Prekybos tinklų atstovai bando į premjero kalbas apie išpūstus antkainius nekreipti dėmesio

Didžiausių šalyje prekybos tinklų atstovai arba neigia premjero Algirdo Butkevičiaus informaciją, kad per metus paaugo prekybininkų taikomi antkainiai, arba apskritai nesileidžia apie tai į kalbas.
Pieno produktai
„Rimi“ rekybos centre / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Apie antkainių augimą Vyriausybės vadovas prabilo pirmadienį po pasitarimo su įvairių institucijų atstovais apie visuomenę įaudrinusias maisto produktų kainas.

„Aš galimai darau išvadą, kad antkainis 2016 metų pirmame ketvirtyje – negaliu pasakyti ar maisto produktų, ar daržovių ar vaisių, čia mes kalbame apie visą mažmeninę apyvartą – antkainis yra didesnis, lyginant su 2015 metų pirmuoju ketvirčiu“, – tvirtino A.Butkevičius.

„Aštrėja politinė kova ir lekia skiedros“

Prekybos tinklo „Rimi“ atstovė spaudai Giedrė Bielskytė 15min teigė, kad šio tinklo maržos yra stabilios jau kelerius metus: „2015 metais didesnių pasikeitimų šioje srityje nebuvo.“

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Norfa“
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Norfa“

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis 15min atsiųstame atsakyme atkreipė dėmesį, kad artėja rinkimai.

„Norfa“ jokiu pavidalu rinkimuose nedalyvauja ir nesirengia veltis į politines kovas.

„Aštrėja politinė kova ir lekia skiedros. Kaip visuomet, prieš kiekvienus rinkimus dėl ko nors kalti tampa ir prekybos centrai. „Norfa“ jokiu pavidalu rinkimuose nedalyvauja ir nesirengia veltis į politines kovas“, – teigė jis.

D.Ryliškis pabrėžė, kad prekių kainos ir tuo pačiu – antkainiai, yra nuolat kintantis dydis – yra prekių, kurias pardavinėti nuostolinga, lentynose jos guli tik dėl asortimento įvairovės – kurį lemia įvairūs faktoriai: konkurencija, derlius, sezoniškumas, tiekėjų veiksmai, degalų kainos.

Jis pabrėžė, kad pirmąjį šių metų ketvirtį mažmeninė prekyba „Norfoje“ išaugo ne dešimtadaliu, kaip teigiama apie didžiąsias prekybos įmones, o 2,8 proc.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Renata Saulytė
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Renata Saulytė

Prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Renata Saulytė apgailestavo, kad negali komentuoti premjero pareiškimų ar jo mestų kaltinimų prekybininkams pagrįstumo.

„Maxima“ to nekomentuoja, nes tinklo atstovai nedalyvavo Vyriausybės vadovo sušauktame pasitarime dėl kainų ir nebuvo tiesiogiai supažindinti su pasitarime pateiktais duomenimis, skaičiavimo metodika.

Į prašymus pateikti „Iki“ poziciją šio tinklo atstovė spaudai nebeatsakė.

„Mūsų prekybos tinklas nekėlė, ir ateityje neplanuoja savo iniciatyva nepagrįstai kelti prekių kainų“, – 15min teigė ji.

Prekybos tinklo „Iki“ atstovė spaudai Berta Čaikauskaitė klausimą apie antkainius pasiūlė užduoti Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovui Laurynui Vilimui, tačiau jis jau pirmadienį po pasitarimo pas premjerą teigė, kad asociacija neturi informacijos apie prekybininkų antkainius.

Į prašymus pateikti „Iki“ poziciją šio tinklo atstovė spaudai nebeatsakė.

Sumokamas PVM augo 30 proc.

Antradienį ekonomistas, SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda paskelbė įdomius skaičius: nors penkių didžiausių prekybos tinklų apyvarta ūgtelėjo 10 proc., tačiau į biudžetą sumokamas nuo kainų pokyčių priklausantis Pridėtinės vertės mokestis (PVM) pakilo net 30 proc.

Anot G.Nausėdos, prekybos tinklų pardavimo ir pirkimo skirtumas (parduodamų ir iš tiekėjų perkamų prekių vertės balansas) išaugo nuo 68 mln. eurų iki 103 mln. eurų.

Šiuos skaičius jis paskelbė remdamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) informacija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų