, dirbtinio intelekto technologijų įtaka prekybai nuosekliai didės“, – teigė L.Švaikauskas.
„ScanWatch“ investuotoju ir technologijų tiekėja tapo bendrovė „Agmis“, šiuo metu aktyviai vystanti įvairius dirbtinio intelekto sprendimus. „Agmis“ rinkoje veikia nuo 2007 metų, šiuo metu šalia dirbtinio intelekto ir programinės įrangos projektų taip pat yra pirmasis sertifikuotas „Salesforce“ atstovas Baltijos šalyse.
„Ši investicija žymi naują kokybinį „Agmio“ veiklos etapą, kai nuo programinės įrangos kūrimo klientams ir nuosavų produktų vystymo, pereiname prie investicijų į partnerių kuriamus technologinius produktus. Plėsime savo investicijų portfelį taip prisidėdami prie Lietuvos startuolių ekosistemos vystymosi“, – teigė Agmio vadovas Saulius Kaukėnas.
„ScanWatch“ jau išbandė sprendimą Baltijos ir Centrinės Europos šalyse. Įmonė planuoja plėtrą ir neatmeta galimybės pritraukti papildomų investicijų.