Prekybos tinklas tas pats, bet kainos skirtingose parduotuvėse skiriasi: kada taip nutinka?

Nors pirkėjai tikisi, jog užsukę į to paties prekybos tinklo parduotuvę Vilniuje, Rokiškyje ar Nidoje išvys tas pačias prekių kainas, realybėje kartais nutinka ir kitaip. Prekybininkai aiškina, kad kainos skirtingose parduotuvėse gali varijuoti dėl proginių akcijų ar didesnių likučių, tačiau ekspertas įžvelgia ir kitą priežastį – kainos linkusios padidėti ten, kur konkurencija yra mažesnė.
Parduotuvės
Parduotuvės / 15min.lt koliažas

Kainų stebėjimo portalo Pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas 15min teigė, kad prieš 3–4 metus prekybos tinklams buvo įprasta skirtingose parduotuvėse siūlyti skirtingas kainas, tačiau šią praktiką pakoregavo „Lidl“, pradėjęs aktyviai demonstruoti bendrą kainodarą visame tinkle.

Tad kai kuriuose didžiuosiuose tinkluose, kaip „Maxima“ ar „Rimi“, skirtingų to paties produkto kainų Pricer.lt šiuo metu beveik nepastebi. Tačiau ne visi atsisakė šios praktikos – A.Vizickas tvirtino, kad kainų skirtumą „Pricer.lt“ darbuotojai vis dar pastebi atskirose „Norfos“ ir „Iki" parduotuvėse.

„Norfoje“ tai vyksta, bet nesistemingai, o „Iki“ parduotuvėse, priklausomai nuo formato – kuo mažesnis formatas, tuo aukštesnė kaina“, – komentavo A.Vizickas.

Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas
Asmeninio archyvo nuotr./Arūnas Vizickas

Kainas prekybos tinkluose sekančio eksperto nuomone, tokia praktika yra tam tikras bandymas maksimizuoti pelną žemesnę kainą pasiūlant ten, kur didesnė konkurencija, o aukštesnę – kur jos trūksta.

„Pamatėme, kad „Iki“ didelės parduotuvės veikia konkurencinėje aplinkoje, o mažosios įkišamos į nišas – miesto centre, kur sunkiau konkurentams įsitaisyti, ar degalinėje. Jie turi ir automatizuotas parduotuves. Tai čia atitinkamai ir bandoma užsidirbti daugiau“, – svarstė A.Vizickas.

Prekybininkai atskleidė, kada kainos skiriasi

Prekybininkai pripažįsta, kad kartais prekių kainos skirtingose parduotuvėse gali skirtis, tačiau pateikia savo versiją, kodėl taip yra.

„Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis 15min komentavo, kad kainos skirtingose „Norfose“ gali skirtis labai nežymiai – t. y. centu ar keliais centais.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Hyper Norfa“ prekybos centras Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./„Hyper Norfa“ prekybos centras Vilniuje

„Tai priklauso nuo parduotuvės vietos, gyventojų perkamosios galios, konkurencijos ir kt. veiksnių“, – kad konkurencija turi įtakos kainoms, pripažino „Norfos“ atstovas.

Tuo tarpu „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė 15min teigė, kad nors paprastai kainos „Iki“ parduotuvėse nesiskiria, kartais prekybos tinklas pateikia išskirtinių pasiūlymų konkrečių parduotuvių lankytojams. „Iki“ atstovė išskyrė dvi priežastis, kada taip nutinka.

„Pavyzdžiui, papildomus pasiūlymus darome naujai atidaromoms ar rekonstruotoms parduotuvėms – joms skiriame net atskirus kainų leidinius, kad parduotuvės lankytojai susipažintų ne tik su jų laukiančiu asortimentu, bet ir puikiomis nuolaidomis. Būtent tų nuolaidų nebus galima rasti jokiose kitose tinklo parduotuvėse“, – komentavo G.Kitovė.

Tokią pačią priežastį nurodė ir „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė – pasak jos, reguliarios prekių pardavimo kainos yra vienodos visose šalies „Maximose“, o atvejai, kai tam tikrų prekių kaina gali skirtis, yra akcijos ir išpardavimai.

„Pavyzdžiui, prieš parduotuvei užsidarant atnaujinimui ar kai duris atveria nauja, ar atsinaujinusi parduotuvė ir jos lankytojams atidarymo proga teikiami specialūs pasiūlymai“, – sakė I.Trakimaitė-Šeškuvienė.

„Maxima“ nuotr./„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė
„Maxima“ nuotr./„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė

Antroji skirtingų kainų to pačio tinklo parduotuvėse priežastis, pasak „Iki“ atstovės, – didesni prekių likučiai.

„Tam tikrais atvejais tinklas suteikia papildomas nuolaidas parduotuvėms, kurios turi didesnius prekių likučius. Pavyzdžiui, jei parduotuvėje lieka didesnis kiekis trumpo galiojimo ar sezoninių prekių, didesnė akcija gali būti suteikiama tose parduotuvėse, kur turimi didesni prekės likučiai. Tai itin aktualu besikeičiant prekėms, šventiniu laikotarpiu – pavyzdžiui, advento kalendoriai ar eglutės žaisliukai po Kalėdų tampa nebe tokie aktualūs, tad po švenčių juos galima įsigyti žymiai pigiau. Tokių prekių yra kiekvieną sezoną. Jų būna ne visose parduotuvėse, tačiau ten, kur yra, gali būti taikoma didesnė nuolaida“, – komentavo G.Kitovė.

Ji pridūrė, kad kasoje pirkėjai gali sumokėti ir mažiau, nei nurodyta kainolapiuose, jei dalyvauja lojalumo programose.

Bendrovės nuotr./Gintarė Kitovė
Bendrovės nuotr./Gintarė Kitovė

Kaltino „Lidl“ keičiant kainas

Nors Pricer.lt vadovas A.Vizickas „Lidl“ prekybos tinklą minėjo, kaip atnešusį į Lietuvą vienodą kainodarą visose tinklo parduotuvėse, ekspertas šiam prekybos tinklui turi kitokių priekaištų dėl kainų.

Jis tvirtino, kad „Pricer.lt“ darbuotojai, kurie eina į prekybos tinklus fiksuoti kainų ir sudaro pigiausią maisto prekių krepšelį, vasarį nufilmavo, kaip „Lidl“ elektroninėse etiketėse kainos tikrinimo metu pasikeitė į mažesnes.

„Lidl“ nuotr./„Lidl“ parduotuvė
„Lidl“ nuotr./„Lidl“ parduotuvė

„Per valandą, kol fiksavome kainas, jos pasikeitė į mažesnes. Vėliau darėme kontrolinį patikrinimą ir pamatėme, kad kainos net aukštesnės. Dėl to „Lidl“ diskvalifikavome“, – komentavo A.Vizickas.

Prekybos tinklas „Lidl“ šiuos „Pricer.lt“ kaltinimus tuo metu neigė.

Vis tik A.Vizickas apibendrina, kad valdžios atstovai turėtų susidomėti šia problema ir reglamentuoti, jog prekybos tinklai kainas keistų nedarbo metu. Tokiu atveju būtų apsaugoti ir pirkėjai, kurie pasiėmę prekę iš lentynos vienokia kaina, prie kasos išvysta jau visai kitą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis